TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TS-OGN løser verdensproblemer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #310211  av Sven

inzane2012 skrev:slutt å vær så forbanna negative
Realisme kalles det :wink:

Ang. det du sikter til ArildM så har jo ikke det noe med energi å gjøre.
Poenget her er jo at det ikke er mulig å produsere mer energi enn man bruker for å produsere det.

Denne tråden her begynner å bli "far out" syns jeg :lol:
 #310212  av ArildM

Passe far out nå ja, men moro uansett? Og topicen er jo å løse verdensproblemer, og det er jo et ganske vidt begrep hehe :wink:
 #310213  av Sven

ArildM skrev:Passe far out nå ja, men moro uansett? Og topicen er jo å løse verdensproblemer, og det er jo et ganske vidt begrep hehe :wink:
Det er jo sant :) Men det gjaldt vel i hovedsak miljøvennlige biler :lol:
Men jeg er enig, det er litt moro.
 #310219  av inzane2012

Sven skrev:
ArildM skrev:Passe far out nå ja, men moro uansett? Og topicen er jo å løse verdensproblemer, og det er jo et ganske vidt begrep hehe :wink:
Det er jo sant :) Men det gjaldt vel i hovedsak miljøvennlige biler :lol:
Men jeg er enig, det er litt moro.
temaet er ikke bare miljøvennlige biler, det var bare det jeg begynte med siden jeg akkurat hadde sett den topgear episoden:) kan løse alle verdensproblemer her :)
 #310223  av Sven

Den er grei. Da er det bare å pøse på med drømmer og fantasier :lol:
 #310224  av Sven

Og selvfølgelig realistiske løsninger da :D
 #310227  av inzane2012

Sven skrev:Og selvfølgelig realistiske løsninger da :D
du vet at ting som ikke er så realistiske idag, kan vere helt vanlig om 10 år :) men snakker ikke noen evighetsmaskiner eller noe i den duren da! so dont get all excited:P

jepp, bare å sette i gang å løse verdensprobler
 #310228  av Sven

inzane2012 skrev:
Sven skrev:Og selvfølgelig realistiske løsninger da :D
du vet at ting som ikke er så realistiske idag, kan vere helt vanlig om 10 år :) men snakker ikke noen evighetsmaskiner eller noe i den duren da! so dont get all excited:P
Selvfølgelig, men ikke når det gjelder det jeg har komentert :wink:
 #310231  av Larsen

Da har jeg et annet problem dere kan løse. Nemelig global oppvarming. Eller nærmere forklart mangel på global oppvarming. Sliter med varme i hybelen om dagen skjønner du...
 #310233  av JK86

snakker om detta me verdensproblemer og greier. ett par ting jeg har tenkt litt på. for det første. hørte på nyhetene i dag om han som drepte ei dame i bodø. hmmm
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=539001

greit han var syk og skal ikke henge ut folk med slike problemer. men innimellom så har fantasien min en tendens til og nå 5 åringstadiet når jeg hører ting på radio på jobb og prøver og lage ett bilde av det jeg hører. så tenk dere da hva jeg så for meg da de sa at denna mannen som var godt voksen og utenlandsk(ikke rasistisk bare fakta) og syk men hadde sluttet med medisinen sin og snudd døgnet. etter en tid måtte jo detta gå gæli kan du si og plutselig hadde han snudd døgnet og satt oppe hele natta og etterligna lyden av en batteridrill. hahahahahaha :D . men fra fleip til fakta.

så på discovery i dag og der viste de noe greier om liv på andre planeter. siden vi fortsatt ikke kan bevise intligent liv på noen andre planeter har nasa nå begynt og forberede mars på og ta i mot liv. det vil si de prøver og lage sjøer der. samtidig studerer de på og lage ett sett prøverør men gener som er tilpasset ett liv på mars. intresant og kult men egentlig er jo spørsmålet HVA FAEN HOLDER VI PÅ ME. hav har skjedd hva tenker de gutta. ok vi fant ikke noe liv der ute som kan være en trussel for våres eksistens så la oss lage det. hmmmm
 #310236  av mr2storbrua

Larsen skrev:Da har jeg et annet problem dere kan løse. Nemelig global oppvarming. Eller nærmere forklart mangel på global oppvarming. Sliter med varme i hybelen om dagen skjønner du...
Bor du ikke på groos lenger? Er jo gratis strøm der 8)
 #310238  av mr2storbrua

