TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til Ã¥ slippe unna militæret

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#172471  av BrennaRacing

Er sikkert gøy å være der....Tviler ikke på det... Men vil mye heller være hjemme å jobbe, kjøre bil å alt det der..Hvertfall nå som det begynner å skje ting med bilen å med leilighet å alt....Hvis det er skyting som er morsomt så finnes det skytebaner i Oslo å :D

#172578  av cameleon

chris skrev:
Hyperion skrev:
chris skrev:Er det ikke litt feigt å gjøre alt for å prøve å slippe unna militæret? Er jaggu mange som seriøst burde vært inne en tur. Man blir liksom fort litt mer voksen da. Ha dere inn å gjør pliktene deres!! :lol: 8)
Tenkte det samme når jeg leste denne tråden... Makan til veikinger som gjør alt for å slippe. Om du ikke føler du har bruk for alt du lærer under førstegangstjenesten så er det mange erfaringer du tar med deg som er gode å ha. Min anbefaling er å gi det en sjanse :)
Godt å se at noen er enig med meg :) Jepp, man bør absolutt gi det en sjanse. Og de aller fleste har bare godt av det.
Veklinger? hehe. Altså det jeg spør meg selv om, er jo hvorfor inni helvete skal man joine et opplegg som er så useriøst å latterlig som det forsvaret vi har her til lands? Steike, om det hadde blitt krig her så hadde vi muligens overlevd på grunn av hjelp fra de andre landene. Alle som er i militæret her er jo mer eller mindre er jo veklinger, sopere eller folk som fortsatt får brødskiva si smurt av mamma. Det er bortkastet tid, og om man kun har et snev av omløp i øverste etasje, så trenger man ikke å joine den barnehagen der ass. :lol: :lol:
Om man må ha miliæret for å bli voksen, ja da synes jeg synd på de :lol:

Såfremt at man ikke vil bruke munnen som sædbeholder og har en fetish for kalde vinterdager og bønner på boks, så ser jeg ikke at militæret er nødvendig. Altså når en befal på 19 står å forteller en voksen kar på 40 hva han skal gjøre... Up Yours..

#172589  av sindrejl

kaimagne skrev:Credit til Chris... 8)

Rop ut når du er i Østfold, så tar jeg med Ag'n og MP5'n og et par kasser med ammo, så koser vi oss litt!

Var nettopp på skytebanen i steik-sola forresten, lærte opp ei venninne til å skyte med Glock. Hun skjøt flere tiere enn niere på helfigur på 30 meter!! :shock: Naturtalent! (eller kanskje hun hadde god instruktør... 8) )
åååh ikke noe er mer fun enn å skyte!!! :D bror var skarpskytter da han var inne, jeg var i mer pysete militær men fikk også en del utmerkelser :D ufattelig morro! de dophuene som ikke fikk bære gunner aner ikke hva dem gikk glipp av ;)

#172590  av sindrejl

cameleon skrev:
chris skrev:
Hyperion skrev: Tenkte det samme når jeg leste denne tråden... Makan til veikinger som gjør alt for å slippe. Om du ikke føler du har bruk for alt du lærer under førstegangstjenesten så er det mange erfaringer du tar med deg som er gode å ha. Min anbefaling er å gi det en sjanse :)
Godt å se at noen er enig med meg :) Jepp, man bør absolutt gi det en sjanse. Og de aller fleste har bare godt av det.
Veklinger? hehe. Altså det jeg spør meg selv om, er jo hvorfor inni helvete skal man joine et opplegg som er så useriøst å latterlig som det forsvaret vi har her til lands? Steike, om det hadde blitt krig her så hadde vi muligens overlevd på grunn av hjelp fra de andre landene. Alle som er i militæret her er jo mer eller mindre er jo veklinger, sopere eller folk som fortsatt får brødskiva si smurt av mamma. Det er bortkastet tid, og om man kun har et snev av omløp i øverste etasje, så trenger man ikke å joine den barnehagen der ass. :lol: :lol:

