ArildM skrev:Dr Frankenstein jeg tenkte påMarc er navnet ja. Har pratet en del med ham
https://frankensteinmotorworks.squarespace.com/
Men han heter vel strengt tatt Marc når jeg tenker meg om
Mener forresten han snakket om at det var mulig det gikk med orinal eksos med automatkasse, usikker på hvorfor men det er vel dårlig klaring noe sted, så forhåpentligvis ikke verre enn at det lar seg løse i alle fall til du får det godkjent
Om du velger noen andre manifolder etter det så er det vel ikke så mange som bryr seg? I alle fall så lenge du beholder katalysatorne på ett eller annet vis

Står spesifikt i lovverk og skrivet jeg linket til at både lamdasonder og katalysatorer må beholde plassering mtp utslipp. Ikke lov å flytte de en eneste cm ifht til eksosportene på toppen. Så da er jeg stuck med orginale manifolder, siden både katalysatorer og landasonder sitter i manifold orginalt.
PÃ¥ automatkassa slipper du clutchpumpa, som er en av tingene som hindrer manifolden orginalt.
Marc kunne dog fortelle at det finnes forskjellige orginale manifolder, fra blandt annet lexus ES osv. Og de har forskjellig plassering av nedløpet for eksos.
Så det burde la seg gjør å finne noe som kan gå for å være orginalt (selv om de er fra annen modell med samme motor) og de bør kunne tilpasses til å passere clutchpumpe og motorfestet uten at det kommer i konflikt.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.