TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #411215  av ArildM

Da har jeg hentet hjem en rusten gammel Mr2 :)
20v motoren fyrte etter et par omdreininger på starteren selv etter å ha stått i snart et par år nå. Skal begynne å gå over ting og se hvordan tingenes tilstand er etter å ha stått såpass lenge. Ellers går jeg fremdeles å venter på kammene fra USA.
 #411220  av ArildM

Joda, er den jeg har hatt siden 2007 (?). Litt rust ja... Men så har jeg da snart en nyoverhalt 20v blacktop motor (som skal erstattes med silvertop motoren som står i nå), trd fjærer og poly understell, storbremser siden det er 87 modell, JDM baklykter osv osv osv, så jeg har liksom ikke råa å kvitte meg med den. Alt for mye sjeldne deler og for gode minner med denne :oops:

Skal kjøre den til Paul Woods og la han kose seg med den i høst/vinter (sveising, bredding??? og lakkering = strøkent etterhvert ).

SÃ¥ blir det rat look i sommer :wink:
 #411268  av ArildM

Blir godt å få den i show and shine form etterhvert :) Men allerførst motor og understell! Silvertop motoren har rådebank, brukte olje, og hadde ujevt oljetrykk. Så jeg valgte heller å importere en blacktop motor å overhale den 8)
 #411321  av ArildM

Da kom det pakkelapp på kammene i dag, altså har jeg alle delene til motoren nå. Første jeg skal gjøre når postkontoret åpner i mårra er å hente kammene. Så spørs det om jeg rekker å få ferdig ting til sommertreff da :D Cylmo neste stopp nå :)
 #414261  av ArildM

Lite fremgang her om dagen. Bilen fikk nytt navn i går, Bandit, grunnet at den samtidig også fikk seg en storebror, SW20en Smokey :)

Har satt på stylingen midlertidig, mangler et par skruer for å få framfangeren skikkelig på plass. Ellers så har jeg ikke hørt noe fra Cylmo på en stund, men det haster ikke nå som jeg har kjøpt meg SW20, da blir nok AW11 prosjektet utsatt til vinteren kommer :)

Så da får den bare stå å kose seg med broren sin en stund fremover:

Dermed er det erklært hvile i denne tråden i noen mnd til :wink:
 #414370  av Andrepedersen

Gratulerer med fin bil :) HÃ¥per AW11'blir like fin endag :)
 #414377  av ArildM

En gang i løpet av neste år håper jeg begge to står å storgliser på samme plassen 8)
 #414581  av ure

Gratulerer med sw 20,men du må snarest få orden på den eneste verdige MR2en snart :lol:
Venter spent på åssen den kan bli :wink:
 #414605  av ArildM

Kjørt begge deler eller?
SW20 er fryktelig sivilisert av seg, i alle fall når man ikke gir på noe særlig.
AW11 er myyye mer GoCart :mrgreen:

Merkes godt at SW20 har lagt på seg over 200kg kontra AW11.
Slik jeg ser det er AW11 en mye bedre banebil, og du har mye bedre feeling på hvor du ligger henne og hvor grensene er til enhver tid. SW20 med snurre er en genial Grand Cruiser, men jeg betviler den på en liten og svingete bane. De fleste synes også at SW20 er penere, så det er en perfekt oppmerksomhetshore (må skrive det her så ikke Smokey blir lei seg).

Hadde vært morsomt å sett om Bandit eller Smokey er raskest rundt ACR en gang 8)
Holder en knapp på AW11en i svingene, Smokey drar nok litt fra på langstrekka, selv om AW11n får NA motor med 170hk etterhvert.

Tror nok begge bilene blir beholdt knall røde, ingen store modifikasjoner planlagt utseendemessig. Kanskje bredde skjermene på AW11en med en 2-3cm, samt sette på TRD fjærer og Koni.
 #414734  av hmsilset

Synes mk1 er tøft :) Vil ha! ;)Tenker din blir veldig bra til neste år!
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 76