Såfremt at man ikke vil bruke munnen som sædbeholder og har en fetish for kalde vinterdager og bønner på boks, så ser jeg ikke at militæret er nødvendig. Altså når en befal på 19 står å forteller en voksen kar på 40 hva han skal gjøre... Up Yours..
er det som er litt av poenget, du sier at de som er i militæret er veklinger som får brødskiva smurt av mamma, men så snakker du om 40åringer der inne.. kanke si det var mange 40åringer.. eller mange i det hele tatt over 20 på min rekruttskole iallefall.. var jo kun noen tusen rekrutter da så :P

men ja poenget er jo at de veikingene skal lære seg å leve med seg selv.. og det er absolutt sånn sett en god utvikling i livet, selv om militæret er norges største barnehage.. try it før du sier noe sånnt om det synes jeg ;)

#172606  av arctic_celi

cameleon skrev:Veklinger? hehe. Altså det jeg spør meg selv om, er jo hvorfor inni helvete skal man joine et opplegg som er så useriøst å latterlig som det forsvaret vi har her til lands? Steike, om det hadde blitt krig her så hadde vi muligens overlevd på grunn av hjelp fra de andre landene. Alle som er i militæret her er jo mer eller mindre er jo veklinger, sopere eller folk som fortsatt får brødskiva si smurt av mamma. Det er bortkastet tid, og om man kun har et snev av omløp i øverste etasje, så trenger man ikke å joine den barnehagen der ass. :lol: :lol:

Så så... slapp helt av. Tror dette er et typisk eksempel på fordommer.
Det er jo oftes slik at hvis man vet en side av saken tror man at det er slik...og man tror at JEG... bare JEG har rett.
Etter hvert så finner man ut at det er flere sider av samme sak og verden er ikke svart/hvit....

Desto mer man vet... desto mindre skråsikker blir man.

Var en mann (tror hvertfall det var en mann) som sa:
Det som er feil med verden i dag er at de skråsikre blir hørt på, mens de kloke blir overdøvet av de skråsikre.

#172608  av BrennaRacing

SÃ¥ smart du er :lol:

Men et spørsmål..Tenkte jeg skulle ta en telefon til vernepliktsverket i morgen å få tak i en søknad om siviltjeneste...Noen som har gjort dette før?? Tenkte på om jeg må være forberedt på no form for utspørring eller om jeg bare kan be dem sende meg en søknad å så legge på?

#172620  av Hyperion

cameleon skrev:
chris skrev:
Hyperion skrev: Tenkte det samme når jeg leste denne tråden... Makan til veikinger som gjør alt for å slippe. Om du ikke føler du har bruk for alt du lærer under førstegangstjenesten så er det mange erfaringer du tar med deg som er gode å ha. Min anbefaling er å gi det en sjanse :)

Og du hadde mye greie på hva du snakket om eller??? I rest my case

#172659  av cameleon

sindrejl skrev:
cameleon skrev:
chris skrev: Godt å se at noen er enig med meg :) Jepp, man bør absolutt gi det en sjanse. Og de aller fleste har bare godt av det.

er det som er litt av poenget, du sier at de som er i militæret er veklinger som får brødskiva smurt av mamma, men så snakker du om 40åringer der inne.. kanke si det var mange 40åringer.. eller mange i det hele tatt over 20 på min rekruttskole iallefall.. var jo kun noen tusen rekrutter da så :P

men ja poenget er jo at de veikingene skal lære seg å leve med seg selv.. og det er absolutt sånn sett en god utvikling i livet, selv om militæret er norges største barnehage.. try it før du sier noe sånnt om det synes jeg ;)
Poenget er jo at så og si alle jeg vet om har jo gått i militæret, og det eneste de forteller meg av hva de har fått ut av det er nada. Og faktisk så har et ekstremt stort antall av de innrømmet at det eneste de har fått ut av det er dårlige uvaner. Det er kun et FÅTALL av gud vet hvor mange som har ærlig innrømmet at de hadde noe nytte ut av det året. Uansett om det var bardufoss, ørlandet, sola etc.

Personlig så tror jeg at om man på liv og død vil inn i militæret, så for all del. Men om man virkelig ser på det som bortkastet tid, så er det bare å glemme det. Men den historien om at man først blir mann når man kommer hjem fra militæret? Den biter jeg ikke på uansett :P Hadde det vært snakk om militæret i statene, så skulle jeg nikket og vært enig.
Sist redigert av cameleon den 12 mai 2006 00:16, redigert 2 ganger totalt.

