Side 3 av 3
Legg innLagt inn:23 apr 2003 13:45
av MR2turbo
Jeg gjorde Toyota i sandnes oppmerksomme på det i dag, de visste det ikke fra før.. Men de skulle huske på det

End of story
Legg innLagt inn:01 jun 2003 21:01
av Bjørn MK1
Her er en slags bekreftelse fra Toyota på at de har solgt feil filter.
De ringte enda en gang ringte for ca 14 dager siden og beklaget at det tok så lang tid. Jeg fortalte dem at de har riktig filter i sitt delesortimang.
I forrige uke fikk jeg to stk 90915-10004 og dette brevet:
PS utfra samtalene jeg har hatt med ei som heter Anne Tjaaka på Toyota har jeg inntrykk at de følger med på forumet her. Hun sa det ikke direkte, men det virket som om hun hadde fått med seg det vi har skrevet her.
Mvh Bjørn
Legg innLagt inn:02 jun 2003 16:54
av CelicaTurbo
flott med en beklagelse ihvertfall

Men det betyr egentlig også at vi må holde øynene åpne for hva som står på oljefiltrene fremmover for det er jo mulig det tar litt tid for Toyota å få dette ut til alle sine forhandlere..
Legg innLagt inn:03 jun 2003 19:55
av kake
Var hos Toyota og kjøpte diverse ting inkl oljefilter idag, til min kommende MK2 med 3SGE motor, fikk riktig filter (iflg. pakken), nemlig 90915-YZZC7. Men dette var jo et utrolig lite filter spør du meg! Oljefilteret på min gamle bil er jo minst 3 ganger så stort. Og det er på en gammel Mitsubishi som har en 2.0l forgasser motor rødmerket på 6.000. Ville tro at en mr2 motor med rødmerking på 7.000 hadde større filter...
Noen som også har tips til olje til en MK2 som kun har gått 65.000km?
Er f.eks 5w/40 helsyntetisk å anbefale? Og hvor mange liter olje skal 3sge motoren med 156hk ha? (inkl oljefilteret).

Legg innLagt inn:03 jun 2003 21:51
av Christian
Kjører helsyntetisk Lazerway 5w/40 på min, er veldig fornøyd med den, bare såvidt det synker på peilepinnen iløpet av 7000km
Mengden er jeg ikke sikker på, 4,5-5,5 inkl filter tenker jeg...
Legg innLagt inn:21 jul 2003 23:36
av tahustvedt
Jeg kjøpte nytt filter på Toyota her om dagen. Da fikk jeg 10004. Jeg har 3SGE. Det hadde samme flens som det gamle lille YZZC7. Tidligere har jeg fått YZZC7.
Jeg spurte han som ga meg filteret om det var ret og han insisterte! Han sa det var "universalfilteret" deres og også ble brukt på RAV4.
Ikke vet jeg. Det passer og jeg har kjørt på det i en uke nå. Det er vel bare flitreringskapasiteten som er forskjellen. Bypass-ventilen sitter vel på motorsiden.
Legg innLagt inn:22 jul 2003 08:11
av CelicaTurbo
Du skal egentlig bruke YZZC7 men jeg tenker slik at et filter for en 3S-GTE motor nok ikke kan være dårligere enn filteret som brukes for sugemotorene i 3-serien? Siden filteret er fysisk større har det nok større filterareal så jeg tipper det er værre å bruke feil filter andre veien (altså bruke YZZC7 på 4A-GE og 3S-GTE).
Legg innLagt inn:23 jul 2003 21:14
av bose
Kan ikke olje-trykket bli redusert da? Med tanke på at oljen får lenger lengre vei å gå.
Legg innLagt inn:23 jul 2003 21:51
av MR2turbo
Nei, trykket er konstant alt etter hva pumpa leverer, oljetrykket har ingen sammenheng med hvor langt olja skal fraktes. men du må kansje ha på en liten skvett mere olje..
Legg innLagt inn:07 aug 2003 23:24
av bose
Har merka at det tar litt lengre tid før motoren får opp trykket med det nye filteret. Eller er det bare noe jeg innbiller meg??
Legg innLagt inn:17 feb 2004 09:44
av sindrejl
så på 3s-ge er 90915-10004 feil og YZZC7 rett? kjekt å vite siden jeg snart skal skifte selv

Legg innLagt inn:17 feb 2004 13:07
av CelicaTurbo
Stemmer som du sier ja, ser du på første siden av denne tråden ser du bilde av esken, her står det "S-series (exlud. 3S-GTE)", dvs din motor og flere andre, men ikke 3S-GTE (som deler filter med 4A-G-familien)
