og så en liten oppdatering
Tok noen telefoner i helga og har kommet frem til at jeg skla kjøre Apex'i Power FC'en og har fått en kjenning i Danmark som er guru på elektronikk til å lage ny "fordeler" til meg sånn at jeg kan kjøre Direct spark (4 coiler) med den. Når den er på plass skal motorstyringen være i boks! Satser på å kjøre med 4.gen 3sgte coils.
Har "tenkt ferdig" adapterne til bremse caliperne, så da gjenstår det å skaffe materialer og maskinere de
Erik på EBB Flowtech begynner å bli ferdig med toppen nå, skal bare ha final sjekk på klaringene før jeg kjøper løfter buckets'ene til den. Det høres bare ut til å bli sykt bra med den toppen!! hehe gleder meg til å se endelige flow-tall på den!
Toppen er preppet med følgende:
-Skadene etter havariet er sveiset igjen
-Glassblåst og planslipt
-Race-porting
-Ferrea Racing større Ventiler
-HKS ventilfjærer
-Titanium retainers
-Shimless buckets fra MR2 spider (35% lettere!)
Satser på at den blir god for 9000rpm
Har kappet litt i intercooleren, og kommet frem til at jeg vil sveise på større rør på den, så jeg må få fatt i 3" alu-rør/bend.
På søndag freste jeg meg ny aksling til Accufab-TB'en , den er i dobbelt så sterkt materiale, og jeg slagde den med radius i overgangene, slik at den skal bli enda sterkere, så problemet med den bør være eliminert bort...
Fikk sveist på "bung" til EGT probe nr.2 i dag i eksos manifolden, så da har jeg kontrollen både på sylinder nr. 2 og 3 ... er vel de viktigste...
Har en på Blitz måleren og en på Zeitronix af/data loggeren...
så freste jeg samtidig bort endel ujevnheter inni manifolden
...det var så langt...
-Edit-
kom på at det var litt til nytt .. hehe
Fikk beskjed i dag om at det var kommet pakke fra summit racing i dag, så da får jeg den nok snart.. det er noen flere AN-fittings, stålomspunnet slange, og en gradskive for kam-timing som kommer
Og så kom det mail i dag om at siste forsendelsen fra japan er på vei og

har den vel her til helga... Der komer det ny blitz EGT probe, Power enterprize forsterket reg-reim, ny olje catch tank og noen små stickers (just for fun

)
Markus

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV