En gang i fjor tog jeg toget fra tønsberg til mosjøen. Ble ett par timer ventetid i t.heim, så jeg tenkte jeg skulle ta meg en spasertur i byen. Ble etterhvert småsulten, så jeg fant en kebabsjappe i en koselig liten sidegate. Etter å ha fått kebaben satte jeg meg ned på en krakk med utsikt mot gata, spiste og koste meg. Sånn halvveis nedi kebaben kom en dame trillende i en opel astra (tidlig 90 mod tror jeg). Hun skulle lukeparkere mellom en ford og en rimelig ny saab. Hun prøvde tappert å få bilen inn, men endte opp halveis på p-plassen og halvveis på veien. Hun gikk ut av bilen, så hvor dårlig hun sto og satte seg inn igjen.
Det var da jeg fikk kebaben nedi halsen. Hun dunka borti saaben så hele bilen gynga! Ikke 1, ikke 2, men 3 ganger! Jeg ble mektig forbanna, sånn gjør man faen ikke! Som de fleste andre her er jeg glad i bil, og man skal ikke skade dem, de er fredet.
Freidig som jeg var (og kanskje er

), la jeg fra meg maten, sa fra til "kokken" at jeg kommer tilbake og gikk ut mot henne.
Hun var da like dårlig parkert som forrige gang (50\50 p-plass\gate)
Da hun hadde låst bilen og skulle til å gå, ropte jeg mot henne: "HEI DU!"
Hun snudde seg hurtig, hun viste hun nylig hadde gjort noe galt.
- Ja..?
- Hva faen var det du nettopp gjorde? *Peker mot bilen*
- Eh, er det din?
- Vist faen er det min, hvorfor tror du jeg står her? *irritert, sint stemme*
Hun ble stille og jeg fortsetter:
- Skulle du bare dra du da?
- Nei, jeg..eeh
Jeg ser hardt på henne, sier ikke noe, avventer situasjonen. Hadde ikke tenkt noe lengre enn dette.
Hun bryter stillheten:
- Er det noe vi kan gjøre for å ordne opp i dette?
Jeg kikker på saaben, hun hadde truffet hengerfeste, det var ikke en ripe på bilen. Jeg skjønner da at jeg må rygge ut, for her så det verre ut enn det var.
- Ja, du kan være mer forsiktig neste gang. Det ser ut som det gikk godt denne gangen, men du får faen meg lære noe her.
- Åja, takk takk! Jeg skal passe bedre på neste gang.
Hun snudde seg hurtig og gikk i motsatt retning fra den jeg kom.
Selv gikk jeg inn og spiste opp maten, kom meg til toget og fortsatte min reise nordover.