TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Urban Cruiser- Bestillt, og bilder av hjula side 4...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #328766  av Fred

lexusmann skrev:Hva med BILDER av felger osv?? :D
Bilder? Har vel sett en felg før eller? Er sånn rund ting med gummi rundt, av typen pizzaskjærere....
Neida, venter med det, er nemlig ikke sikker på at jeg får dem til å passe engang, tok en liten råsjans som jeg håper skal gå bra, men mulig det blir for liten plass i hjulhusa der....
Starter en ny tråd jeg, den dagen bilen er i hus!
DA blir det bilder!

Vurderer nå faktisk å snyte staten for 1500.- ved å vente med å registrere før etter 1.juli. På trass. Mener de tar nok i avgifter fra før på den bilen om jeg ikke skal betale hel årsavgift for å kjøre kanskje 10 dager...
celicat23 skrev: Sender de bilen i deler så du må skru sammen selv? Kommer seter og dører neste kanskje? :lol:

Hehe, håper ikke det. Er bare utstyret jeg skal ha på bilen som jeg bestillte i god tid... Gjør ingen noe vondt av å ligge på hylla et par uker det!
 #329073  av Fred

Meeeeen Ok da.... Dette er hjula som jeg skal gjøre et forsøk på å sette på UC`n....
Tror ikke det går å svinge hvis jeg får dem på, men lov å prøve!!
Gjetter på minst 3 forsøk for å komme rundt ei normal rundkjøring...
Men hvem sier jeg skal kjøre med bilen????

E18 fram og tilbak til jobb er forholdsvis rett fram. Har ikke bruk for full sving der vel!

Til info så er det bare såvidt fingertuppene har plass mellom ORGINAL hjul og innerskjerm/ karrosseri ved fullsving, så veeeeldig i tvil om dette er mulig!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Viser det seg umulig, er hjulene til salgs for 35000.-
Eneste minuset er at det følger med en hvit camry :wink:
 #329150  av Fred

Har delenummeret på jobb.
På tilbehørs katalog sidene til toyota.....
Mener det var forskjellig delenummer på 2wd og awd...
Sjekker det imorgen hvis jeg husker det....
 #329176  av lexusmann

Fine felger!! :D Hadde vært tøft om de gikk på camryen også... :lol:
 #329178  av celicat23

Når du skal ha så inne i helvete mye gummi på hjula :lol: så har jeg mine tvil. Men hadde vært utrolig fett og se uansett, så får du klemt de inn under bilen så ta bilder før du river de av igjen (for det her må vel bare ta borti alt :shock: :lol:)

Når det gjelder innkjøp av hjul så er du min nye helt her inne :D Endelig noen som tenker stort!
 #329180  av lexusmann

Hva er original dimensjonen på UC'n da?Har du sjekka om de faktisk går på mener jeg.... :wink:
 #329181  av ErikG

Har kjørt UC hele helgen. 1,4 d4dn. Synes den var en del slappere enn yaris med samme motor. Lurer på om det kan være en del effekttap i 4x4 systemet. Ellers en god bil å kjøre. Men senk og større hjul er ett must.
 #329182  av Fred

Har ikke sjekka om det går nei, tok en råsjans....
Så vidt jeg veit er det ingen andre som prøver dette her, så en eller annen må jo være først...
For å finne ut om det går eller ikke...
Orginalt er det 195-60-16, disse hjula er 3,9 prosent større.
Diameteren er 2,51 cm større. Det vil da si 1,25 cm "i hver ende".
Kjøpte de smaleste dekka jeg fant da, 225 bredde, så er da også "bare" 1,5cm "på hver side" bredere.
Men i full sving er det bare såvidt jeg får finga imellom, så tviler på at det går, men moro å ha prøvd da!
1mm lavere innpress på disse enn orginalt, så i teorien og utgangspunktet er dette helt lovlig.

Har forska litt for å finne hjul som er "så riktig som mulig" med tanke på boltsirkel, innpress, bredde osv.
Kom da til at 2006 modell audi tt 1,8t hadde det som fårhåpentligvis passer best....
Men.... 10 dager før bilen min er her så....
Er ikke umulig at jeg ikke klarer å vente og prøver på demo-bilen om dette går eller ikke... Litt spent...
Ja, har jo kjøpt senkesett også da.... Blir vel ikke større sjans på at jeg får på hjula etter at det er montert...
 #329254  av Fred

Heh... Han var imponert ja!

Prøvde hjula på demobilen idag, og det gikk bra... Ihvertfall godt nok... Nesten...
Blir vel enda dårligere plass med senkesettet på, men lurer faktisk på om dette er mulig nå faktisk!
FÃ¥tt bittelitt mer trua!

Fryktelig dårlige telefonbilder men... Skjønner tegninga ihvertfall.

Bilde

Bilde
 #329266  av lexusmann

Ble stylter ja...men er vel begrensa hvor mye du kan senke også??