TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Svein's MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent vognkort) - NÃ¥ nye hengerfesteprosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #464104  av Makk

Nei nå er det bare framstegene igjen :D

Har fått tak på en kar i England som selger et profftilpasset eksosanlegg med 3 flexer til 3vz som kommer ut der original mr2 eksos går over travers, så den største jobben som er å lage eksosanlegg er 90 prosent.

Gjenstår nå :

Tilpasse axle carrier.
Flytte gasswire fra høyre til venstre.
Tilpasse girwirer som er veldig nære manifold og downpipe
Koble til all elektronikk i motorrom
Lage nytt hull på høyre side for loom som må inn der pga det er ett LHD ledningsnett
Koble til alle vakuumslanger
Montere AFM, lage fester så den ikke ligger å dingler og lage ny adapter til åpent filter for lyden sin del
Montere travers, akslinger, hjulspindler og bremser
Tilpasse kjølevannslanger
Ny clutchvæske, bremsevæske, kjølevæske, motorolje.

Og til slutt, overhale fronten med bilstein demperez tårnlagringer og foringer å slikt.

+++ Alt det lille man finner underveis som vanlig haha.
Vedlegg
Reupload fordi det er så sexy <3
Reupload fordi det er så sexy <3
20211117_175501.jpg (44.84 kiB) Vist 217 ganger
 #464106  av magnesmurf

Bare kosejobben igjen nå!
På 2gr måtte jeg ha egen axle carrier. Fungerer det å borre opp den orginale litt på 3vz?
GIr wire løser du vel med å kappe litt i varmeskjoldene på veggen slik vi pratet om?
 #464107  av Makk

Jeg er ikke sikker, turbo carrieren klarer jeg ikke forstå hvordan den skal passe, men camry carrieren ser ut til å skulle flyttes over til mr2 akslingen da det er samme lager å innfestning og vil kunne se ut som 99 prosent fit.

Problemet er at den kommer også med ett monster motorfeste, mulig den må skjæres av helt for jeg ser ikke fornmeg hvordan traversen skal kunne passe med den på overhodet.

Har ikke forsket mer på det da det å henge inn motoren var litt dikkedarer å få til så det ble med den jobben bare i går hehe.
 #464108  av magnesmurf

Makk skrev:Jeg er ikke sikker, turbo carrieren klarer jeg ikke forstå hvordan den skal passe, men camry carrieren ser ut til å skulle flyttes over til mr2 akslingen da det er samme lager å innfestning og vil kunne se ut som 99 prosent fit.

Problemet er at den kommer også med ett monster motorfeste, mulig den må skjæres av helt for jeg ser ikke fornmeg hvordan traversen skal kunne passe med den på overhodet.

Har ikke forsket mer på det da det å henge inn motoren var litt dikkedarer å få til så det ble med den jobben bare i går hehe.
Du får høre med Paul. Trodde egentlig han sendte med en egen axle carrier i pakka. Er jo den og motorfeste som er så ulikt at det burde kjøpes ferdig for enkelhets skyld.
 #464109  av Makk

Ja jeg skal høre med han, for MR2 Turbo carrieren den er 5 CENTIMETER fra nærmeste hull i blokka :D :D

Mulig jeg ikke fikk tilbud om en fordi han vet at jeg har en hel Camry.

Ordner seg nok ;) Tok en pause i dag for å selge en annen ruskebil jeg har hatt for den var altfor dyr i bare deler å lage til, så sitter å drikker øl for pengene istedenfor :lol: :lol:
 #464113  av Makk

Dagene går.

Begynt å emne på ombyggingen av axle carrieren, fikk den presset av camry akslingen, 5 tonns trykk og hammerbruk, på MR2'en kom den av med håndmakt haha, flaks siden det er MR2 delen jeg må ha og camry festet flyttes over.

Før noen tror jeg er galen, ja den akslingen i pressa skal ikke brukes :mrgreen: Den der får du aldri inn i en girkasse igjen hah :D

Fått montert girwirer og sett meg ut hvordan dem skal flyttes litt for å unngå at en av dem hviler på eksosrør, fått montert clutchslange og fått tilpasset og montert kjølevannslange på den utgangen som er under.

Så snart jeg har fått på akslingen på høyre side nå, så kan jeg begynne å montere den sammen til hjulene igjen.

Venstre side montert, begynner å ligne på en bil igjen :D

Funnet en del løse ting som jeg aldri har vært borti, liker å gå over å sjekke alt mulig når jeg diller med det her, nå vet jeg hva som laget skranglelyd i eksosanlegget, ett av festene var løse :D
Vedlegg
Ja, det er camry akslingen, den skal kastes:D
Ja, det er camry akslingen, den skal kastes:D
20211120_143752.jpg (4.7 MiB) Vist 171 ganger
Kortet inn 3SGTE slangen og den passer perfek
Kortet inn 3SGTE slangen og den passer perfek
20211120_195426.jpg (4.41 MiB) Vist 171 ganger
Venstre side påhengt igjen.
Venstre side påhengt igjen.
20211120_195451.jpg (4.43 MiB) Vist 171 ganger
 #464127  av Makk

Aksling ferdig montert, understell kan nå settes helt sammen igjen :D og bilen nærmer seg å gavne på hjulene sånn jeg kan montere ovenfra også :D

Nå som jeg har hands-on erfaring med å modde denne akslingen så har jeg skrevet en guide på norsk som er simplere enn de fleste jeg fant på nett, kanskje flere V6 folk kommer :)
Vedlegg
20211122_181911.jpg
20211122_181911.jpg (4.84 MiB) Vist 156 ganger
 #464129  av Makk

ArildM skrev:Nice :D
Vel utført mod, tnx for guide, kan jo bli kjekt for flere den der 8)
Oppstart snart nå? :mrgreen:
You are welcome! Synes dette miljøet og spesielt forumet er verdt å fokusere/ta vare på! Er liksom ikke slik informasjon noen store gidder å sitte på :D Sticky den gjerne.

Njaaa, det gjenstår alt fra oversiden nå, fikk hengt på alt understell å dradd over bolter og akslinger å satt på igjen bremser å slikt, kan settes på hjul nå, kun eksos som står igjen der under nå men det tar litt tid å få så.

Snakket litt med Paul og han sa jeg må gjøre en liten endring i ledningsnettet hans pga min bil der kommer pumpa på når en vrir tenning.

Pjaskerier! Men alle væsker er snart klar for å gå på :D

Sitter å håper på Black Friday på topplagring foran hvor som helst så jeg får smelt på Bilsteiner der også :D Dem er ganske så pricey.

Og Gen 3'en er bokset å klar for sending! En herremann i Tyskerlandet som kjøpte den for 1000 euro+frakt, en fair pris for en 3SGTE som må plukkes ned :D :D
Vedlegg
20211123_193816.jpg
20211123_193816.jpg (4.76 MiB) Vist 142 ganger
20211123_195906.jpg
20211123_195906.jpg (4.63 MiB) Vist 142 ganger
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 41