Side 22 av 41

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:02 nov 2021 20:03
av Makk
Falsk alarm, var bare Bilsteinene :lol:

Fikk sporingsnummeret av Paul dog nå, delene har reist fra Oslo så er nok her før helgen :D

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:04 nov 2021 20:43
av Makk
Gledens dag, alt er kommet.

Monterer som en superhelt, og utfører anbefalte mods på hvordan motoren skal gjøre ting :D Snakket med Paul om hvordan ACIS bør koblet, istedenfor å låse den åpen kobles den direkte på plenum istedenfor via vakumbeholder, dette vil medføre at den åpner mye tidligere, men man beholder low down grunt :D Greit å ha spesialister på laget.

Det var ihvertfall riktig valg å ikke sette på plenum før ledningsnett var kommet tilbake, note to self, og til alle andre lol.

Motoren er mer eller mindre klar for å løftes av motorbukken for å skifte bakre simmerring, feste bunnpanne og henge på svinghjulet nå, deretter er det bare å begynne å demontere 3S-GTE i bilen <3

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:04 nov 2021 20:44
av Makk
Derp 2

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:04 nov 2021 20:45
av Makk
Derp 3

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:04 nov 2021 20:49
av Makk
Derp 4

What a beauty :D :D

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:06 nov 2021 17:34
av Makk
Dagens gjøremål, demontere understell og hjuloppheng, samt alt som må skrus av på underside av motor, får ta oversiden i morgen, fint pjaskearbeid :D

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:08 nov 2021 20:34
av Makk
Demontere demontere demontere, demontert :D Motor ute ;)

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:08 nov 2021 22:23
av ArildM
Go fremgang :D
Blir snart oppstart her 8)

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:09 nov 2021 18:47
av lasse
Her skrues det ja!
Blir bra dette :D

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:09 nov 2021 20:27
av Makk
Familieforøkelsen nærmer seg med stormskritt 8)

Tok litt tid å drasse med seg vekt tralle hjem i dag så jeg fikk ikke gjort så masse, men fikk tatt V6'en av motorbukken og skiftet bakre simmerring, skrapet godt rent og satt sammen med pakningssement, og så kastet jeg korkpakningen til bunnpannen og gikk for pakningssement istedenfor, jeg er ikke noen fan av kork, men jeg visste ikke det var det som kom.

Men like greit å ta seg tid, en stor simmerring til 950 kroner skal inn på riktig måte, ellers blir det helvettes dyrt :mrgreen:

I morgen tenker jeg girkassa kommer av 3S-GTE'n så jeg får rappe blikkplata å sette den over for så å få på svinghjul, clutch, utløserlagring og sette over girboksen :D

Dokumentasjonsbilde på vekta av en 3S-GTE med (minus palle) håper jeg finner et bilde av vekta av en 3S-GE som jeg kan bruke som doku, om ikke får jeg trylle litt med vektene :mrgreen:

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:09 nov 2021 22:53
av magnesmurf
Når det gjelder vekt, veide de bare bilen til slutt for meg. Dette går utfra gammel vekt i vognkort og ny vekt.
Uansett er maks totalvekt vekt helt låst, så forskjellen blir bare hva som er egenvekt og hva som er lastgrense.

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:10 nov 2021 09:25
av Amund
magnesmurf skrev:Når det gjelder vekt, veide de bare bilen til slutt for meg. Dette går utfra gammel vekt i vognkort og ny vekt.
Uansett er maks totalvekt vekt helt låst, så forskjellen blir bare hva som er egenvekt og hva som er lastgrense.
De gjorde det samme på min, egenvekt ble oppdatert i vognkortet.

Viktig å huske at det skal være nok vekt igjen til sjåfør og passasjer, og i tillegg skal ikkje maks aksellast overstiges. Det er vel neppe et problem her, men greit å vite om. Får du problem, er det jo berre å kjøre bilen inn med nesten tom tank, så har du jo litt ekstra å gå på der og :lol: Min var jo nesten tom for olje, så sparte sikkert 2kg der :?

Begynner å lure på kva lettvekts 3S-GTE eg hadde i min, siden eg veide den til 225kg med girkasse, uten katalysator.

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:10 nov 2021 16:00
av Makk
Jeg skjønner :D best å lempe ut alt av diskoteksubber og ta det en dag uten glasstaket kanskje :lol:

Det var jo merkverdig lettvint gjort av SVV da.

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:10 nov 2021 16:38
av magnesmurf
Lemp ut subber, verktøy og jekk, reservehjul og alt annet som er løst. Kjør inn med halv tank.

Re: Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt

Legg innLagt inn:10 nov 2021 21:33
av Makk
Mamma mamma, kom å se, på girkassa mi så henger det en 3VZ :mrgreen: :mrgreen:

Motivasjonen går sånn oppover når alt bare passer slik det er tiltenkt!

Med clutchverktøyet og mitt perfekte øyemål så smatt girkassa på som om du skulle skrudd på en brustopp, jeg kan bare konkludere med så : Jeg er en jævla helt og jeg er faen så god 8) :lol:

Pr0-tip på 3SGTE clutchverktøyer, kapp av den lange pikken i fremkant, da vil resterende plastikk-kon være helt super til å sentrere med!

Utgangspunktet i dag på første bilde, girkassen avmontert fra 3SGTE'n, få på nye svinghjulet, nye clutchen, rengjøre clutchhus, skifte utløserlager å smøre opp igjen både gaffel å glider for lagring for så å få girkassen ferdig montert på 3VZ'n

Sier det igjen : KJØP ORIGINALT utløserlager for heelvette, her også var faktisk et sånt superpinglete å fy faen som det slakker å bråker, bare driten.

Farvell zinterclutch, du skal aldri mer på, er faktisk nesten gåen også så tidspunktet for å starte med swap kunne ikke klaffet noe særlig bedre, mangler en bit på ene paddlen også så var er det sikkert snakk om kort tid.

Alt utført til nytt favorittemne på musikksiden :

https://www.youtube.com/watch?v=dS6UI3u ... iththedead