#172660  av cameleon

Hyperion skrev:
cameleon skrev:
chris skrev: Godt å se at noen er enig med meg :) Jepp, man bør absolutt gi det en sjanse. Og de aller fleste har bare godt av det.

Og du hadde mye greie på hva du snakket om eller??? I rest my case
Og du må lære deg å lese litt bedre mellom linjene!!... I rest my case bigtime!

#172670  av Hyperion

cameleon skrev: Og du må lære deg å lese litt bedre mellom linjene!!... I rest my case bigtime!
Æhh.. Javel?? Om jeg ikke leste noe mellom linjene så spørs det om du må formulere deg litt bedre!

#172671  av cameleon

Hyperion skrev:
cameleon skrev: Og du må lære deg å lese litt bedre mellom linjene!!... I rest my case bigtime!
Æhh.. Javel?? Om jeg ikke leste noe mellom linjene så spørs det om du må formulere deg litt bedre!
Poenget er at om en person overhodet ikke føler at han/hun ikke har noe i militæret å gjøre, så ser jeg ikke noe poeng i at han/hun skal dra å kaste bort tiden hvorenn de plasserer vedkommende. At dere mener at en person skal gi det en sjangse...greit nok. Men slik jeg ser det så er militæret noe som kun bør være for de som virkelig har interesse av å dra dit. For til syvende og sist, så er det de vi ønsker der. Militæret burde vært mye mer strammet inn enn hva det er. Når det er så lett å skippe unna som det er, så sier det nok om hele opplegget spør dere meg.
Tror personlig at om det har vært mer fokus på ting å tang rundt om kring, mer struktur etc, så hadde det vær flere av de som gir blanke f som muligens hadde skiftet mening. Men slik det er i dag, så står jeg ved å si at dette ikke er stort annet enn en diger barnehage som overhodet ikke er nødvendig for de som ikke har interesse av det. :wink: For militæret her til lands er så useriøst som det bare går an å få det.

Ikke tro at jeg er sur på deg eller noe da. For det er jeg ikke :)
Skal prøve å formulere meg litt bedre nese gang da shø :mrgreen:

#172673  av Azrael

Kan jo skrive litt om når jeg var i millitæret; når jeg fikk innkallelsen i posten, så trodde jeg at livet skulle gå under :) . Reise fra dama, og just når vi skulle flytte sammen da :cry: , og jeg måtte legge fra meg de vanene jeg hadde fått ved og jobbe fult (høyt pengeforbruk :lol: ). Men jeg reiste oppover til rekrutten, og tenkte at her må jeg finne på noe så jeg slipper unna. Og den første uka var tung, men etter det gikk det sinnsykt bra. Rekrutten gikk og jeg trivdes bedre og bedre. Fikk også søkt meg til en leir i nærheten av hjemstedet etter endt rekrutt (Rygge). Jeg klaget nok litt mens jeg var i tjeneste, men når jeg ser tilbake på tiden nå, så er det neste så jeg savner millitæret (hvertfall samholdet og det sosiale). Jeg lærte utrolig mye om meg selv, og å samarbeide med en haug med andre mennesker. Fikk også mange gode venner som jeg fortsatt har kontakt med og er veldig glad for at jeg møtte. Men nå skal det sies at jeg var i flyvåpnet (les: pysemillitæret)... :lol:
Chris skrev: Er det ikke litt feigt å gjøre alt for å prøve å slippe unna militæret? Er jaggu mange som seriøst burde vært inne en tur. Man blir liksom fort litt mer voksen da. Ha dere inn å gjør pliktene deres!!
Må si meg enig der. Selv om det kan være en barnehage, så er det snakk om 12mnd av deres liv. Litt kan vi gjøre for fedrelandet 8)
BrennaRacing skrev: Er sikkert gøy å være der....Tviler ikke på det... Men vil mye heller være hjemme å jobbe, kjøre bil å alt det der..Hvertfall nå som det begynner å skje ting med bilen å med leilighet å alt....Hvis det er skyting som er morsomt så finnes det skytebaner i Oslo å
Jeg forstår deg også, man "taper" mye penger ved og være i millitæret. Men hvis du utnytter alle mulighetene man har i millitæret, så er det ikke så mye man "taper", og man får mye igjen. Tenk på alle kursene man kan ta. Ta feks dykkekurs, med forsvarets dykkekurs kan man senere jobbe som instruktør i feks i Syden en stand. Jeg vet ikke med dere, men fire, fem mnd på Kanariøyene i vinterhalvåret som dykke instruktør hadde ikke vært meg imot :D . Så har man jo andre ting man kan ta, lastebil lappen, fallskjerm kurs, evt skole og andre sertifikater osv.
Camelon skrev: Såfremt at man ikke vil bruke munnen som sædbeholder og har en fetish for kalde vinterdager og bønner på boks, så ser jeg ikke at militæret er nødvendig. Altså når en befal på 19 står å forteller en voksen kar på 40 hva han skal gjøre... Up Yours..
Så en "voksen" kar (Ikke nødvendigvis 40, men eldre enn 19) har mer peiling på hva som skal gjøres i en gitt situasjon, enn et befal som har fått utdannelse i faget??? Sett i en jobb situasjon, hadde du ikke gjort det du hadde fått beskjed om fra en som er yngre enn deg?
Personlig så tror jeg at om man på liv og død vil inn i militæret, så for all del. Men om man virkelig ser på det som bortkastet tid, så er det bare å glemme det. Men den historien om at man først blir mann når man kommer hjem fra militæret? Den biter jeg ikke på uansett Hadde det vært snakk om militæret i statene, så skulle jeg nikket og vært enig.
Jeg sier ikke at man blir "mann" av og være i millitæret, men hadde jeg bodd i statene hadde jeg hvertfall ikke "joina" forsen... Å bli lært til og torturer andre mennesker, og bli tappet for alt som er av med menneskelighet, og følelser og bli fôret på "boler" er ikke mitt syn på hva en mann er... Hadde forsvars ledelsen i statene fått det som de ville, hadde de hatt styrker av terminatorer :lol: 8)

