TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #441152  av Zepticon
 
Kommer det en vinge fra Toyota på den nå? :mrgreen: (det er lov å håpe)
 #441155  av ArildM
 
Svaret blir nok dessverre nei :) Vingen er kanskje sær, men jeg liker den mye bedre enn stock vingen. Så da blir den nok med videre, til glede for meg, og til irritasjon for dere :D Men den gjør seg faktisk veldig bra i real life :)
 #441164  av Mr2mr2
 
Vingen må du beholde sånn den er !! :)
 #441169  av ArildM
 
Hehe, takk takk, akkurat det som er planen :) Om mulig kanskje smoothe den ut litt slik at det ikke blir så brå overganger, men den blir nok veldig lik slik som den er nå :D
 #441189  av ArildM
 
I morgen starter Knut veien fra Latvia og hit for å hente Smokey, dette blir såå rått 8)
Bilen blir henta Fredags kveld, så det er mulig de første oppdateringene kommer allerede neste uke :D
 #441222  av eiriksmil
 
Dette ser veldig bra ut, Arild.. Valse hjulbuene i Latvia og eller? ;)

Hvis du skal ha coilovers og evt. ombygging av felgene bak må du si fra så kan jeg veilede (villede? :P) deg litt. Bygge felger med lavere innpress bak så får du hjula ut uten å space, og tro meg med mye senk foran og breie hjul og endel senk bak vil ikke 16" se for smått ut, men HELT riktig 8)
 #441224  av ArildM
 
Takk takk :) Kunne nesten ha snudd felgene slik som de er nå for å få det rett :)
Må vel bytte både indre og ytre "barrel" etterhvert som pengene strekker til :) Blir seende mye bedre ut om man får rett innpress, og mere kant :)
Da blir det som du sier helt rett :wink:
Coilovers er foreløpig ute av bildet :)
 #441297  av Freebird
 
Jeg gleder meg veldig til å se hvordan denne blir når den kommer tilbake fra Latvia. Blir skiltet flyttet ned i samme slengen forøvrig? :)
 #441302  av ArildM
 
Takk :-) ankommer Latvia på tirsdag trolig :-) dro i dag :'( blir utrolig godt å hente hjem grombilen :-) skiltet blir flytta ned ja :-) takk til erlend som fiksa skvettlapper og addons, kom i siste liten i går, akkurat i tide til å bli med nedover :-)
 #441483  av ArildM
 
Here we go again :) Tid for overhaling :)

Opp på bukk, første steg er grundig teknisk sjekk etterfulgt av teknisk jobb:

Etter kjemisk vask under:

Ser veldig bra ut under bilen, ikke noe farlig rust oppdaget sålangt

Mye dårlige mansjetter:


Styrestagene:


Ene dempern foran:


Alt det tekniske arbeidet gjøres først, slik som regreim bytte, vannpumpe +++
Og selvfølgelig det som ble oppdaget nå av dårlige foringer/mansjetter

Fikk også spørsmål om clutchen kanskje kunne være gåen siden den tar veldig langt inn, noe jeg bør være opmerksom på her som er særegent SW20? Eller er det bare å kjøre på å bytte først som sist? :)
 #441515  av magnesmurf
 
Går ann å lufte clutchen. Bytte clutchvæske egentlig. Se om det hjelper.

Hadde uansett klint til og byttet både clutch og drivakselledd pga senere skader\slitasje mtp at du kan få gjort det billig nå.
 #441518  av ArildM
 
Overgitt beskjed videre :)

I dag er dag for bytte av mansjetter, og gjennomgang av bremser. Den ene caliptern foran venstre lakk litt gjennom foringen, og noen glidere var trege. Det forklarer nok lang vandring på bremsepedal. Repkit og div annet småtterier kommer i mårra :)

Akk så mye drittjobb en slipper når en sender bilen til Knut og Co :) :)
 #441525  av Inz4ne
 
Dette blir bra :)
 #441529  av ArildM
 
Jepp, blir strøkent dette :) Var en del å gjøre, selv på en nylig eu ok MR2 i relativt god stand :)

Litt gjort i dag også:
Lagret i dempertårnet var veldig tørt, oppsmurt, og ok

Skivene er litt sporete og skjevslitte, slipes ned så blir de gode som gull :) Klossene på innsia var også veldig slitte pga trege glidere, så må til med nye klosser når man først er i gang.

Nye foringer på demperne:


Sendte også over denne guiden til Lauris som skal ta karosseriarbeidet:
http://www.imoc.co.uk/forums/kb.php?mode=article&k=168
Kjekt at den dukket opp på forumet, enda kjekkere at jeg slipper å gjøre det selv :lol: :)

Mere oppdateringer kommer :)
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 74