var innom min "lokale" toyota forhandler idag å skulle plukke opp noe små-nips til bilen min, og spurte egentlig mest på fleip og jeg kunne få litt rabatt siden jeg tross alt var medlem av norges største toyota forum. Joda sa mannen bak skranken, di hadde allerede gått med å gi 15% rabatt til alle medlemmer av TS-OGN...
Dette var ikke bare en meget hyggelig overraskelse, da jeg kunne spart meg sikkert ett par tusen kr i rabatter allerede, men det fikk meg og til å tenke litt.
Det er jo flere her inne som er imot at dette skal bli en klubb med medlemskont. men når jeg nå fikk denne rabatten,ville en evt kontigent blitt rimelig fort innspart om denne rabatten gjaldt alle toyota forhandlere.
Kunne fint hatt en meldemskont. på 500kr i året, og dette ville lett blitt spart inn om du handler litt deler.
Og etter som jeg forstod det, så gjaldt ikke bare rabatten på deler, men også service(men det må jeg skjekke opp litt nærmere neste gang jeg er innom)
En annen ting jeg kom til å tenke på var at duden bak skranken ikke ba om å få se noe medlemes bevis, noe som gjør at det lett kan utnyttes. Så jeg tenkte at uansett burde vi fått lagd en form for medlemsbevis, samt en "mal" som vi kan levere inn til toyota slik at di vet hvordan beviset skal se ut. (dette er kanskje en liten jobb for MR2i her på forumet?)
Jeg skal vertfall ta meg en prat med verkstedsjefen på mitt toyota verksted for å høre om muligheten for flere rabatter