Er sen rev (Kouki) AE92 smallport redtop 7-rib blablabla N/A 4A-GE du vil ha ja, de har underspyling å kjøling, alle sen rev 4agze`er med likedann underspyling å kjøling koster mer pga innmaten. Å er derfor penger sløst i og med at du må bytte den innmaten uansett skal du ha pålitelig motor
1x `84 AE86 Levin Coupe
1x `78 TA40 Pre-facelift Stv
Stemmer, de på motorimport.dk kommer nok med samme konklusjon at sen rev 4a-ge er beste alternativ.
Er en mekaniker jeg kjenner som hinter om VTEC FC20 motor fra en S2000, at det blir perfekt i corollaen.
Fordeler:
- Billigere prosjekt å gjennomføre og mindre komplisert
- Slepper å turbokonvertere
- Pålitelig motor som tåler mye juling, reever opptil 9000omd org, som er fordel når man skal ligge breidt i svingene (som sindrejl her i tråden har nevnt)
- 240-250HK originalt, og potensiale for litt mer
- HEFTIG VTEC lyd, som ikke blir helt det samme på en eventuel 4AGTE
Denne motoren sitter trossalt i en S2000 som veier 1300KG, med 400KG lettere bil så tenker jeg adrealin kicket kommer når man gir bånn gass
Ser at danskene har den på lager for ca 20.000DK, er jo ikke så ille det med tanke på alle kostnadene en 4age kommer til å ha.
Mye å tenke på jeg nå, får høre litt med de i danmark hva de sier.
En video jeg fant med denne motoren i AE86:
[youtube][/youtube]
Må sette av noen timer/dager for å gjøre endel resarch rundt akkurat dette, virker ihvertfall som at man bruker girkassen fra s2000.
Er faktiskt blitt ganske populær motor å sette i AE86, og flere som har lagt ut prosjekt logg på diverse forum, og ja det frister bare mer og mer når jeg leser om det.
Så er det et tuning selskap som selger "bolt in engine conversion mount set for installing the Honda S2000 engine into the ’86. The kit sits the engine and gearbox
into the car with no need to cut the firewall or modify the hood to clear"
Så det gjør saken enda enklere
Fant en fin artikkel om en AE86 som har gjort akkurat dette, det han har av drivverk er:
2004 S2000 6-speed transmission; ACT clutch kit; OS Giken 2-way limited-slip differential; Custom driveshaft
Iceman22 skrev:Må sette av noen timer/dager for å gjøre endel resarch rundt akkurat dette, virker ihvertfall som at man bruker girkassen fra s2000.
Er faktiskt blitt ganske populær motor å sette i AE86, og flere som har lagt ut prosjekt logg på diverse forum, og ja det frister bare mer og mer når jeg leser om det.
Så er det et tuning selskap som selger "bolt in engine conversion mount set for installing the Honda S2000 engine into the ’86. The kit sits the engine and gearbox
into the car with no need to cut the firewall or modify the hood to clear"
Så det gjør saken enda enklere
Fant en fin artikkel om en AE86 som har gjort akkurat dette, det han har av drivverk er:
2004 S2000 6-speed transmission; ACT clutch kit; OS Giken 2-way limited-slip differential; Custom driveshaft
Ingen dårlig idè egentlig, F20C er jo bortimot den beste motoren i sitt slag
En jeg kjenner har F20C planer for AE86`en sin også, for en tid siden nevnte han noe om kit som du kan kjøpe, så man får satt S2000 motor å girkasse på AE86 uten å måtte sveise om halve bilen dog noe arbeide gjenstår nok.
Jepp, det var akkurat samme jeg fant ut tidligere
Jeg har nok bestemt meg for å gå for honda FC20, tenker det blir kjøp av motor/girkasse som julegave til meg selv
Er litt redd det blir problemer med det elektriske iogmed det er en high-tech honda motor, men har andre klart det så skal jeg/vi også klare det.
Å kjøre honda er som å pule ei feit kjerring, alle kan gjøre det men der er ikke noe å skryte av.
Å ha en 9-sekunders honda er som å komme ut av skapet, føst så blir alle overasket, men homo er du uansett.
Du bør nok skaffe F20C og girkasse komplett med ledningsnett både stort og smått+ecu å garantert masse annet småprakk her og der som med alle andre motorswaps, blir minst 20-30 plasser å koble ledningsnett motor og girkasse til ledningsnett bil, bygge om vann slanger osv.
Zepticon: lol!
1x `84 AE86 Levin Coupe
1x `78 TA40 Pre-facelift Stv
3rlend skrev:når du snakker om sr20, hvorfor ikke vurdere 3sgte?
Men som arildm sier så ville jeg vurdert 4agze med tanke på alt egentli
Fordi en hondaen har 240 sugehester og er MYE mer turtallsvillig enn enn 3sgte.
I tillegg hvis man skal eie en 3S motor bør man også ha kontakter innenfor oljebransjen så du får kjøpt store kvanta...
9000 omd. er originalt, men ser på f.eks. på finn.no en forsterket motor, så er den høyet til 9500...
Tenker det holder i massevis med 9000..
Foressten, kom til å tenke på hvordan det hadde blitt hvis man hadde mappet til E85 på denne motoren, er det mye å hente siden det er sugemotor? Eller er det kun hvis man har turbo at man øker effekten vesentlig ?