TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rabattavtale med Toyota?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #369325  av apehest

Sven skrev:.....En annen ting som hadde vært lurt er jo å prøve å få til et lager for deler til de eldre Toyotaene. Som medlemmer kan kjøpe. Toyota kaster vel faktisk gamle deler med tiden.
Det burde det bli slutt på.
Sant det. Vi kasta deler for rundt 1.5 mill forrige uke, og da snakker jeg kostpris.
 #369347  av Sven

apehest skrev:
Sven skrev:.....En annen ting som hadde vært lurt er jo å prøve å få til et lager for deler til de eldre Toyotaene. Som medlemmer kan kjøpe. Toyota kaster vel faktisk gamle deler med tiden.
Det burde det bli slutt på.
Sant det. Vi kasta deler for rundt 1.5 mill forrige uke, og da snakker jeg kostpris.
:shock: :shock: Sykt. Det må det bli slutt på. Det burde vel ihvertfall nevnes på her og på TSCN.no en stund før syns jeg. Dette burde jo være mulig å få til.

Hva slags deler ble kastet?
 #369374  av MR2i

KASTER?? Nye deler altså?
Det er det verste jeg har hørt på flere timer.. Problemet er at de delene sikkert tar en del plass. Så det må være noen som har masse plass til overs.

Riktignok har jeg en låve som ikke er i bruk men..
Noen må jo administrere sånt også..

Hmm.. jeg kjenner en som kunne gjort det.. ekstremt ryddig person.. og langtids arbeidsledig..
Men kjenner jeg avskrivningsloven rett så må delene destrueres for at firmaet skal få avskrevet varene som tap.. eller noe i den duren...
 #369376  av apehest

Kasta alt mulig. Lykter, ECU, eksos, bremser, drivaksler, dempere, vinduer. Alt mulig. Alle slags biler fra ca 2000 tilbake til ~70.
En del folk som fikk snusen i det og fyllte opp flere lass med deler i bilene sine.
 #369377  av ArildM

Flott at enkelte fikk snappet opp delene!
Blir det kastet fordi det ikke går noe av det?
 #369380  av apehest

Delelager og verksted hos toyota over hele landet går over til nye datasystemer og nye systemer for logistikk og lagring.
En del av konseptet er at alle skal ha et såkalt "ideallager". Mao alt som ikke brukes hele tiden skal vekk.
Rundt 40 forhandlere er ferdige med hele prosessen.

Kort oppsummert så er det noe helt grønnforjævlig mye deler som går på dynga i disse tider.
Kan ikke skade å stikke innom din lokale forhandler og spørre om det er lenge til de skal pælme deler i forbindelse med TKS Ettermarked, men du kan bare glemme å tro at noen gidder se etter deler som passer din bil. Alle er lassa ned med arbeid i forbindelse med det greiene her.
Klarte selvfølgelig å redde alt som kan passe til AE86, og ikke så mye som en skrue er til salgs. ;)
 #369418  av Sven

Blir bare lei meg jeg. Dette er jo enda en grunn til at vi burde få organisert ting så vi kan være i dialog med Toyota Norge.
 #370292  av inzane2012

var innom min "lokale" toyota forhandler idag å skulle plukke opp noe små-nips til bilen min, og spurte egentlig mest på fleip og jeg kunne få litt rabatt siden jeg tross alt var medlem av norges største toyota forum. Joda sa mannen bak skranken, di hadde allerede gått med å gi 15% rabatt til alle medlemmer av TS-OGN...

Dette var ikke bare en meget hyggelig overraskelse, da jeg kunne spart meg sikkert ett par tusen kr i rabatter allerede, men det fikk meg og til å tenke litt.
Det er jo flere her inne som er imot at dette skal bli en klubb med medlemskont. men når jeg nå fikk denne rabatten,ville en evt kontigent blitt rimelig fort innspart om denne rabatten gjaldt alle toyota forhandlere.
Kunne fint hatt en meldemskont. på 500kr i året, og dette ville lett blitt spart inn om du handler litt deler.
Og etter som jeg forstod det, så gjaldt ikke bare rabatten på deler, men også service(men det må jeg skjekke opp litt nærmere neste gang jeg er innom)

En annen ting jeg kom til å tenke på var at duden bak skranken ikke ba om å få se noe medlemes bevis, noe som gjør at det lett kan utnyttes. Så jeg tenkte at uansett burde vi fått lagd en form for medlemsbevis, samt en "mal" som vi kan levere inn til toyota slik at di vet hvordan beviset skal se ut. (dette er kanskje en liten jobb for MR2i her på forumet?)

Jeg skal vertfall ta meg en prat med verkstedsjefen på mitt toyota verksted for å høre om muligheten for flere rabatter :)
 #370320  av FireWalk

er blitt lagt inn med rabatt uten å ha spurt om det engang jeg. Men så er jeg sikkert den beste kunden de noen gang har hatt på delelageret der.. :p De kan jo skilt nr mitt utenatt. Når jeg kommer frem til skranken har de allerede plottet inn skilt nr og understell nr.. :P
 #370368  av Sven

FireWalk skrev:er blitt lagt inn med rabatt uten å ha spurt om det engang jeg. Men så er jeg sikkert den beste kunden de noen gang har hatt på delelageret der.. :p De kan jo skilt nr mitt utenatt. Når jeg kommer frem til skranken har de allerede plottet inn skilt nr og understell nr.. :P
Hehe, sånn det skal være da. Var nesten sånn på Toyota Hvam før. Men nå har jeg 5 Toyotaer så da blir det litt værre :D Men rabatten får jeg automatisk.
 #370524  av MR2i

Er det noen steder på Østlandet som man kan få rabatter hos?
Jeg trenger shims til ventilene på min 4AGE..
 #370526  av ErikG

Toyota på Rud... Bare å spørre etter erik
 #370530  av lexusmann

ErikG skrev:Toyota på Rud... Bare å spørre etter erik
De har veldig bra service syns jeg, hehe... :wink: