Side 4 av 6
Legg innLagt inn:21 apr 2004 20:18
av MR2Espen
BMW er en pakkis kjerre, nok om det

Legg innLagt inn:21 apr 2004 20:34
av jan-erik
Ta med dreiemoment inn i betrakning deres også, samt motorvolum. 325 har vel 2,5 liter og MR2-en 2,0.
Legg innLagt inn:22 apr 2004 21:49
av seini
måtte bare le når de kom med at en e36 350i veg nesten 1500kg
min veier 1285. 94 modell.
den har blitt målt til 0-100 på 7,1 - med en ekstra i bilen (på godt 100kg, og full tank,hehe)

så med bare meg i bilen vil jeg tippe på 7 tallet blankt!
og nå er ikke 0-100 en bmw 325's sterke side heller da

den går nok bedre enn de fleste biler når den kommer over 100kmt, men nå er vel ikke det de fleste er ute etter i bilene sine heller. men tviler på at en gti skulle holdt følge, har kjørt mot en del biler, feks en sierra cosworth 4x4 med ca 270 hk som jeg holdt følge med fra 80 og oppover.
Legg innLagt inn:22 apr 2004 22:01
av jan-erik
Legg innLagt inn:22 apr 2004 22:07
av Christian
seini skrev:...har kjørt mot en del biler, feks en sierra cosworth 4x4 med ca 270 hk som jeg holdt følge med fra 80 og oppover...
Alle vet da at om en cossie har ca 270hk ligger den sannsynligvis rett under 200hk

Om den faktisk hadde hatt 270hk hadde du ikke holdt følge over 80km/t

Legg innLagt inn:22 apr 2004 22:23
av seini
jan erik: tosk, den du limte inn var en cab, de er jo tyngre. min bil har blitt målt til 7,1 med skikkelig utstyr
Christian: cossien ble målt til rundt 230 på bakhjula
Legg innLagt inn:22 apr 2004 22:24
av seini
Alle vet da at om en cossie har ca 270hk ligger den sannsynligvis rett under 200hk

Om den faktisk hadde hatt 270hk hadde du ikke holdt følge over 80km/t

[/quote]
270hk = under 200. Snakker om du? De har da 204hk orginalt, tenker du i det hele du?
Legg innLagt inn:22 apr 2004 22:25
av seini
Men som sagt, det står mye på sjåføren

Legg innLagt inn:22 apr 2004 22:43
av Christian
seini skrev:jan erik: tosk, den du limte inn var en cab, de er jo tyngre. min bil har blitt målt til 7,1 med skikkelig utstyr
Christian: cossien ble målt til rundt 230 på bakhjula
Kommer du rett ifra bilforum.net du eller?
Grunnen til at jeg sa at cossien sansynligvis hadde under 200hk var egentlig en fleip, siden det er vanvittig mange som har gjort ditt og datt og tror de har en haug med hester under panseret. Har en gjeng i området her som skrøt på seg masse hester, men som ikke var i nærheten når de kom på rulla
Mulig jeg tar feil, men tror ikke du holder følge fra 80 og oppover. Tar jeg feil, så tar jeg feil.
Legg innLagt inn:22 apr 2004 22:51
av angrykid
Hmm.. må da være mulig å holde en "voksen" tone uten å kalle navn eller slenge dritt selv om noen setter seg litt imot dine argumenter og kanskje har egne syn på saker og ting, tror du ikke seini?
Anyway, en 525 går godt nok den, men jeg har parkert dem også bak meg med min gti mr2. Kommer vel mye an på fører og stand på motor vil jeg tro.
Legg innLagt inn:22 apr 2004 23:34
av FireWalk
en MR2 er en sportsbil. en 325i er en SEDAN familiebil med mange hk. På en bane med en dyktig sjåfør i hver bil tror jeg nok MR2en ville kommet i mål et par runder før BMWen ja.. her må vi tenke på veigrep i høye hastigheter osv.. tviler på BMWen har samme egenskapene i høy fart som MR2en, en bil som er skreddersydd akkurat for det. Understell, midtmontert motor, akselavstand osv osv
Må forøvrig si meg enig med Christian her, jeg kjenner også til dette fenomenet med visse folk som har det med å skryte på seg et par hundre hester mer enn hva de egentlig har..

