TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #395742  av magnesmurf

Var visst to klips. Du ser dem på bildet. Må løsne dem for å få løs gulvteppet slik at du kommer til alle skruene.
Vedlegg
subwoofer rommet 005red.jpg
subwoofer rommet 005red.jpg (344.75 kiB) Vist 4267 ganger
 #395743  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Var visst to klips. Du ser dem på bildet. Må løsne dem for å få løs gulvteppet slik at du kommer til alle skruene.
Takker å bukker :) Da skal det nok gå ganske greit å skru ut denne boksen :)
Og som jeg forstod det i fra ditt forrige innlegg, så er det bare å trykke inn disse klipsene så skal teppe løsne.

Kommer til å ta noen bilder selv også av prosessen. Både for meg selv og evt. andre som lurer på det samme som jeg har gjort. :)
 #395758  av magnesmurf

Trykk inn senter av klipsene og dra ut klipsene.
Da kan du løfte på plasten, og komme til teppet som bare er hektet fast i karroseriet med noen plastikhemper.
Fant noen gamle bilder, så du ser litt her:
Vedlegg
subwoofer rommet 004.jpg
subwoofer rommet 004.jpg (643.83 kiB) Vist 4253 ganger
subwoofer rommet 008.jpg
subwoofer rommet 008.jpg (677.68 kiB) Vist 4253 ganger
 #395772  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Trykk inn senter av klipsene og dra ut klipsene.
Da kan du løfte på plasten, og komme til teppet som bare er hektet fast i karroseriet med noen plastikhemper.
Fant noen gamle bilder, så du ser litt her:
Takker igjen så mye! Nå kan det ikke gå annet enn lekende lett når jeg skal sette igang :)
ad92 skrev:Jeg har ettermontert en 8" der, noen som vet ca liter i den orginale kassen og dybde?

på forhånd takk :)
Hentet dette i fra magnesmurf sin oversiktlige guide:

"Rommet i seg selv er litt ujevnt i størrelsen, men måler ca
B=40-45 cm.
H=10-16,5 cm
D=18 cm"

her kan du lese hele guiden i sin helhet:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 49&t=33794
 #395978  av GhostRider88

Da er elementet fjernet og kassa satt imidlertidig tilbake. Valgte å ikke koble i fra selve basskassen, men heller bare la den stå tilkoblet uten element.

Litt tuklete å fjerne alle skruene (blant annet en som hele gjengefestet fulgte med på :S) men det gikk etter litt knoting ;)

Her er noen bilder fra prosessen:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #396422  av GhostRider88

ArildM skrev:Photoshop er morsomt :)
Ville ha holdt effektene litt ned selv da :wink:

Ja PS er et utrolig verktøy og moro å leke med :) har også tatt bachelor grad i digital bildeskapning og visuell kommunikasjon. Så kan en del bedre enn dette 4 minutters full-fart-redigering ;)

Ja enig det. Ser at HDR effekten ble litt for sterk. så skal gjøre et forsøk til med et mer dempet preg :)
 #396687  av GhostRider88

Liten oppdatering på hva som skjer fremover.

Fikk en mail ifra EMSpowered, siden hvor jeg først kjøpte Tang Band subwooferen, etter en del forespørsler på når min ordre skulle bli sendt. Ting skjedde ikke etter at betalingen var gjennomført. Og ukene gikk, uten svar på mine mailer og oppdatering av ordrestatusen.
På mailen jeg fikk så stod det mye, og jeg skal ikke gjenta alt her. Men i korte trekke så var det noe i denne duren:
Personen jeg mailet med viste seg å være en midlertidig ansatt til å svare på ordreforespørsler. Og hans virkelige jobb var suportbiten og ikke ordrebehandliger. Han ville derfor ikke ha noe mer med ordrene å gjøre og hans skrivemåte viste tydelig preg av at han hadde fått mye klager. Han presiserte at ingen skulle bli svindlet og at varene ville bli sendt, men når kunne han ikke gi svar på. Siden han som visstnok eier selskapet, hadde så mye og gjøre, samt problemer med familien... Ordremannen trakk seg derfor vekk fra alt som hadde med ordrer og gjøre og vil nå kun svare på support av tekniske emner.

Må innrømme at jeg ble ganske paff da jeg leste dette og rimelig irritert. Siden jeg skulle ha hatt høytaleren for over en uke siden om alt hadde gått som det skulle. Bestilte derfor samme subwoofer i fra firmaet Parts-Express (http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=264-831) Og ble veldig positivt overrasket over den raske behandlingen av min ordre. Chatten også direkte med flere konsulenter under min ordre så alt skulle gå riktig for seg. Bestilte både ekstra innfestnings skruer og selve subben. Og varene ble sendt samme dagen som jeg bestilte 10.08.2011 og vil ankomme 15.08.2011. Dette er hva jeg kaller rask forsendelse med tanke på at varene er sendt ifra Ohio, USA. Det eneste jeg nå trenger å gjøre før jeg kan skru den inn i kassen, er å kutte den til med en blikksaks :)
Bilde
Bilde

Har også kjøpt rattkontroll til cd/dvd spilleren min:
Bilde

Samt en snedig Fix It Pro stift, som skal fjerne riper i alle typer bil lakk. Uansett farge
Bilde

Denne selges forresten for 399+fraktkostnader på tv-shop og latterlige lave 32 kroner inkl frakt ifra Storbritannia via ebay. :)

Kommer til å poste bilder av prosessen med å kutte til og installere subben i bilen :)
 #396737  av SanAndre

Si ifra hvordan den lakkstiften fungerer :D Har en onkel som hadde sett den på tv, og som spurte meg om det var noe å satse på :P Fungerer den noenlunde, så er det jo knall bare det, med tanke på pris :)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 102