TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ca. pris pÃ¥ bilskade?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#78264  av sleeper

trur det er viktig og ta noen forhåndsregler når man skal på kjøpesenter som f.eks:

parkere så langt som mulig fra inngangsdøra(mindre folk der)
ikke parkere i nærheten av de vogn husene som ofte er på parkeringsplasser og helst parkere så langt fra de andre bilene som mulig så de ikke treffer bilen din med døra når de åpner!

#78311  av FireWalk

Problemet er at det er kanskje 40 cm klaring på hver side av bilen til bilene som står ved siden av. uansett hvor du parkerer så er den jo i fare for å få bulk når ungene skal inn/ut av bilen ved siden av...... finnes ingen måte å beskytte seg mot sånne skader på desverre.. med mindre man lukeparkerer, da er faren for bulk mye mindre, men igjen så er jo front og bakfanger mer utsatt, men det er heldigvis mer skjelden at det blir bulk på denne måten. De som ikke kan å kjøre bil vil som regel unngå å lukeparkere, mens de som har litt mer peiling lukeparkerer rett som det er. Å parkere side om side med andre biler på enhver P-plass er ensbetydende med å få bulk pga dører som smeller inn i siden på bilen din. Jeg vil fraråde alle å parkere på slike plasser. Lukeparker eller sett bilen et sted der den står slik at ingen biler kan plasere seg ved siden av og slå døren inn i bilen din...

Jeg har sett meg lei på å få bulker på denne måten.. vurderer faktisk å legge meg ned å vente på at noen skal komme å bulke bilen min, for så å sprette frem med brekkjern når de prøver å stikke av, for så å Druse det inn i bilen deres av ren hevnlyst dersom de ikke stopper og betaler på stedet......

Folk har rett og slett ingen respekt for andres eiendom.. de bare later som om de ikke så det og kjørte videre.. hvem er det de prøer å lure? ...

#78384  av sleeper

FireWalk skrev:Problemet er at det er kanskje 40 cm klaring på hver side av bilen til bilene som står ved siden av. uansett hvor du parkerer så er den jo i fare for å få bulk når ungene skal inn/ut av bilen ved siden av...... finnes ingen måte å beskytte seg mot sånne skader på desverre.. med mindre man lukeparkerer, da er faren for bulk mye mindre, men igjen så er jo front og bakfanger mer utsatt, men det er heldigvis mer skjelden at det blir bulk på denne måten. De som ikke kan å kjøre bil vil som regel unngå å lukeparkere, mens de som har litt mer peiling lukeparkerer rett som det er. Å parkere side om side med andre biler på enhver P-plass er ensbetydende med å få bulk pga dører som smeller inn i siden på bilen din. Jeg vil fraråde alle å parkere på slike plasser. Lukeparker eller sett bilen et sted der den står slik at ingen biler kan plasere seg ved siden av og slå døren inn i bilen din...

Jeg har sett meg lei på å få bulker på denne måten.. vurderer faktisk å legge meg ned å vente på at noen skal komme å bulke bilen min, for så å sprette frem med brekkjern når de prøver å stikke av, for så å Druse det inn i bilen deres av ren hevnlyst dersom de ikke stopper og betaler på stedet......

Folk har rett og slett ingen respekt for andres eiendom.. de bare later som om de ikke så det og kjørte videre.. hvem er det de prøer å lure? ...
Det hadde vært sinnsykt kult og gjøre.... løpe etter de som hadde gjort skade på bilen for så og mose en hammer eller et brekkjern inn i døra på den bilen.. :D

#81491  av McHowie

Da var prislappen endelig kommet fra Bilskadesenteret... 9800kr.. ferdig med ny skjerm og alt.. fy f*... der røyk sydenturen.. Så da blirre bilferie i år :P

#81502  av Ace

Pleier som regel å se meg ut den nyeste merc'a eller andre dyre biler å parkere ved , er ofte litt mer forsiktig med hvor de slenger dørene...