En jeg kjenner kom og sa han hadde godt og vel 250 hk under panseret.. I realiteten hadde han rundt 150-160... hehe.. skjønner ikke helt vitsen med å si sånt, de blir jo avslørt til syvende og sist uansett.. og de kan da vel ikke SERIØST tro at man får 50 hk mer av et luftfilter, 100 hk mer av ny eksos osv..
men for ikke å spore helt av. Jeg syntes det er dumt å si at en MR2 mk2 NA ikke har nubbesjangs mot en 325... for jeg mener at de iallefall vil holde følge hele veien, og om det var en målstrek det var snakk om her, så ville de nok kommet likt.. ser ikke helt hvordan bimmern skal greie å "KNEKKE" Mr2en slik som det legges frem her.. med mindre den er seriøst trimmet... og da bør den i så fall sammenlignes med en MR2 som er tilsvarende trimmet...
Legg innLagt inn:23 apr 2004 00:09
av jumbo
Tonen i denne tråden er hvertfall høyst lite velkommen
Legg innLagt inn:23 apr 2004 00:24
av FireWalk
er egentlig litt enig.. la oss for ordens skyld si at det er to jevngode biler som kommer i mål likt. Så er vi ferdig med det... så kan vi heller prøve å vinkle oss inn på det tråden egentlig handler om.. diverse inspill ang Turbo modifisering....
I den annledning lurer jeg litt på. Hvor mye vil denne 2.0 liters MR2 NA motoren tåle? 0,5 bar hørte jeg snakk om var max.. så da tenker jeg at jeg kjører litt mindre for å være sikker... uansett, hvor lenge vil en slik motor vare om man holder den helt orginalt? hvor mange KM ? og hvilke konsekvenser vil det få om man setter på en turbo? jeg har jo sett mange US biler som er SERIØST modifisert... NA motorer med turbo sett og hele pakka.. virker som om de går som en klokke likevel.. noen som har noe peil?
Legg innLagt inn:23 apr 2004 06:53
av jan-erik
seini skrev:jan erik: tosk, den du limte inn var en cab, de er jo tyngre. min bil har blitt målt til 7,1 med skikkelig utstyr
Nei, bildet var bare et illustrasjonsfoto av en cab, og den står forøvrig oppført med 8,6 sek. Nå får jo disse tallene stå for regningen til de som har publisert dem, men de pleier å være riktige.
Dette bare for å presisere. Foreslår at vi slår en strek over saken og sier som flere at her at både MR2, BMW 325 og Cosworth er raske biler

Legg innLagt inn:23 apr 2004 09:24
av CelicaTurbo
Firewalk: det finner du ut av om du prøver, er ikke så mange som har ettermontert turbo på 3S-GE så erfaringsgrunnlaget er ikke noe stort. Men motoren er generellt solid og er mye identisk med turbomotoren. Jeg vil tro at om det er noe som ryker så er det nok kun toppakningen og den er vel en relativt grei sak å bytte til noe sterkere i så tilfelle. Ellers antar jeg ihvertfall at motoren vil tåle det ganske greit, og hovedgrunnen til så lavt trykk som 0.5 bar er ikke at motoren i seg selv ikke tåler mer trykk, men at den høye kompresjonen kombinert med turbotrykk lettere fører til tenningsbank så terskelen for hvor mye trykk som er for mye ligger lavere. I tillegg skal det lavere trykk til for å hente flere hester pga kompresjonen så behovet for noe særlig høyere trykk er ikke der heller
