TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt MR2 Turbo Import

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#98291  av Master

Du har jo nettopp solgt din mr2 turbo? :shock:

#98319  av mr.two

Master skrev:Du har jo nettopp solgt din mr2 turbo? :shock:
hehe, kjipt å kjøre transporter vettu 8)

#98320  av Master

Man faller alltid tilbake ja :) det har jeg erfart! det skal rimelig mye til for at jeg selger denne mr2en ja :lol:

#98359  av The Doctor

Transportern er jo god som gull den.. Satt på en viss kompis er om dagen med sin 3gen motor.. Blei liksom litt lurt igjen da...men men..

Hvor fant du bilen for salg egentlig?

Lykke til videre...

#98385  av Master

Kjik på http://www.mr2oc.com (Det amerikanske mr2 forumet) Registrer deg der. På kjøp/salg forumet der kommer det daglig nye turboer til salgs. Som oftest i under 10.000 $ klassen.

#98431  av The Doctor

Jeg er nok regga der.. Fant ikke så mange GEN3!

#98578  av Master

Det er noen som er konvertert, men da er det like greit å bare kjøpe en gti og konvertere selv :) er nok størst marked for 2.gen i USA ja.. Du som hadde en 2.gen med streetbrawler kit burde jo ha vært fornøyd? :)

#99549  av cameleon

Kjempetøff bil! Har vurdert de baklyketene der selv jeg hehe. Og ja. Diodelys lyser opp noe sinnsykt i mørket :lol:
Stilig med litt andre ting på bilen som ingen andre har synes jeg.

#99558  av Master

Vi får se, vi får se :) har ikke helt bestemt meg om jeg liker dem ennå.
Takk takk

#100808  av DannyBoy

Nydelig bil! :wink:
Jeg likte de baklyktene godt jeg :roll: :D

Lykke til med bilen, og noen bilder når bilen er kommet til Norge sier vi ikke nei takk til 8)

#100811  av Soppen

Driver å ser etter bil har penger så lurer på hva noe sånt som du har kjøpt Master. Hvor mye kommer det totalt på men toll+++ Skilter klar til å kjøre. Driver og sammenligner litt priser. Har sett litt på supra også.

#100819  av Master

DannyBoy skrev:Nydelig bil! :wink:
Jeg likte de baklyktene godt jeg :roll: :D

Lykke til med bilen, og noen bilder når bilen er kommet til Norge sier vi ikke nei takk til 8)
Takker, bilen er sendt, så har den iløpet av mai håper jeg :) da blir det bilder!

#100824  av Master

Soppen skrev:Driver å ser etter bil har penger så lurer på hva noe sånt som du har kjøpt Master. Hvor mye kommer det totalt på men toll+++ Skilter klar til å kjøre. Driver og sammenligner litt priser. Har sett litt på supra også.
Jeg kan ikke svare når det gjelder supra, siden det blir en nyere bil med flere hester originalt, som veier mer og er dyrere i utgangspunktet, så blir det en bil utenfor mitt budsjett.

Når det gjelder MR2 turbo så blir disse ganske så "billige" å importere siden de tross alt er snart 15 år gamle. Da får du rundt 76-78% bruksfradrag på beregnet engangsavgift på http://www.toll.no

For å regne ut prisen ferdig registrert, frakta osv med skilt på norsk vei tar du: (bilens verdi i dollar + frakta i dollar) x 6.4 ca (som er dollarkursen) x 1,25 for å inkludere momsen du må betale når bilen ankommer Norge. prisen du da kommer frem til er prisen for selve bilen,frakta og toll på bil og frakt (ja det er toll på frakt).

Det som gjenstår da er engangsavgifta som du regner ut på f.eks http://www.toll.no eller http://www.autodb.no med å skrive inn

vekt: 1290kg
effekt: 150kw
ccm: 1998
alder: helst 91 (14 år)

på en 1991 Turbo kommer du til ca 41.000 kr. Legg til ca 5000 kr for hvert år etter 1991. altså ca 45k for 92 mod, 50 tusen for 93 osv. 94+ har jo høyere effekt (180kw) så da blir det enda dyrere.

Frakta fra enten øst eller vestkyst USA er ca 7500 kr. Inni landet kan det fort bli nesten dobbelt.

I tillegg kommer det litt små utgifter for forevisning på biltilsynet, sideblinkers +

Alt i alt for en ca standard MR2 havner du på 100.000 kr ferdi kjøpt, frakta, tolla, registrert osv.

Bare spør hvis du lurer på noe :)
Sist redigert av Master den 14 apr 2005 18:20, redigert 1 gang totalt.

#100826  av Soppen

Tusen Takk da må jeg jakte litt jeg også. Grattis med ny bil da.

#108776  av 2000celica

Oppdatering?
Har bilen kommet :)