Men det er alltids fare for å få noen bukler gitt, ser på saab'en vår er nå full av riper / små bukler på sidedørene pga dette .... folk tenker ikke stort lengre enn til dørkarmen desverre :?

#81517  av chris

FireWalk skrev:Problemet er at det er kanskje 40 cm klaring på hver side av bilen til bilene som står ved siden av *klippe* bla bla *klippe*
jeg bruker å parkere langt unna inngangen, og dobbeltparkere litt på skrå. har funka til nå, ingen nye kjøpesenterbulker etter jeg begynte med det ;) ..funker dårlig på plasser med parkometer-drit da.. blir fort dyrt.. skjønt.. det er billigere enn å drive biloppretting annenhver måned

#81545  av FireWalk

skal skaffe meg en sticker som sier "Denne doningen er video overvåket." og plasere rundt om på bilen. Så skal jeg kaffe meg sånn skilt: "Insured by mafia. You hit me, we hit you!"

Er drittlei av å få bulker nå. Går ikke ann å bevare bilen pen når folk driver og smeller dører osv inn i den hver eneste dag. Kommer til å klikke tulen og banke opp noen om jeg tar noen på fersken og de nekter å betale.. og et er ikke kødd en gang! har fått ENDA en stygg bulk nå i siden pga dette. ARGH!!!! *rive seg i håret* grensen er nådd... nå er jeg ikke nådig lenger...

Skulle satt høyspenning på karoseriet slik at om noen kom borti bilen what so ever så hadde de fått sitt livs sjokk... :lol:

#81912  av FireWalk

Slikt skilt skal jeg få meg... Det sier ALT! ;)
Vedlegg
hehe..
hehe..
rendszam.jpg (26.84 kiB) Vist 1280 ganger

#82033  av celicat23

Folk som ikke har respekt, må du lære en lekse.

2 tilfeller:

- Jeg parkerer øverst i parkeringshuset, lengst vekk fra døra. Det står 5-6 biler nærmest døra, så er det ca 50 ledige parkeringsplasser, og så står bilen min - helt alene, lengst vekk. Når jeg kommer tilbake står det en bil parkert helt oppe på siden min, så trangt at du må gå sidelengs mellom bilene. Jeg startet ripe med nøkkelen ved hovedlykt på førerside, og gikk rundt hele bilen, over til hovedlykt på passasjerside.

- Dro på butikken. Parkeringsplassen tar ca 40 biler. INGEN biler der. Parkerer, og går inn. Kommer ut igjen - og en har parkert så nærme siden på bilen min, at den dag i dag så skjønner jeg ikke hvordan han kom seg ut. Gikk over til siden på bilen hans, og sparket stor bulk i døra forann og døra bak.

Jeg tror noen folk rett og slett er missunnelige når de ser du har noe fint, og har en trang til å ødelegge.

#82042  av FireWalk

dette hørtes da litt vel voldsomt ut? jeg er av den oppfattning at om noen kjører inn for å handle på en dagligvare butikk også står der EN bil fra før, så vil de fleste parkere ved siden av den rent ubevist for å få litt system i sakene, så det ikke ender opp med at der blir en masse små ledige luker, men som alle er for små til at en bil kan få plass..

Ikke vet jeg.. men ser dette skjer hele tiden, at om en først parkerer, så parkerer alle ved siden av hverandre utifra den possisjonen til bil nr 1.

Får virkelig håpe jeg ikke kommer i skade for å parkere ved siden av bilen din noen gang da.. hadde jo vært kjipt og funnet igjen bilen vandalisert på det groveste.. hehe..

Men fra nå av skal jeg begynne å praktisere den løsningen som flere har kommet med i andre poster her. Nemlig å bevist parkere som en idiot! mao. parkere på skrå, dobbeltparkere osv. På den måten vil folk få vanskelig for å parkere tett intil deg, og det blir mindre sannsynelig at de klarer å druse dører osv inn i bilen din.. En annen ting er jo at når folk driver og presser seg mellom to biler som står trangt, så har jo de fleste bukser og jakker osv med metall glidelås og det som værre er, som prsser seg mot bilen ved siden av og lager riper...

