TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gran Turismo 5

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #382746  av Drafter

magnesmurf skrev:Gidder ikke ta den diskusjonen. Men jeg har både forza og Gt5. Begge spillene har sine styrker og svakheter..

I mine øyne har forza litt mer underholdende handling og kjøring, noen baner som er litt mere spektakulære og muligheten til å modde alle biler, i forhold til gt5 som har premium og standard bilene. Forza har også bedre motorlyd og lettere menyer.

Til gjengjeld har Gt5 bedre grafikk, mer realistisk handling og mange flere biler, samt at gt5 brukes på playstation, noe som er et stort pluss pga gratis online spilling, og en håndkontroll som er lettere å ha med å gjøre enn xbox sin.
NÃ¥ skal ikke kverulere.. MEN! det er en grunn til at ps er gratis online og ikke xbox!
 #382748  av inzane2012

ja, fordi microsoft skal ha peng for ALT di har navnet sitt på, mens sony ikke er sånn ;)
 #383636  av inzane2012

endelig fått surra meg til å kjøre GT all stars og Like the Wind løpa... prøvde jo først på All Stars med corvetta som flere her inne mente skulle gå fint ann å bruke, men etter å ha prøvd ett par ganger, og aldri komt høyere enn 3. plass ga jeg rett og slett faen i å prøve igjen, den vetta var rett og slett skikkelig dritt å kjøre...

så jeg tenkte, jaja, vi får prøve den på like the wind, som sagt så gjort... ett par oppvarmingsrunder på første løpet og det var i boks, så var det litt mer tricky med det siste løpet men klarte å vinne med 92hundredeler så da var minoltaen endelig min, av å hive på den største turboen, og vips så var All Stars reine barneskirennet, for å bruke northugs ord :)

nei, den vetta tror jeg vertfall at jeg legger på hylla, makan til forferdelig bil å kjøre...

kjørte forresten og inn på 6.52 på ringen med minoltaen, og jeg virkelig hater å kjøre på den bana, bruke sikkert mer tid på gresset enn på asfalten, så kan tenke meg at hadde jeg klart å kjørt den bana skikkelig så burde jeg lett komt under 6.30
 #383647  av EXS

predator skrev:Men man får en DÅRLIG etterligning på x-bozx da. Forza eller what the f.. det heter :lol:
(Regner med litt debatt her nå :twisted: )
det blir egentlig litt feil og sammenligne Forza 3 (2008) med GT5 (2010), vent til forza 4 kommer i høst eller når det er så kan vi få en mer fair sammenligning.....

og dere som sier at ps3 kontrolleren er bedre en xbox sin må jo være riv ruskene gale :D, ps3 kontrollen er for liten for lett og har noen latterlige triggere :lol: er en grunn til at man finner masse xbox kontroll konverteringer til ps3 men så og si ingen andre veien :P
 #383650  av Mr_Storbrua

EXS skrev:
predator skrev:Men man får en DÅRLIG etterligning på x-bozx da. Forza eller what the f.. det heter :lol:
det blir egentlig litt feil og sammenligne Forza 3 (2008) med GT5 (2010), vent til forza 4 kommer i høst eller når det er så kan vi få en mer fair sammenligning.....

og dere som sier at ps3 kontrolleren er bedre en xbox sin må jo være riv ruskene gale :D, ps3 kontrollen er for liten for lett og har noen latterlige triggere :lol: er en grunn til at man finner masse xbox kontroll konverteringer til ps3 men så og si ingen andre veien :P
Er vel stort sett en vanesak om man liker ps3 eller xbox.. Syns ps3 kontrollen er helt grei jeg.. Den er helt lik som den var til ps1 omtrent.. xbox kontrollen har jeg ikke fått testa enda, da jeg ikke har noen spill til xbox, men regner med det blir forferdelig uvant...
 #383665  av Netprod

inzane2012 skrev:kjørte forresten og inn på 6.52 på ringen med minoltaen, og jeg virkelig hater å kjøre på den bana, bruke sikkert mer tid på gresset enn på asfalten, så kan tenke meg at hadde jeg klart å kjørt den bana skikkelig så burde jeg lett komt under 6.30
Måtte prøve den minoltaen jeg også, har ikke kjørt den før nå, selv om jeg vant den for lenge siden, og jeg må si jeg ble litt skuffa over handlinga på den. Den var jo ikke akkurat dårlig, men hadde forventa mer av en bil med såpass mye PP.. Klokka inn 5.58 på ringen da, så den er jo ikke akkurat noen sinke heller :lol:

Angående ps3/xbox når det gjelder kontrolleren, så har jeg alltid vært playstation-fan, men jeg må innrømme at etter å ha prøvd en del xbox med forza 3, så er xbox-kontrolleren mye mere ergonomisk, og bedre knapper. Men hver sin smak :) Blir nok en 360 og Forza 4 til neste jul ja :D