Men detta er mine meninger da.. Sikkert andre som har andre syn på saker og ting, og jeg forstår at andre ikke nødvendigvis deler mitt syn :)

#172690  av grimfer

Å ikke ville være i militæret er en ærlig sak.

For meg koker det hele ned til dette:
Hvis jeg hadde vært i en skarp stridssituasjon, hadde jeg aldri ville vært på lag med en som hadde prøvd å slippe unna militærtjenesten.

#172709  av sindrejl

Azrael skrev:Kan jo skrive litt om når jeg var i millitæret; når jeg fikk innkallelsen i posten, så trodde jeg at livet skulle gå under :) . Reise fra dama, og just når vi skulle flytte sammen da :cry: , og jeg måtte legge fra meg de vanene jeg hadde fått ved og jobbe fult (høyt pengeforbruk :lol: ). Men jeg reiste oppover til rekrutten, og tenkte at her må jeg finne på noe så jeg slipper unna. Og den første uka var tung, men etter det gikk det sinnsykt bra. Rekrutten gikk og jeg trivdes bedre og bedre. Fikk også søkt meg til en leir i nærheten av hjemstedet etter endt rekrutt (Rygge). Jeg klaget nok litt mens jeg var i tjeneste, men når jeg ser tilbake på tiden nå, så er det neste så jeg savner millitæret (hvertfall samholdet og det sosiale). Jeg lærte utrolig mye om meg selv, og å samarbeide med en haug med andre mennesker. Fikk også mange gode venner som jeg fortsatt har kontakt med og er veldig glad for at jeg møtte. Men nå skal det sies at jeg var i flyvåpnet (les: pysemillitæret)... :lol:
Hehe minner meg om når jeg skulle inn, men var litt mer klar for det. Jeg også havna i pysemilitæret og tapte nok en god slump inntekt på det. men det er samme historien som går igjen hos nesten alle. man lærer mye om seg selv og samhold med andre mennesker :) Klaget også en del når jeg var inne, men men.. som sagt grunnen til at jeg angrer litt på å dratt inn er bortkasta inntekt.. *les.. tok ikke noe spesielt kurs og er litt grisk* :P

#172710  av sindrejl

grimfer skrev:Å ikke ville være i militæret er en ærlig sak.

For meg koker det hele ned til dette:
Hvis jeg hadde vært i en skarp stridssituasjon, hadde jeg aldri ville vært på lag med en som hadde prøvd å slippe unna militærtjenesten.
helt enig på den der :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17