TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#91490  av Tor

GT4 CS skrev:Og lage mat er jo bare gøy ,men da man bor alene er det jo sjelden man gidder og fleske til med skikkelig mat bare for seg selv. Selv om middag alene med stearinlys kan være kos det også. Så da jeg har besøk tar jeg på meg min usynelige kokkeforklede og lager litt god mat om det passer seg slik.
Ligger vel igjen fra gml dager at kona hører hjemme på kjøkkenet, selv om enkelte enda desverre mener det skal være slik at middagen SKAL være servert da gubben kommer hjem fra jobb, og selvfølgelig er det jo kona som må vaske opp siden hu har møkket til alt ,og hadde mannen laget middag ville det kun vært pizza kutteren som måtte vaskes, og etter middagen mens kona vasker opp og mannen sover litt så kommer jo sexakten, og etter det kan kona få lov til og vaske gulv og klær og ordne resten av husarbeidet. Har faktisk en kompiss som mener dette, og kona hans aksepterer det også. Så da trives de sikkert med og ha det slik? Nei i dagens samfunn mener jeg menn og kvinner har byttet litt roller i det daglige husarbeide, og sånn bør det være :)
Måtte bare få klemt det ut av meg 8)
GT4 CS da, du skuffer meg med den holdninga di. Det er nok slik at mammas generasjon er slik at damene er på kjøkkenet. I dagens samfunn går det dersverre ikke og finne en slik dame, de skal bare sminke seg og shoppe.

#91491  av sw20

sier noe der.... må skyte litt og si at e laga mye bedre mat e en det dama gjer..

men å e ho grådig flink å vaske opp da...

og det gidde ikkje e for da sitte e vel bare å gassa me å klør meg på taska, og tenker steik e e flink å lage mat..... 8)

#91512  av erling

jumbo skrev:
erling skrev: Plutselig satte jeg på 17tommerne igår. Nam-nam! :o
From the bottom of my heart: Drittsekk!! :D
Præ-hæ.. Var ute i sola og kjøre opp en halv tank idag, på tørre svingete veier. Skikklig oppskrytt ass. :P 8)

#91518  av GT_rider

Tor skrev: GT4 CS da, du skuffer meg med den holdninga di. Det er nok slik at mammas generasjon er slik at damene er på kjøkkenet. I dagens samfunn går det dersverre ikke og finne en slik dame, de skal bare sminke seg og shoppe.
Syns bare det var morro å lese....
Nei, må være fleksibel, og kunne ta litt ansvar når det gjelder mat og vask...

Kan jo hende jeg får lære å holde orden i sakene snart. Fått innkalling til sesjon i morgen, så får vi se hvordan det utarter seg :roll:
Minimalt lyst inn, kommer nok til å prøve alle mulige utveier først...videre utdanning til jeg er for gammal til at de vil ha meg inn :lol:

#91649  av GT4 CS

Siden vi er inne på mat for tiden må jeg bare få si at jeg fikk servert verdens beste middag i helga. Og den ble laget av ei jente også :D
SÃ¥ selv om vi gutta har overtatt matlaginga kan damene fortsatt :) *og bra er det :) *
Ser enda høygravid ut etter lørdagen så det sier nå sitt ja :)

#91661  av kennethx

erling skrev:
jumbo skrev:
erling skrev: Plutselig satte jeg på 17tommerne igår. Nam-nam! :o
From the bottom of my heart: Drittsekk!! :D
Præ-hæ.. Var ute i sola og kjøre opp en halv tank idag, på tørre svingete veier. Skikklig oppskrytt ass. :P 8)
JA, åssen var det å kjøre i dag da?

#91662  av erling

kennethx skrev:
erling skrev:
jumbo skrev: From the bottom of my heart: Drittsekk!! :D
:mrgreen: Gikk jo flott det.. :mrgreen: La om til vinterdekk igjen kl 0900 i dag... :P

Men det var en spennende tur fra meg og bort til foreldrene mine på sommerhjul. Eagle F1 suger heftig på snødekke, sladdene varte i 10 sek mens jeg lå i 2 km/t. :shock: Så sikkert veldig lurt ut. :oops:

#91669  av kennethx

erling skrev:
kennethx skrev:
erling skrev: Præ-hæ.. Var ute i sola og kjøre opp en halv tank idag, på tørre svingete veier. Skikklig oppskrytt ass. :P 8)
:mrgreen: Gikk jo flott det.. :mrgreen: La om til vinterdekk igjen kl 0900 i dag... :P

