TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st202 bildeUpdate 17,08,08

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #285547  av ludde

Trond_V skrev:
ludde skrev: - Bytte ut skiltramma (som om jeg vil reklamere for Gill sin bedrift)
- Brenne skiltramma
..og likevel legger du igjen penger hos han, i form av bilkjøp :wink:
Hehe, ja jeg var vell selvmotsigende der ja. Men det jeg forsåvidt mente var at jeg ikke vi,l at noen andre skal handle hos han. Husk, jeg har krangla med han i over 7 uker. Tilslutt etter alt for mye faen fikk jeg det endelig som jeg ville. Derfor vil jeg ikke reklamerer for han. Jeg kjøpte bilen fordi jeg endelig fikk banka det inn i huet på han at jeg ville ha ditt slik og datt slik. Og ja, jeg er veldig fornøyd med bilen i seg selv. Jeg er ikke fornøyd med kjøpsprossessen. Men kjøpet i seg selv var bra etter min mening.

Jeg har fått vasket bilen og fått testet den skikkelig og den går veldig bra, og ingen ulyder. Men snakker om naf test, ryggelysa funker ikke :P
 #285681  av lexusmann

Og da er det ikke bare å bytte pærene, men noe mer alvorlig??hadde jo bare vært typisk, mener jeg... :lol:
 #285715  av ludde

Hehe. De tok jo ut girkassa etter naf testen og da må de ha glemt å kbole til reversgreia...

Samma det, har ikke funnet noe annet i løpet av snart en uke og jeg har sjekka. Så på fredag dar jeg ned til gill og får det ordnet!
 #286290  av ludde

Jeg bestod oppkjøringa på fredag og kjørte 43 mil på fredagen!!! :D
Spilleren ble byttet i en sony spiller og da fik jeg også koblet til høytalerene bak. armlenet i midten er levert til salmaker.

Jeg skal bestille girmansjett hos toyota på mandag, eller ta en tur på høggern.

MEN hvor i alle dager får jeg tak i hvite blinkers forran til 94 mod, er ikke på ebay og har prøvd å finen det på andre nettsteder.

Skivene bak og brekket blir ordnet hos gill på torsdag
 #286639  av Tomera

Meget pen bil! :D
Få 96+ sideskjørter, leppa i front, og GT-Four heveklossene til vingen, samt JDM baklykter. Da har du en utrolig fet bil!
På heveklossene, sparkler du bare over ''-FOUR'', slik at det kun står GT, før du sender de til lakkering.
Hold oss oppdatert med mods! :D
 #286646  av celicat23

ludde skrev:MEN hvor i alle dager får jeg tak i hvite blinkers forran til 94 mod, er ikke på ebay og har prøvd å finen det på andre nettsteder.
Hvis du tenker på blinklysene på skjermene forann så er det samme type som toyota bruker på "alle" biler. Du kan bruke fra celica mk7, corolla 2000 modell, carina, mr2 mk3 osv osv osv. Var vel corolla 2001 modell eller noe sånt jeg kjøpte til når jeg trengte til carina e'n for lenge siden.

Og grattis med lappen - det er en god dag når man får den :D
 #286705  av ludde

Jeg mener de på "hjørnet" som er festa i spoilern forran, disse finner jeg ikke i hvit...

De på siden ved døra har de på bsbildeler
 #286729  av lexusmann

Celica st 20 fikk fra '96 hvite blinkers framme...disse skulle vel passe?Får vel dem hos toyota, men sikkert ikke billige akkurat...må da vel være etter markeds blinkers å få??noen som vet?
 #286733  av ludde

Etter det jeg har fått med meg er det forskjell. Fra 95(?) så ble de annerledes.

Prøver å få bekreftet dette, men jeg fikk mistanke etter at jeg fant hvite blinkers til 95+++ og ikke 94...

FÃ¥tt tilbake midtarmlenet ferdig trekt om og montert, det ble kjempefint!

Men når noe strykes fra lista komemr alttid noe på, traff et hull i litt stor hastighet så høyre felg forran fikk seg en liten bulk, det er ikke kast i hjulet og jeg merker ingenting når jeg kjører, men det er veldig irriterende for meg å se på. Så jeg har sendt mail til et firma som kan ordne dette...
 #286865  av Speeder

Hvite blinker fra 96+ passer ikke i fangeren på 94-95 celica desverre. De som jeg har sett med hvite blinker har laget det selv. Gå inn på http://www.6gc.net desidert beste siden for T20, der er det en 'how to' på dette.
 #286880  av castman

ludde skrev: Men når noe strykes fra lista komemr alttid noe på, traff et hull i litt stor hastighet så høyre felg forran fikk seg en liten bulk, det er ikke kast i hjulet og jeg merker ingenting når jeg kjører, men det er veldig irriterende for meg å se på. Så jeg har sendt mail til et firma som kan ordne dette...
Hmm, hvor lenge siden er det dette skjedde a? kan ta et par dager før du merker at dekket har lite luft.
 #289772  av ludde

Siden jeg har hatt så j*vli mye å gjøre id et siste så kommer jeg med en liten update av hva som har skjedd så langt.

- 11. april fikk jeg lappen på dagen min.

- to dager senre fikk jeg parkeringsbot, selvom det ikek var skilta. Ga opp kranglinga med panserhora for hu var bare tvers igjennom dum.

- litt senere traff jeg et hull ved huysman carting ved alna som medførte at jeg har litt kasta i v framhjul.

- enda senere traff jeg et annet hjul midt på svarte natta på vei opp til tryvann

- En vakker dag løsna starteren på bilen, ryggelyset virket heller ikke. FAdern og jeg tok en titt og de som har byttet clutch på bilen min har brukt feil bolter. Boltene som festet starteren var halvparten så lange som de som skulle være der

- enda enda litt senere fikk jeg fiksa bilen min hoss gill, splitter nye skiver bak, men brekket tar forstatt bare på h bakhjul (bombe)

- og for 1 uke sia så ble jeg rygget inn i og har nå en 30 cm lang ripe med bulker i på bilen min.

Uproblematisk tenker kanskje dere, men jeg er blakk... Har ikke fjæra i veggen så jeg sparer som en helt til å få fiksa den ripa for den irriterer løken ut av meg.
Jeg vet ikke hvor dette skjedde siden jeg stoppet mange ganger den natta, men det som er sikkert er at han som bulka i meg ikke la igjen noe lapp...

Jeg har egentlig komemt fram til en konklusjon ang. GIll, han vil det faktisk godt å prøver så godt han kan. Problemet er det verkstedet som er hos han for de gutta der er virkelig dårlige.
Skal inniom han neste uke og hente vinterfelga (sikkert 12" stålfelg med bulker og rust) og få fiksa det brekket en gang for alle.

Så det er greit kjedelig å være meg akkurat nå.......
 #289858  av Thomas S

Det var da voldsomt :| Må være snill mot Celicaen ;)
Noen nye oppdaterte biler?
 #289867  av ludde

Bilen blir faktisk tatt veldig godt vare på. Kjører valdig pent, men treffer man et hull så treffer man et hull sånn er det bare.

Bilder kommer nok i kveld hvis jeg orker ellers kommer de i morra...