Kan jo skrive litt om når jeg var i millitæret; når jeg fikk innkallelsen i posten, så trodde jeg at livet skulle gå under

. Reise fra dama, og just når vi skulle flytte sammen da

, og jeg måtte legge fra meg de vanene jeg hadde fått ved og jobbe fult (høyt pengeforbruk

). Men jeg reiste oppover til rekrutten, og tenkte at her må jeg finne på noe så jeg slipper unna. Og den første uka var tung, men etter det gikk det sinnsykt bra. Rekrutten gikk og jeg trivdes bedre og bedre. Fikk også søkt meg til en leir i nærheten av hjemstedet etter endt rekrutt (Rygge). Jeg klaget nok litt mens jeg var i tjeneste, men når jeg ser tilbake på tiden nå, så er det neste så jeg savner millitæret (hvertfall samholdet og det sosiale). Jeg lærte utrolig mye om meg selv, og å samarbeide med en haug med andre mennesker. Fikk også mange gode venner som jeg fortsatt har kontakt med og er veldig glad for at jeg møtte. Men nå skal det sies at jeg var i flyvåpnet (les: pysemillitæret)...
Chris skrev: Er det ikke litt feigt å gjøre alt for å prøve å slippe unna militæret? Er jaggu mange som seriøst burde vært inne en tur. Man blir liksom fort litt mer voksen da. Ha dere inn å gjør pliktene deres!!
Må si meg enig der. Selv om det kan være en barnehage, så er det snakk om 12mnd av deres liv. Litt kan vi gjøre for fedrelandet
BrennaRacing skrev: Er sikkert gøy å være der....Tviler ikke på det... Men vil mye heller være hjemme å jobbe, kjøre bil å alt det der..Hvertfall nå som det begynner å skje ting med bilen å med leilighet å alt....Hvis det er skyting som er morsomt så finnes det skytebaner i Oslo å
Jeg forstår deg også, man "taper" mye penger ved og være i millitæret. Men hvis du utnytter alle mulighetene man har i millitæret, så er det ikke så mye man "taper", og man får mye igjen. Tenk på alle kursene man kan ta. Ta feks dykkekurs, med forsvarets dykkekurs kan man senere jobbe som instruktør i feks i Syden en stand. Jeg vet ikke med dere, men fire, fem mnd på Kanariøyene i vinterhalvåret som dykke instruktør hadde ikke vært meg imot

. SÃ¥ har man jo andre ting man kan ta, lastebil lappen, fallskjerm kurs, evt skole og andre sertifikater osv.
Camelon skrev: Såfremt at man ikke vil bruke munnen som sædbeholder og har en fetish for kalde vinterdager og bønner på boks, så ser jeg ikke at militæret er nødvendig. Altså når en befal på 19 står å forteller en voksen kar på 40 hva han skal gjøre... Up Yours..
Så en "voksen" kar (Ikke nødvendigvis 40, men eldre enn 19) har mer peiling på hva som skal gjøres i en gitt situasjon, enn et befal som har fått utdannelse i faget??? Sett i en jobb situasjon, hadde du ikke gjort det du hadde fått beskjed om fra en som er yngre enn deg?
Personlig så tror jeg at om man på liv og død vil inn i militæret, så for all del. Men om man virkelig ser på det som bortkastet tid, så er det bare å glemme det. Men den historien om at man først blir mann når man kommer hjem fra militæret? Den biter jeg ikke på uansett Hadde det vært snakk om militæret i statene, så skulle jeg nikket og vært enig.
Jeg sier ikke at man blir "mann" av og være i millitæret, men hadde jeg bodd i statene hadde jeg hvertfall ikke "joina" forsen... Å bli lært til og torturer andre mennesker, og bli tappet for alt som er av med menneskelighet, og følelser og bli fôret på "boler" er ikke mitt syn på hva en mann er... Hadde forsvars ledelsen i statene fått det som de ville, hadde de hatt styrker av terminatorer
Men detta er mine meninger da.. Sikkert andre som har andre syn på saker og ting, og jeg forstår at andre ikke nødvendigvis deler mitt syn