TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #430682  av ArildM

Han kontakten min tar gjerne noen oppdrag han altså :)
Crown er jo ganske rimelig i innkjøp til tider også, ser de går for en slikk og ingenting :)
 #430688  av ArildM

Høres ut som en plan :lol:
 #430692  av Sarlacc

ArildM skrev:Blir nok den originale sjeldne orange fargen, den er dyp og nesten rødlig på enkelte bilder :)
Er det omtrent sånn?
Bilde

Eller mer sånn:
Bilde
 #430696  av ArildM

Nææ, ingen av de der to er original orange farge såvidt jeg vet. Jeg må søke grundigere men dette er de eneste bildene jeg vet av en med denne fargen originalt:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #430697  av ArildM

Nå er ikke denne fargen banket i stein, så jeg har fremdeles muligheten til å forandre mening.
 #430698  av ArildM

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Såvidt jeg har funnet ut var fargen kun tilgjengelig i 1988 på AW11, usikker om den noen gang er brukt på andre Toyota.

Puristen i meg synes det er ekstremt moro å bla opp en så sjelden orange orignal AW11 farge og lakkere bilen i den 8)
 #430699  av ArildM

Blir ikke helt klok på fargen, i enkelte vinkler og lys ser den nesten mørk rød ut?

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

En annen matt en i sola:
Bilde

En Mk1.5 fra ATS Racing:

Bilde
 #430700  av ArildM

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Liker den orange fargen godt da, tror det blir den :)
 #430703  av ArildM

Utenfor Toyota på Stjørdal:
Bilde

Et par bilder av det siste jeg gjorde før jeg sendte den til Latvia:
Ny ekspansjonstank, passet mye bedre enn den gamle, samt at den ser et tonn bedre ut:
Bilde
Bilde
Endelig kom setene:
Bilde
Bilde
Ble litt ekstra justeringer på passasjeren nå siden det er UK stoler, skal spekulere på det de som er i latvia, må evt sveise om ett feste for å få flyttet om på stolene.

Første bilder fra latvia, kanskje ikke spennende, men alle prosjekter der borte starter med en gratis grundig teknisk inspeksjon:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #430705  av ArildM

Bandit koser seg i Latvia, funnet seg et par kamerater å snakke med:
Bilde
Bilde
Bilde
Celicaen er vistnok eid av han som skal ta karosseriarbeidet på min :) Er snakk om 4-5stykker med forskjellig spisskompetanse på hver sitt felt som skal jobbe med Bandit, alt overstyrt av min kontakt :)
 #430725  av Sarlacc

Den fargen blir jeg ikke klok på, jeg ville kalt den dyp rød eller noe, men den er lekker og jeg er helt enig i at en original men sjelden farge er kult :-)
Kjekt at du får bilder, er litt som når kidza sender postkort hjem fra Ibiza :-)
 #430732  av Zepticon

Håper ikke du slipper han som fiksa den celicaen der løs på bilen din... blir vingen noe større der så kommer du å få ornitologisk forening på nakken :P
 #430734  av ArildM

I sola er den tydelig orange, men i skumringen ser den plommerød ut. Tror det blir bra :) Liker at det er såpass mye "spill" i en originalfarge :)

Hehe, vingen på Celicaen var vel så crazy over the top at jeg likte den. Men neida, Bandit skal ikke gjennomgå noen utseendemessig forandring, med unntak av plumley mod og coilovers :)
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 76