hmm.. blir vel svindyrt om de skal begynne å programere den mens jeg har den på rullene når de sikkert ikke kjenner systemet osv? er ikke sikker på hva slags datasprut det er, men mekaniker kompisen min mente på dette var noe av det grommeste som var.. Han snakket varmt om hvordan man kan overvåke absolutt ALT via en laptop i dette systemet, man kan justere absolutt ALT, og systemet kan settes til å ignorere "støy og eksosforrurensnings forskrifter" slik orginal ECU såklart ikke gjør, disse reguleringene stjeler litt hestekrefter, og her var det vist også litt å hente mente han..
Han sa at jeg trygt kunne montere "hjernen" uten å kjøre den på rullene med en gang, fordi den var "selvkalibrerende"????
Han snakket også om at jeg vil få mulighet til å legge inn flere "ferdig programerte" programmer jeg kan velge mellom, samt at jeg vil få noe som heter "launch control" hva nå enn det er? samt muligheter for traction control ved å koble til noen følere på hjulene... var vist uendelig med muligheter på den saken.. men jeg er jo litt skeptisk til alt sånt da.. derfor jeg ikke har gjort noe med det... under IT studiene lærte jeg en ting: ikke kluss med noe som fungerer! så vel for meg at om jeg skulle begynne å montere ny hjerne på en bil som funket så ville jeg ende opp med en bil som ikke funket... men nå har jeg jo fint lite å tape... heh..
er det noen som vet hva jeg må ut med for å få bilen på rullene og for at de da samtidig skal "finjustere" hjerne og tenning ?
har hatt denne liggende lenge, men har ikke tenkt tanken på å montere den før nå egentlig pga noen få ting:
1.jeg trodde den abc chippen gjorde en ok jobb siden alt har gått fint frem til nå.. noe den har vist seg å ikke gjøre likevel tydeligvis?..
2. Jeg tenker litt på dette med overvåkingen av alt av sensorer i motoren osv? det er jo en mengde sensorer på bilen.. vil den nye ECUen tilby like god "overvåking av motoren min som den orginale gjør? er litt redd motoren skal skjære seg pga ta den uorginale ECUEN ikke er like skreddersyudd med tanke på de sensorene... men dette har jeg egentlig ikke peiling på.. bare litt skeptisk til alt som er såpass nytt og ekstensivt...