Jeg har en MR2 MK2 NA. MEGET godt fornøyd med bilen.. men når en blodtrimma BMW 325 kom opp på siden av meg så greide jeg ikke kjøre fra den.. dvs.. den greide ikke kjøre fra meg heller.. vi lå side om side... men dette irriterer meg.. så jeg har SERIØST lyst på Turbo.. Jeg snakket med en kompis av meg som er bil mekaniker. Han hadde vist et turbo sett liggende som han mente ville passe i bilen min. Dette var et komplett turbo sett med Intercooler, turbo, eksos manefold osv osv.. alt som trengs. Jeg får en datastyrt enhet slik at jeg kan koble til en laptop, og justere turbo trykk osv, samt flere instillinger. Sport, economy, extreme osv.. jeg kan med andre ord svinge inn på en bensinstasjon, koble til laptopen og forandre antall HK jeg vil ta ut ved hjelp av turboen.
høres meget bra ut.
Problemet er bare at den hersens staten skal ha 60.000 kr i avgifter for å la meg gjøre dette lovlig. Jeg vurderer derfor seriøst å bare montere turboen, og ikke "opplyse" om dette til noen... Flere jeg har snakket med mener på at dette ALDRI vil bli oppdaget på en EU kontroll..
jeg trenger noen råd her! hva bør jeg gjøre? jeg skulle få settet for 8000 kr, og modifiseringen skulle han gjøre gratis for meg..
han mente på at om jeg ikke tar ut så ekstremt mye så vil ikke turboen slite noe særlig på motoren heller..
noen forslag? jeg har sykt lyst på¨turbo... men så er det jo dette med HVA om det blir oppdaget? hvordan vil motoren tåle denne turboen? om jeg f.eks nøyer meg med å ta ut 30-40 hk mer.. osv.. ? noen som har peiling her og kan gi meg litt feedback ang dette?
høres meget bra ut.
Problemet er bare at den hersens staten skal ha 60.000 kr i avgifter for å la meg gjøre dette lovlig. Jeg vurderer derfor seriøst å bare montere turboen, og ikke "opplyse" om dette til noen... Flere jeg har snakket med mener på at dette ALDRI vil bli oppdaget på en EU kontroll..
jeg trenger noen råd her! hva bør jeg gjøre? jeg skulle få settet for 8000 kr, og modifiseringen skulle han gjøre gratis for meg..
han mente på at om jeg ikke tar ut så ekstremt mye så vil ikke turboen slite noe særlig på motoren heller..
noen forslag? jeg har sykt lyst på¨turbo... men så er det jo dette med HVA om det blir oppdaget? hvordan vil motoren tåle denne turboen? om jeg f.eks nøyer meg med å ta ut 30-40 hk mer.. osv.. ? noen som har peiling her og kan gi meg litt feedback ang dette?
- MR2 TURBO -