TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tatt i 123km/t i 80 sone.....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #333602  av tojo

Godt du fikk lappen "tilbake"til ferien,greit man har gjort noe ulovlig.
All ære til hu politijuristen :D (godt det finnes slike) å ikke bare paragrafryttere.
Dem er jo tross alt der for å skulle kunne hjelpe også.
Ha en fin ferie,å vær litt lettere på høyrefoten nå!
 #333612  av ke25-toyoglide

CelicaDream skrev:Men jeg føler meg litt forskjellsbehandlet når det gjelder enkelte som kjører for fort...Eks: En politimann fra buskerud, stoppet en mann som kjørte styggfort på E18 over motorveibrua i drammen, og ble klokket inn på en gjennomsnitts hastighet på 151 km/t, mannen mistet ikke lappen, men fikk bot på 12.000 kr fordi han var utlending...

Skal man ta en, så kan man ta alle, mener jeg da

Når det gjelder det må bli straffet 2 ganger for et lovbrudd syns jeg ikke helt riktig..

F.eks tatt i mitt tilfelle da, som er yrkesjåfør, ja jeg skal ikke ha noen goder pga av det, men at det som mister lappen syns jeg kunne fått velge selv. eks: du kan miste lappen i 6mnd. å ta oppkjøring på nytt samt få en bot på 9500. Eller du kan betale dobbelt så høy bot hvis du er yrkessjåfør.

Jeg ville tro da at statskassa hadde blitt enda større hvis man hadde hatt en slik ordning :lol:
Eg vil tro at grunnen til at de ikkje tar lappen fra han er at han då bare kan få seg nytt sertifikat når han kommer hjem.
Og viss du får en ordning med at du kan betale deg ut av problemene, så er ikkje det rettferdig i forhold til vanlige folk og Røkke f.eks. Han kan jo drite i kor fort han kjører, kan bare ha en konto med autotrekk på. Kan bare vinke til polisen og rope : sett det på regninga. Og viss det bare var yrkessjåfører det skulle gjelde, så har de en fordel. For alle eg kjenner, hadde heller betalt 50.000.- enn å miste lappen i 6mnd. Men gratulerer med lappen tilbake, vett at det svir.
 #333619  av CelicaDream

ke25-toyoglide skrev:Eg vil tro at grunnen til at de ikkje tar lappen fra han er at han då bare kan få seg nytt sertifikat når han kommer hjem.
Og viss du får en ordning med at du kan betale deg ut av problemene, så er ikkje det rettferdig i forhold til vanlige folk og Røkke f.eks. Han kan jo drite i kor fort han kjører, kan bare ha en konto med autotrekk på. Kan bare vinke til polisen og rope : sett det på regninga. Og viss det bare var yrkessjåfører det skulle gjelde, så har de en fordel. For alle eg kjenner, hadde heller betalt 50.000.- enn å miste lappen i 6mnd. Men gratulerer med lappen tilbake, vett at det svir.
Joa du har et poeng der ja :) hehe.... Men som sagt kun et eksempel :D

Men den regelen med å bli fratatt førerkortet, det er den man lærer av ja :D

Skal prøve så godt jeg kan å være "englebarn" på våre norges veier, og heller kjøre på bane om jeg vil gi på litt ekstra :) HEHE
 #333620  av CelicaDream

tojo skrev:Godt du fikk lappen "tilbake"til ferien,greit man har gjort noe ulovlig.
All ære til hu politijuristen :D (godt det finnes slike) å ikke bare paragrafryttere.
Dem er jo tross alt der for å skulle kunne hjelpe også.
Ha en fin ferie,å vær litt lettere på høyrefoten nå!
Takker :) Som skrevet ovenfor så skal jeg prøve så godt jeg kan å kjøre som "englebarn" på våre norske veier :) hehe

God ferie og god sommer 8)
 #333727  av castman

Til dere som synes ikke poltivedkommende gjør den jobben de burde gjøre, forlang tjenestenr på politibetjentene. Da virker det som de pluteselig våkner opp littegrann og innser de ikke kan sitte i bilene dems, mens folk blir banket opp. Dårlig bemaning og mye gi faen holdning(statsarbeideere generelt) kan vel kanskje være noe av årsaken? Nei gutter, ta saken i egne hender og utfør jobben profosjonelt enten ulovlig eller lovlig uten politi surrehuene.
 #333777  av ina

Kjipt å miste lappen, men skikkelig digg å få den tilbake! jeg har hatt den igjen i over 3 mnd nå.. Synes ikke jeg har lært spesielt mye, men prøver å holde meg under grensen for å miste lappen igjen... Jeg ringte politi-juristen et par uker før jeg skulle få den igjen og spurte direkte om jeg kunne få den, og da fikk jeg den 10 dager før.. Alt hjelper... Litt komisk å få tilbake lappen 1.april, men...
 #333783  av ke25-toyoglide

Vel viss du prøver å holde deg under den grensen der du mister lappen så har du lært litt.
Stort sett eneste måten ungdom (og noen av oss litt eldre) lærer på.
Og det viser at det er behov for vegpoliti, og masse av det. Viss ikkje hadde det værrt lovløse tilstander på vegene.
Og mange flere trafikkskadde og drepte.
 #333956  av Gt4WRC

ke25-toyoglide skrev:Helt sant. Det er en kalkulert risiko.
Og at en blir tvunget til å kjøre uten lappen er bare tull.
Då må en ordne seg på anna vis, eller søke om å få kjøre moped, sykle til jobben----------
Og 79 i 50 er ikkje 7mnd. då har du gjort noe anna gale og.
Kan være enig i at straffene er for høge, men me vett om de på forhånd.

Om han fikk 7 mnd kan det stemme hvis han hadde prikker fra før, da blir straffen hardere...
 #333957  av inzane2012

Gt4WRC skrev:
Då må en ordne seg på anna vis, eller søke om å få kjøre moped, sykle til jobben----------

Om han fikk 7 mnd kan det stemme hvis han hadde prikker fra før, da blir straffen hardere...
74kmt i 50 sone er 6mnd uten lappen... det fikk jeg ettertrykkelig vite da jeg ble tatt i 72 i ei 50 sone... slapp "billig" unna med 6500kr i bot og 2 prikker
 #334070  av ke25-toyoglide

du skal ikkje miste lappen før 75 i 50 sonen, og då er det for 3mnd, for 6mnd så er det fra ca 80-85.
Men viss du gjør andre ting samtidig så kan de stramme straffen. f.eks, bruker bilen til å begå¨innbrudd, eller kjøre med promille. eller har 7 prikker fra før.
Men då er det ikkje farten du straffes for.
 #334107  av ina

Gt4WRC skrev:

1-4 prikker = 3 ekstra mnd, over dette 6 ekstra mnd... Jeg hadde 2 og fikk 3 ekstra...
 #337919  av JK86

sorry for O.T men åssen bi kjører du nå ina
 #337952  av ina

kjører fortsatt celican min :P svart, 96, 1.8.. veldig ot...
 #347832  av JK86

okey, mener og ha sett den ett par ganger nå serru
 #347969  av ina

mulig.. hvor da?
har midnightclub merke og ggf merke på fangern bak, og rosa sete trekk, så tror ikke det er veldig hardt å se meg..