Men det var en spennende tur fra meg og bort til foreldrene mine på sommerhjul. Eagle F1 suger heftig på snødekke, sladdene varte i 10 sek mens jeg lå i 2 km/t. :shock: Så sikkert veldig lurt ut. :oops:
Hørtes VELDIG fornøyelig ut :D

Feeling better now jumbo? :)

#91670  av erling

kennethx skrev: Hørtes VELDIG fornøyelig ut :D

Feeling better now jumbo? :)
Angrer jo ikke da! Fikk jo 4 flotte dager med sol og tørre veier! :D Hehe.. Bilde

#91676  av GT_rider

Ja så var snøen over oss vestlendinger igjen da :?
Og en ting MÅ jeg bare få av meg, mange folk skulle hatt sertifikat KUN før bare veier, ikke snødekte..
Fra meg og inn til sentrum bruker jeg ca 40-45min (så skryter jeg ikke på meg noe) og i dag så brukte jeg godt over en time på samme strekningen.. Køen gikk i ca 60km/h på motorveien, som etter min oppfatning var GODT brøytet... Og jo nærmere sentrum jeg kom, jo seinere gikk det :evil:

Så jeg lurer jo da fælt på hva det er med enkelte og kjøre veeldig seint med en gang det kommer litt snø. Virker jo nesten som om de er redd for å kjøre :?
Driver ikke med noe form for råkjøring jeg heller, men jeg holder i det minste fartsgrensene, helst over, og prøver så godt jeg kan og ikke hindre annnen trafikk.

#91679  av GT_rider

En liten ting til, så ikke noen kommer meg i forkjøpet. Ser ikke på meg selv som noen verdensmester bak rattet. Det vet jeg at jeg ikke er når jeg ikke har hatt lappen i fult ett år :roll:

#91680  av erling

GT_rider skrev: Så jeg lurer jo da fælt på hva det er med enkelte og kjøre veeldig seint med en gang det kommer litt snø. Virker jo nesten som om de er redd for å kjøre :?
Driver ikke med noe form for råkjøring jeg heller, men jeg holder i det minste fartsgrensene, helst over, og prøver så godt jeg kan og ikke hindre annnen trafikk.
Sikkert sånne treskaller som kjører med sommerhjul på vinterføre. :roll: :P

(Til mitt eget forsvar var det bart på hovedveiene da, så jeg holdt fartsgrensa...)

#91728  av Neemi

GT_rider skrev:Ja så var snøen over oss vestlendinger igjen da :?
Og en ting MÅ jeg bare få av meg, mange folk skulle hatt sertifikat KUN før bare veier, ikke snødekte..
Fra meg og inn til sentrum bruker jeg ca 40-45min (så skryter jeg ikke på meg noe) og i dag så brukte jeg godt over en time på samme strekningen.. Køen gikk i ca 60km/h på motorveien, som etter min oppfatning var GODT brøytet... Og jo nærmere sentrum jeg kom, jo seinere gikk det :evil:

Så jeg lurer jo da fælt på hva det er med enkelte og kjøre veeldig seint med en gang det kommer litt snø. Virker jo nesten som om de er redd for å kjøre :?
Og østlandet har fått sin del og får det fortsatt. Laver ned gitt.
Samme erfaring her når det gjelder norske mennesker og snøføre.
Veien mellom jobbene tar normalt 20 minutter, idag gikk det et kvarter ekstra fordi folk skal være så forsiktige. Skaper mer farlige situasjoner og kaos enn noe annet.
Men kom da frem til slutt.....og nå skal jeg jammen meg snart ut igjen og misbruke den stakkars Starleten litt.
Helt sikker på at den egentlig liker det ;)

#91791  av jumbo

Fyttirakkern så nære jeg var å pynte på doningen i dag, nærmere bestemt ved hjelp av en VW inn i høyresida :D Typisk liten sidevei (blindvei) hvor det "aldri" kommer noen, og der måtte det selvsagt komme bil i dag, med 15 cm nysnø og meg i halvt koma på vei til jobb som vanlig...

Skjønte at jeg ikke kunne stoppe da jeg så han så ga på i steden og la meg litt over til venstre. Han fikk stoppa nok til å ikke treffe meg, men var rimelig nære på. Phew. Lite diskusjon om hvem sin skyld det hadde vært gitt :roll:

Lett bil, brede dekk, nysnø = spennende bremselengde... og tar man hensyn til det og kjører saktere? pffff :oops:

#91831  av Ã¸xseth

her på jæren kan du nesten kjøre med sommer dekk hele året...
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 1165