atledreier skrev:
Tviler på rust blir et problem for å være ærlig. Nyere biler er godt behandlet, og jeg kommer nok ikke til å ha bilen lenger enn garantiperioden uansett kjenner jeg meg selv rett (dette er 5. bruksbilen min på to år).
Nyere biler er nok ikke laget for norske forhold. Anbefaler deg sterkt å få en eller annen form for behandling av bilen hvis du skal bruke den i salt.
Masse nye biler som ruster som bare F. Mazda sliter jo fortsatt med at 1-2 år gamle biler har store rustangrep fordi stål rett og slett ikke tåler salt og fuktighet.
Er tross alt bare snakk om 4-5000kr for å få en bil som ikke begynner å ruste tidlig.
Samt at de som understellsbehandler på en skikkelig og proff måte unngår å tette dreneringshull osv. De fylle gjerne dører osv med en flytende masse som ikke tetter dreneringshull, men som samtidlig smører stålet nok til at det er rustbeskyttet.
For øvrig har jeg en seks år gammel subaru som bruksbil. Fikk understellsbehandlet bilen i vår, og de fant mye rust med tanke på bilens alder.
Det forbauser meg at biler til en halv million og mer ikke kommer standard rustbehandlet til nordiske land.
Hvis noen er interessert i å bevare en bil man har kjøpt til en halv mill eller mer er jo understellsbehandling noe av det billigste og smarteste man kan gjøre for å bevare den investeringen.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.