TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Girkasse & differ pÃ¥ ceilica gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#128961  av TheStig

CelicaTurbo skrev:aerodynamikken er grei den men ikke noe å rope hurra for.. scoop i panseret (enten vanlig GT4 eller GT4CS, begge) gjør sitt for å øke luftmotstanden. Luftmotstanden er 0.33 om jeg husker rett, som ikke er spesiellt ille men man kan vel ikke si at en bil er meget aerodynamisk før den er nede i 0.30 eller så. Moderne familiebiler ligger nå som regel rundt 0.33 pga økt kunnskap til aerodynamikk, mens tidligere norm er nok i området 0.35 eller så.. Men som du sier, toppfart er jo egentlig ikke spesiellt interessant, når skal du kunne utnytte det?:D
Lykter oppe eller nede?

#128977  av CelicaTurbo

sannsynlighvis nede..

#129375  av GT4 CS

Man bunner iallefall lett nåla, og den stopper nede ved det lille a30 merket ;) Men det fant jeg jo ut da jeg tok av glasset forran speedo'n :lol:
Men det med og bunne nåla går fint med vippelyktene nede og ralativt orginal bil. Men slik tester man jo ut i tyskland f.eks.

#129476  av w00t

GT4 CS skrev:Man bunner iallefall lett nåla, og den stopper nede ved det lille a30 merket ;) Men det fant jeg jo ut da jeg tok av glasset forran speedo'n :lol:
Men det med og bunne nåla går fint med vippelyktene nede og ralativt orginal bil. Men slik tester man jo ut i tyskland f.eks.
Uansett så er det aksen jeg gleder meg til :P

#129560  av GT4 CS

Sant det, hvor ofte er det nødvendig og kjøre i 270kmt? Det er mellom aksen og skyvet ut av lyskryss osv som er deilig, samtidig som man kjenner bilen klammrer seg fast til asfalten, det er ren kjøreglede :)

#129578  av w00t

GT4 CS skrev:Sant det, hvor ofte er det nødvendig og kjøre i 270kmt? Det er mellom aksen og skyvet ut av lyskryss osv som er deilig, samtidig som man kjenner bilen klammrer seg fast til asfalten, det er ren kjøreglede :)
Det er sant :D får vel komme på ett treff når motoren er ferdig :P se om noen kjører fra meg (hvis noen gjør det så er det hjem å trimme mer) :evil:

#129591  av kennethx

w00t skrev:
GT4 CS skrev:Sant det, hvor ofte er det nødvendig og kjøre i 270kmt? Det er mellom aksen og skyvet ut av lyskryss osv som er deilig, samtidig som man kjenner bilen klammrer seg fast til asfalten, det er ren kjøreglede :)
Det er sant :D får vel komme på ett treff når motoren er ferdig :P se om noen kjører fra meg (hvis noen gjør det så er det hjem å trimme mer) :evil:
Evt vurdere egne ferdigheter? :lol:

#129599  av TheStig

kanskje de er på maks 8)

#129660  av w00t

kennethx skrev:
w00t skrev:
Evt vurdere egne ferdigheter? :lol:
nå mente jeg i aks jeg da :P er ikke no mester sjåfør nei :P

#129665  av GT4 CS

Bra og innrømme det :)
Da jeg var 18år var jeg verdens mester bak rattet, for det var jo aldri noen som klarte kjøre like fort som meg. Og en morra på vei til jobb blåste jeg forbi to biler på brua rett nedenfor meg. Snurret rundt og gikk i grøfta og fløy et godt stykke før jeg landet på et gangfelt. Ødela egoet mitt noen dager det før det var på an igjen :)
Først nå i en alder av 26år begyner jeg og innse mine begrensinger :oops:

#129667  av TheStig

ja er rart med det. I en fase tror man at alt ordner seg, eller kanskje helst at ting ikke blir å skje, har jo kontroll

Nå tenker jeg ofte på hvor galt det kan gå. For å skremme meg litt bruker jeg faktisk å se for meg ulike situasjoner som verken jeg eller noen har mulighet til å mestre..

#129680  av w00t

alle kan kjøre fort rett frem :P men når det begynner å bli svingete å man må beregne ting da slapper jeg av litt.. har selv kjørt cross så jeg har lært av mine mange feil :D hadde faktisk dragrace mellom celica(den med runde lykter) 1.8 å yz 85 crosser.. jeg vant opp til ca 100 km/t så hadde jeg ikke mer å gi :D

#130517  av kjell_kile

w00t skrev:var innom sylinder service istad:D polyflex var drit sa widar. han hadde hatt det på rallybilen sin å det varte 2 løp så var det kast.. bedre å dreie i nylon sa`n. å gjett hva`? det lå en 3s-gte motor der :D med wiseco stempler å h-råder :D Bildene er tatt med mobil så ikke klag på kvaliteten ;)
EDIT: kraftigere kasse å driverk på Carlos sainz edition? :S
Slutt å klass på rådene å stempla mine hehe :) Blir nok bra når det blir ferdig...

#130519  av w00t

kjell_kile skrev:
w00t skrev:var innom sylinder service istad:D polyflex var drit sa widar. han hadde hatt det på rallybilen sin å det varte 2 løp så var det kast.. bedre å dreie i nylon sa`n. å gjett hva`? det lå en 3s-gte motor der :D med wiseco stempler å h-råder :D Bildene er tatt med mobil så ikke klag på kvaliteten ;)
Slutt å klass på rådene å stempla mine hehe :) Blir nok bra når det blir ferdig...
Måtte beføle dem litt , de var så tiltrekkende:D hvor mye skal du hente ut av denne motoren da? sånn ca?

#134122  av kjell_kile

w00t skrev:
kjell_kile skrev:
Måtte beføle dem litt , de var så tiltrekkende:D hvor mye skal du hente ut av denne motoren da? sånn ca?
Jeg vet ikke helt, blir vel foreløpig rundt 400 hk, men blir vel større turbo i løpet av vinteren :) Si ifra hvis du vil kjøpe min gamle turbo, den ble portet og overhald for 10.000.- i fjor... skal vere god for ca 400-450hk...