Så sant det ikke er et sted der man må betale parkerings avgift så parkerer jeg fra nå av som en renspikket idiot.

Ellers kan jeg si at Lukeparkering er noe tryggere. Jeg lukeparkerer alltid der det er mulig.. De som ikke kan å kjøre (gamle damer og menn med hatt osv) vil som regel unngå å lukeparkere.

#82057  av cameleon

På kjøpesenter osv, bruker jeg fire parkeringsplasser jeg. Er ikke verre enn det :wink:

#82062  av sleeper

cameleon skrev:På kjøpesenter osv, bruker jeg fire parkeringsplasser jeg. Er ikke verre enn det :wink:
hvordan greier du det da??? er jo ikke så stor den bilen din....

#82110  av cameleon

sleeper skrev:
cameleon skrev:På kjøpesenter osv, bruker jeg fire parkeringsplasser jeg. Er ikke verre enn det :wink:
hvordan greier du det da??? er jo ikke så stor den bilen din....
Er da ikke noe vanskelig det. Parkerer da bare slik som bildet illustrerer :wink:
Da slipper jeg å få dører borti meg eller en eller annen som rygger på meg ved parkeringen
Vedlegg
parkering.JPG
parkering.JPG (11.35 kiB) Vist 1237 ganger

#82143  av Mr2Nyter'n;p

celicat23 skrev:Folk som ikke har respekt, må du lære en lekse.

2 tilfeller:

- Jeg parkerer øverst i parkeringshuset, lengst vekk fra døra. Det står 5-6 biler nærmest døra, så er det ca 50 ledige parkeringsplasser, og så står bilen min - helt alene, lengst vekk. Når jeg kommer tilbake står det en bil parkert helt oppe på siden min, så trangt at du må gå sidelengs mellom bilene. Jeg startet ripe med nøkkelen ved hovedlykt på førerside, og gikk rundt hele bilen, over til hovedlykt på passasjerside.

- Dro på butikken. Parkeringsplassen tar ca 40 biler. INGEN biler der. Parkerer, og går inn. Kommer ut igjen - og en har parkert så nærme siden på bilen min, at den dag i dag så skjønner jeg ikke hvordan han kom seg ut. Gikk over til siden på bilen hans, og sparket stor bulk i døra forann og døra bak.

Jeg tror noen folk rett og slett er missunnelige når de ser du har noe fint, og har en trang til å ødelegge.
Men hvem ødela her? Dem parkerte for nærme bilen din? Og da mener du at du kan ødelegge bilene? Beklager, men om dette er seriøst og ikke bare et forsøk fra din side på å virke tøff må jeg si at noe er galt i tankegangen din... Ble skikkelig provosert av uttalelsene dine, men dropper usaklige uttalelser... Håper bare en eller annen jekker deg ned noen hakk snart..

Forstår ikke hvordan folk har hjerte til å skade biler med vilje...

Oppdager jeg at noen har gjort noe sånt mot bilen min en gang, blir det ikke bilen til gjerningsmannen jeg går etter ihvertfall... :roll:

#82149  av cameleon

Mr2Nyter'n;p skrev:
celicat23 skrev:Folk som ikke har respekt, må du lære en lekse.

2 tilfeller:

Men hvem ødela her? Dem parkerte for nærme bilen din? Og da mener du at du kan ødelegge bilene? Beklager, men om dette er seriøst og ikke bare et forsøk fra din side på å virke tøff må jeg si at noe er galt i tankegangen din... Ble skikkelig provosert av uttalelsene dine, men dropper usaklige uttalelser... Håper bare en eller annen jekker deg ned noen hakk snart..

Forstår ikke hvordan folk har hjerte til å skade biler med vilje...

Oppdager jeg at noen har gjort noe sånt mot bilen min en gang, blir det ikke bilen til gjerningsmannen jeg går etter ihvertfall... :roll:
Kan ikke være mer enig :wink: