Side 4 av 5

Legg innLagt inn:20 mar 2006 10:49
av cs2451
Er du redd for cat'en din? det må du ikke være. få den bort

Legg innLagt inn:20 mar 2006 11:04
av sleeper
har ALDRI hørt om en kat som går istykker fordi den jager litt på turtall! (og uansett så gjør vel ikke det noe???)
eller så kan du fjerne den helt!

Legg innLagt inn:20 mar 2006 12:05
av CelicaTurbo
få deg en cat-erstatter og bytt eventuellt tilbake før eu. Men, jeg har heller ikke hørt at den ujevne tomgangen kan ødelegge katalysatorer, og kan ikke se for meg at det skal være noe problem med mindre du får uforbrent bensin i eksosen som antenner i katalysatoren; forbrenning i eksosen er ikke bra for katalysatoren (husk det dere som har turbomotor med dumpventil og orginal kat ;) ). Nå er jeg vel litt utenfor mitt kunnskapsfelt men slik jeg ser det vil en ujevn tomgang med slike kamaksler være et resultat av vekslende mager og rik forbrenning i motoren, og lambdasondens oppgave er jo faktisk å veksle blandingsforholdet på dette viset pga at katalysatoren er avhengig av det for å fungere.. kanskje ikke like dramatiske svingninger som med kamaksler, men dog :lol:

Legg innLagt inn:20 mar 2006 23:06
av MinuX
Jeg forstår det slik at dette med kamakslene ikke kan ødelegge katalysatoren. Kan jo fjerne de når den er gjennom alt på EU kontrollen. Er dette vansklig på en GTi? Er forsatt grønn på bil :(

Legg innLagt inn:20 mar 2006 23:11
av sleeper
er en del jobb og bytte kamaksler hvis du ikke kan skru noe serlig selv.. må av med regreima osv!

Legg innLagt inn:20 mar 2006 23:24
av MinuX
Tenkte mer på katalysatoren ;) Det burde være en enkel sak.

Legg innLagt inn:21 mar 2006 00:20
av sleeper
ahh.. selfølgelig!
den er litt lettere! det enste som kan være probvem er fasrustet skruer! bruk masse rustløser eller wd40 på de og la de stå litt før du begynner og skru på de!

Legg innLagt inn:22 mar 2006 16:05
av MinuX
Da var bilen hjemme igjen. Batteriet var nesten tomt, så jeg fikk hjelp fra toyota med å starte den. Motoren får for rik blanding. på tomgang går den nesten som en gammel amerikansk bil :P ikke så ille men. fikk motor stopp i et lyskryss. Glad det var en nedoverbakke ved krysset, fikk start på bilen og kjørte litt rundt for å lade batteriet. Kan denne motor stoppen ha noe med lavt batteri å gjøre. Det er vel en kominasjon.

Over 3 tusen går motoren veldig bra, men under jager den..... må vel skaffe en chip tenker jeg.

ALL HJELP mottas med åpne armer =)

Legg innLagt inn:22 mar 2006 16:13
av sleeper
ujevn tomgang er noe du må regne med med trimmkammer!
kan nok bli bedre med en chip, men som org blir den nok aldri!
vet du foresten hvor mange grader og hvor høyt løft de trimmkammene har?

Legg innLagt inn:22 mar 2006 16:35
av MinuX
Mener kamakslene er på 289 grader, jeg finner ikke papiret på det nå. men jeg er ganske sikkert på at det er det. Hvor høyt de løfter husker jeg ikke.

Har sendt en mail til http://www.tsmotor.com skal se hvor mye de skal ha for å installere Uni-chip

Legg innLagt inn:23 mar 2006 04:18
av GT4 CS
Mener du kan justere tommgangen ganske lett på en 3sge motor, skyt med i høyrefoten om jeg tar feil.

Legg innLagt inn:23 mar 2006 08:36
av MinuX
det koster 7500 innkl. mva og effekmåling for aa faa instalert unichip. dfet er vel ikek saa ille?

Legg innLagt inn:23 mar 2006 12:02
av CelicaTurbo
er nok en ganske ok pris det, men vær sikker på at det ikke er noen skjulte utgifter i den prisen da :)

Legg innLagt inn:24 mar 2006 15:34
av MinuX
7500 innkl alt, må regne med en hel dag.

Da er det bare å skaffe pengene da =) Overtid i natt ;)

Legg innLagt inn:24 mar 2006 16:27
av celica4ever
så jævlig det skulle være og bytte motor a. vurdere og gjøre det jeg også, men blir litt redd nå.. Er det egentlig ikke bare og ta ut og sette inn den nye motoren og ferdig med saken?