TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #444562  av Myklebust

Nyyyydelig blei den! :) Måkje tenke så mykje på den fargeforskjellen! Når det gjelder frontleppa, så ser det berre bedre ut når den er litt mørkere! Dørene, ja, det er kjipt, men ikkje verdens undergang!! Skjønner deg då, for eg har litt sånn småOCD sjøl ;)

Men gratulerer med to heilstrøkne MR2ere! :mrgreen: Eg liker no Bandit best, men Smokey er BAD (skiltnummer: BD) den og! :D
 #444564  av ArildM

Takk :mrgreen:
 #444565  av ArildM

Takk for det myklebust :) hærlig å se smokey så dønn strøken, så jeg skal prøve å ikke tenke på den lille fargeforskjellen :)
 #444567  av ure

Gratulerer med to nydelige Mr2er Arild :D Respekt for å ha gjennomført to store prosjekter på ett år :D :shock: Og jeg liker forresten vingen på Smokey.... :wink:
 #444577  av Myklebust

Zepticon skrev:Mangler siste utgaven nå, i rødden også... Fin pendlerbil ;)
Kanskje fruen ville hatt seg en MK3? :P
 #444582  av lasse

Ser bra ut! Hold den ved like :)
 #444605  av ArildM

Takk Ure, to store prosjekter på to år setter sine spor i lommeboka, men det er rett og slett verdt det :) Begge måtte ha stell på hver sitt vis, så det er godt å ha de strøkne nå :) Neste år blir det garasje til hærlighetene som skal prioriteres, slik at de får oppvarmet rom å stå i :)
 #444606  av ArildM

Fruen synes MK3 er grisestygg forresten, så hun har smak i bil hun også :wink:
 #444635  av Freebird

Dæven døtte! Jeg kunne skrevet så mye mer, men lar det være. Sinnsykt rett og slett. :D
 #444646  av ArildM

Takk alle :) Kan ikke gjøre noe annet enn å glise når jeg går forbi bilene mine her utenfor :)
Skulle ha fått til en skikkelig fotoshoot, men er så vanskelig å få med seg begge to, og ingen av de tør jeg låne bort til noen :oops:

7x10 meters garasje med 2 porter og stasj under planlegging :oops: :mrgreen: :mrgreen:
Neste år skal bilene også få seg hus!

Må få til en skikkelig JDM garasje innvendig, blir så rått atte 8)
 #444652  av Inz4ne

Nydelig bil :D
Hvordan tenker du å ha garasjen med tanke på den størrelsen?
 #444661  av magnesmurf

7x10m garasje høres ut som en skikkelig drøm 8)
Du får ta en titt her: http://www.detailersclub.no/forum/topic ... spirasjon/

Anbefaler isloert garasje, med en form for belegg på gulvet. FLiser eller epoxy.
Anbefaler på det sterkeste å få innfelt en løftebukk i gulvet under støp. Se linken..
Skapplass er viktig. Det samme er tilstreklig strøm kurser, gjerne tre-fas. og innlagt vann.
Bør også ha et område for sitting hvis det er plass.
 #444662  av ArildM

Isolert garasje er et must, samtidig har jeg også ønske om løftebukk når man først er i gang.
Ellers så tar jeg den vel neppe HEEELT ut, men en bra garasje det må det bli :)
Takk så mye for tipsene! :D
 #444664  av lasse

Litt offtopic, men min 7x10 garasje kommer i slutten av september :mrgreen:
Jeg gikk for en stor port (490 bred, 51mm isolasjon), ville ikke ha noen stolper. Jeg får også saltak, dvs ikke takstoler som er normalt, så jeg har full takhøyde inne, og løftebukk er selfølgelig tanken min da...
Pass også på å få tykkere såle der bukken skal være, de fleste bukkene klarer seg med 15cm har jeg funnet ut, men greit å gjøre litt undersøkelser.
Epoxy på gulvet er også ett must, blir litt lettere å holde pent da :wink:
Jeg er jo elektriker, så jeg skal jo ha ett eget sikringsskap i garasjen, med unødvendig mange kurser, og både 16A og 32A trefas.
En annen ting du bør huske på, det er DYRT!!! å bygge, jeg har jo gjort mye selv, og fått mye hjelp av gode kompiser, bare isolasjon, armering og betong til gulvet kosta meg 45.000 :shock:
En annen ting er jo oppvarming, jeg gikk ikke for varmekabler, da en kompis har dette og epoxy på gulvet, når han har hatt bilene sine stående over vinteren, så har dekkene på en måte blitt limt fast i epoxyen, og han har tilogmed flekkvis dratt av epoxyen når han har kjørt ut, ikke kult... Jeg går derfor for varmepumpe, litt mindre stømregning blir det jo også :)

Lykke til, jeg gleder meg masse til min kommer ihvertfall :D
 #444665  av ArildM

Her var det mange gode innspill :)
Jeg tror det skal holde med 200 lapper og mye egeninnsats, men vet ikke om jeg er helt på bærtur? :)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 74