JK86 skrev:så på discovery i dag og der viste de noe greier om liv på andre planeter. siden vi fortsatt ikke kan bevise intligent liv på noen andre planeter har nasa nå begynt og forberede mars på og ta i mot liv. det vil si de prøver og lage sjøer der. samtidig studerer de på og lage ett sett prøverør men gener som er tilpasset ett liv på mars. intresant og kult men egentlig er jo spørsmålet HVA FAEN HOLDER VI PÅ ME. hav har skjedd hva tenker de gutta. ok vi fant ikke noe liv der ute som kan være en trussel for våres eksistens så la oss lage det. hmmmm
Høres ut som en skrekkfilm. Begynner med at vi planter mikroorganismer der, så finner vi plutselig ut at det er et spesielt klima der som gjør at utvikling går fortere, slik at de utvikler seg til mennesker, som er smartere enn oss, i tillegg er det noen nye grunnstoff som de bruker til å utvikle våpen. Så tar de oss til slaver, men når de prøver å ta california kommer arnold og sier "Ayyu, jo don't taik oss to sleives. Ay will kill jo" Så kommer toeren senere.
 #310240  av Larsen

mr2storbrua skrev:
JK86 skrev:så på discovery i dag og der viste de noe greier om liv på andre planeter. siden vi fortsatt ikke kan bevise intligent liv på noen andre planeter har nasa nå begynt og forberede mars på og ta i mot liv. det vil si de prøver og lage sjøer der. samtidig studerer de på og lage ett sett prøverør men gener som er tilpasset ett liv på mars. intresant og kult men egentlig er jo spørsmålet HVA FAEN HOLDER VI PÅ ME. hav har skjedd hva tenker de gutta. ok vi fant ikke noe liv der ute som kan være en trussel for våres eksistens så la oss lage det. hmmmm
Høres ut som en skrekkfilm. Begynner med at vi planter mikroorganismer der, så finner vi plutselig ut at det er et spesielt klima der som gjør at utvikling går fortere, slik at de utvikler seg til mennesker, som er smartere enn oss, i tillegg er det noen nye grunnstoff som de bruker til å utvikle våpen. Så tar de oss til slaver, men når de prøver å ta california kommer arnold og sier "Ayyu, jo don't taik oss to sleives. Ay will kill jo" Så kommer toeren senere.
Innen den tid så er Arnold valgt til president, så ser ikke for meg at det blir et problem. Greit d er gratis strøm på Groos, men det trekker jo så sykt fra alle vinduer og sprekker.
 #310242  av inzane2012

for å si det sånn, det er jo allerede liv ute i verdensrommet, i og med at vi opererer med at universet er uendelig stort, med uendelig mange planeter og stjerner, så kan det jo ikke vere ett logisk tenkende oppegående menneske som kan med hånda på hjerte si at det ikke finnes mer liv i verdensrommet enn på jorda. Godt mulig at vi har blitt besøk av "aliens", og vist vi har det, så tviler jeg faktisk på at vi i det hele tatt hadde vist om det, for en rase som er så avansert at dem kan reise til oss ville nok ikke di gjort seg kjent for oss før diviste om det var noe å hente her, og samenlignet med en sånn rase er jo vi bare i babystadiet hva teknologi gjelder. så tror ikke dere skal vere så redd for at vi skaper en ny supersmart rase på mars :) jeg tror det kommer til å ta mange, mange, mange år før vi har noe å hente fra mars...
 #310247  av Skylar

Vi ligger da ikkje så dårlig an med tanke på teknologi?
Eneste manglende teknologien vi har på å reise lengre ut i rommet er fart. Vi har pr dags dato ikkje noe som gjør at vi kan reise fort nok. Harstigheten vi snakker om for at det skal kunne bli akuellt med ekspedisjoner rundt i rommet er lyshastigheten, noe eg dessverre ikkje tror våres generasjon vil oppleve:(

Men noen få alternativer har vi jo.
Det har vært snakk om å legge folk i søvn for å så vekke de mange år etterpå, har vært snakk om at unge folk skal "ofre" livet sitt for å reise men der kommer mangel på mat og luft inn i bildet osv.
Det jobbes med en romstasjon og dette er jo ett stort skritt.

Uansett så tror eg at vi kommer til å ødelegge hele jorden til slutt, tømme den for resurser og putte oss i den situasjonen at vi bruker kun solen til kraftkilde, om vi overhode lever :roll:

Haha, synst synd på de neste generasjonene våre som får all dritten vi hiver på de.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7