TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøper Celica for første gang, trenger derfor alle gode rÃ¥d

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#90790  av Fredrik

99.000 mener jeg å huske han skulle haa...

#100810  av Elzin

GT_rider skrev:
celicat23 skrev: En liten tanke når det gjelder effekten er at hvis du vil ut og "leke" litt med andre, så trenger man ikke noe mer enn en audi a3 eller golf mkiv med 1.8t motoren og en liten chip for å kjøre fra GT'en...Og det suger jo litt. Så hvis du vil ha en bil for å kjøre fra andre, så "må" du ha GT4'en.
Mne hvem vil vel ha GOLF???? Eller A3 for den del. Når man kan kjøre Celica..
Golf må være den mest harry bilen som er produsert ever. Mye pga råne imaget. Da er det bedre å kjøre stil med Celica :D
http://www.dinside.no/php/art.php?id=212110

les om bilene og se om det er noe å satse på ;)

#100837  av Rømmling

hei Jeg skal også kjøpe meg Celica
Har bestemt meg for T18 GTi
jeg skal i vei å se på en kansje etter helgen men jeg lurer litt på hva jeg bør se etter??
Det er første bilen min så jeg har ikke mere en 65000kr
Hva får jeg til den prisen, hva bør jeg forvente?
er det noen som kjenner til denne bilen:
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=700900
Mvh Ole[/quote]

#100847  av CelicaTurbo

for den prisen bør du forvente deg en helt ok bil vil jeg mene, da 1990-91 modell. Med tanke på at det er første bilen så bør du ikke bli for giret når du skal prøvekjøre bilen, og få med deg en kompis eller pappa som kanskje beholder noe av fornuften og som faktisk legger merke til eventuelle ulyder eller huske å se over ting som du ikke gjør ;)

#100849  av GT_rider

Viss det er en slik en du er ute etter, så vil jeg anbefale å ta en titt på min, som også ligger på autodb.no. Gått ca 237000km, lett mindre enn den du viser til her.
Den skal jeg ha 55.000kr + omreg.
Ingen tvang. Bare ett tips..;)

Her er annonsen på autodb.
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=687587

Her erannonsen her på forumet.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=7542

#100855  av Rømmling

CelicaTurbo skrev:for den prisen bør du forvente deg en helt ok bil vil jeg mene, da 1990-91 modell. Med tanke på at det er første bilen så bør du ikke bli for giret når du skal prøvekjøre bilen, og få med deg en kompis eller pappa som kanskje beholder noe av fornuften og som faktisk legger merke til eventuelle ulyder eller huske å se over ting som du ikke gjør ;)
jeg skal ha med meg en som skal kjøre bilen hjem. han har foresten en 2004 Dodge ram2500(der er en rå bil det). Har ikke lappen enda og jeg skal også ha med meg en til som har hatt to Celicaer før (T16 med 250hp)
Skal mulig ha den inn på NAF test før jeg kjøper.

#100859  av Rømmling

GT_rider skrev:Viss det er en slik en du er ute etter, så vil jeg anbefale å ta en titt på min, som også ligger på autodb.no. Gått ca 237000km, lett mindre enn den du viser til her.
Den skal jeg ha 55.000kr + omreg.
Ingen tvang. Bare ett tips..;)

Her er annonsen på autodb.
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=687587

Her erannonsen her på forumet.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=7542
JA jeg har vurder din også skjønner du men det er litt langt å kjøre 120mil for å handle bil når det er andre biler nærmere.
jeg haster ikke med noe kjøp, har sett over autodb flere ganger i uken siden august. Takk for tilbudet ja,
Men det er ikke noe jeg bør se etter som dere veit om??

:D

#100880  av kaimagne

Hvis du finner en bil du er keen på å kjøpe, og nesten har bestemt deg, så kan du jo spørre om du får lov til å bruke 750 kroner på en NAF kjøpstest. Hvis selger ikke vil det, så lukter det jo surt, og du bør kanskje trekke deg fra kjøpet.
Men hvis han vil det, så finner de sikkert et eller annet som er litt uggent (som regel er det slik på en 14 år gammel bil), og da kan du sikkert prute ned noen tusenlapper, og da har du spart inn pengene på testen. Vinn-vinn uansett hva du gjør... :)

#100886  av GT_rider

Har jo allerede NAF-test på min jeg :D
Men finner sikkert noe om jeg hadde tatt en ny en nå. Eller?? Er jo Toyota :wink:

En ting man må huske på når man er på utkikk etter f.eks en T18, er at man ikke kjøper NY bil, men en som er opp til 15 år gammel. Og da må man ta med i regninga at ikke alt nødvendigvis er helt på stell. Ikke dermed sat at bilen skal ha store mangler, og likevel godta det.. Men tror dere skjønner hva jeg mener jeg :)

Var litt plukk på min, som sprekkdannelse fra innsiden på lykteglass tåke/kurvelys, slitte tennplugger???( hvordan finner de det ut), litt sånt som ikke koster allverdens, og etter min mening ikke er så nøye med.

120mil er jo ikke så langt..:) Noe slikt jeg reiste tur retur 2 ganger da jeg kjøpte min det :D

#100910  av Rømmling

GT_rider skrev: 120mil er jo ikke så langt..:) Noe slikt jeg reiste tur retur 2 ganger da jeg kjøpte min det :D
hadde du fører kort selv da
jeg får ikke fatter'n til å kjøre så langt for å se på bil
en bergen's tur er ikke så ille synes je da men da måtte je hadd lappen selv
får vel først se på den bilen som er 20mil unna
denne bilen jeg skal se på her er EU godkjent siste mnd da. så den er vell ikke så ille

#100912  av Elzin

tog går fort ;) fly går fortere. men jeg skulle tatt deg med celicaen min :P
 #108017  av Rømmling

i helgen var jeg å så på denne bilen
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=700900
det er sakt før her i denne posten at jeg burde forvente en ok bil til den prisen.
For å si det slik var jeg å så på bilen i 5min før jeg sa hadde bra til han som prøvde og selge meg bilen.
en ting han mente at reg-reima ikke behøve å skifte den før den hadde gått 130000km. etter 100K regelen måtte jeg skifte den nå
motoren skulle være grei det kan jo være greit nok.
MEN her er det som gjore at jeg snudde så fort, Han sa til meg at den var lakert på verksted. det stemte ikke når vi spurte og så bilen. den var lakert uten telt og dårlig maskering. hele bilen var ru og fantes ikke glatt. Det var gjenom skin på kanter osv. lakken hadde seget og lagd store sjoller på vise steder. og mulig sparkling på panseret som ikke var pusset så når han hadde polert bilen hadde lakken blit slipt av på små punkter så ut som den var kjørt mange år og utsatt for mye stein sprut. DET KALLER IKKE JEG NYLAKERT OG FIN I LAKKEN. + han sa det at de ikke fantest rust på bilen det første jeg så når jeg åpnet bagarsen en 5cm rust rose som han ikke hadde lakert over. + fikk ikke med 17' dekkene men noen 15' og det var også mye sprekker i noen plast deler som spoiler grill dørhåndtak osv.
og han skulle ha 60000kr for den det var ikke å rikke på.

Så jeg er fortsatt på leting etter bil.

#108061  av CelicaTurbo

jøss, høres ikke ut som at den bilen var verdt 60.000 så det er bra du ikke kjøpte den da. Dessverre ser det ut til at den er solgt på autodb.. Lykke til i videre søken da, du skal klare å finne et vesentlig bedre eksemplar for 60-70.000, men trolig ikke et strøkent eksemplar med mindre du treffer en selger med dårlig tid..