Og i dag fikk jeg endelig tak i Supra TT :D NÃ¥ skal det driftes!! :D
 #383670  av celicapower

[/quote]

Og i dag fikk jeg endelig tak i Supra TT :D NÃ¥ skal det driftes!! :D[/quote]

er det på brukt bil sjappå du fant den?? jeg går der hver gang jeg har kjørt 1 race men har ennå ikke funnet den :(
 #383673  av Netprod

Jepp, fant den i bruktbilsjappa i dag :)
 #383674  av inzane2012

Netprod skrev:
inzane2012 skrev:kjørte forresten og inn på 6.52 på ringen med minoltaen, og jeg virkelig hater å kjøre på den bana, bruke sikkert mer tid på gresset enn på asfalten, så kan tenke meg at hadde jeg klart å kjørt den bana skikkelig så burde jeg lett komt under 6.30
Måtte prøve den minoltaen jeg også, har ikke kjørt den før nå, selv om jeg vant den for lenge siden, og jeg må si jeg ble litt skuffa over handlinga på den. Den var jo ikke akkurat dårlig, men hadde forventa mer av en bil med såpass mye PP.. Klokka inn 5.58 på ringen da, så den er jo ikke akkurat noen sinke heller :lol:
nja, handlingen likte ikke jeg helt heller, syns den virket litt "merkelig" å kjøre... men ikke noe å klage på farten vertfall
 #383737  av trd2000gt

Dårlig etterligning? er du seriøs? Forza 3 er bedre enn GT5 på alle mulige måter.
Gran Turismo er jo ikke realistisk over hodet, kjørefølelsen er elendig og langt fra virkeligheten, lite ombyggingsmuligheter, dårlig brukergrensesnitt, lydgjengivelsen er HEEEEEELT på trynet og har ikke forbedret seg noe siden GT3. Og de som sier at grafikken er bedre, nja på omgivelsene er de en liten smule bedre og de 200 premium bilene, men på de resterende 800 er grafikken til og med dårligere enn på forza 2. Forresten hva er dealen med at man ikke får tak i de bilene man trenger i bilshoppen osv. det er jo helt på trynet. Jeg har GT3,4 og 5 og forza 2 og 3 og har spillt alle sammen i utrolig mange timer. Jeg må si at forza er ett mye mer komplett, realistisk og underholdende spill. Der kan du bygge om biler, style dem, senke dem, bytte felger og lakkere akkuratt som du vil. Kjørefølelsen er mye nærmere realititen og krasjsimuleringen er mye bedre. For ikke å snakke om lydgengivelsen som er sinnsykt naturtro.
 #383738  av EXS

er helt enig med deg, hadde forventet mer av et spill som utviklerene brukte nesten et tiår på og utvikle, og når det tilslutt kom ut så fikk jeg følenes av at det var en beta jeg spilte, nei holder meg til forza og grid jeg

men nå er jo ikke dette en Forza vs GT5 tråd så jeg beklager for OT:
 #385676  av chris

Prøvde Forza3 for første gang her om dagen.. og der må jeg bare stille et spørsmål: Hva i all verden er så mye bedre med Forza3 kontra Gran Turismo?? :shock: Jeg ble skikkelig skuffa siden så mange har sagt det var så bra og skulle være mye bedre enn GT. Det eneste som var bedre enn GT var motorlydene. Utover det var det ikke i nærheten en gang :roll:
 #385678  av magnesmurf

PErsonlig synes jeg faktisk banene, menyene og valgmuligheten med tanke på styling, trimming og lakk er bedre på forza. Handlingen synes jeg også er mer underholdende, selv om den ikke er like realistisk.
Men hver sin smak...

GT har hvertfall bedre grafikk og handling, samt er mer naturtro.
 #385708  av trd2000gt

magnesmurf skrev:PErsonlig synes jeg faktisk banene, menyene og valgmuligheten med tanke på styling, trimming og lakk er bedre på forza. Handlingen synes jeg også er mer underholdende, selv om den ikke er like realistisk.
Men hver sin smak...

GT har hvertfall bedre grafikk og handling, samt er mer naturtro.
sier meg litt uenig i det med at handlinga er realistisk, fordi uansett hvor mye du bygger om bilen med understell, downforce, racingslicks og letter den så er den forstatt elendig å kjøre, også er bilene forferdelig uforutsigbare og veit aldri når bilen slipper eller hvor den slipper, i motsettning til forza der man hele tiden kan forutse når og hvor bilen slipper. Men som en glup fyr tildlig på 1900-tallet sa; "Alt er relativt". :P
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34