Side 5 av 7
Legg innLagt inn:21 jun 2006 16:56
av CelicaTurbo
bruk orginalpakning du, koster minimalt og du er definitivt sikrere enn å prøve alternativer på sjangs.. noen dager til klarer du å vente

Legg innLagt inn:21 jun 2006 16:59
av Andy_Celica
Jeg fikk heller ikke med den pakningen av turboservice,så jeg ringte han og da sa han sa at jeg kunne bruke en papir(papp) pakning som jeg kunne lage til, og den er tett hos meg, så funker bra det!
Legg innLagt inn:22 jun 2006 01:55
av FireWalk
Det ble papir pakning på meg og. Var forøvrig papir pakninger som fulgte med fra turboservice også.
Har skrudd i hele dag nå. Og bilen er hel igjen!
og best av alt: INGEN RØYK!!!!!
GJETT om jeg er fornøyd nå. ENDELIG har alt slitet bært frukter. Nå kan jeg endelig fortsette på prosjektet mitt.

Legg innLagt inn:22 jun 2006 02:06
av Neemi
Noen som vil være med å gjette på hva som ryker i neste omgang?

Legg innLagt inn:22 jun 2006 02:25
av FireWalk
Neemi skrev:Noen som vil være med å gjette på hva som ryker i neste omgang? 
hehe.. lille frekking.. DENNE gangen skal alt holde!
Legg innLagt inn:22 jun 2006 07:27
av sindrejl
CelicaTurbo skrev:toyota vet ikke hva ct26 er engang
Men, jeg har sett selv japanske performanceforhandlere kaller turboen ct20b så navnet er så godt som universellt uansett hva toyota egentlig ønsket å kalle den, så det er heller ikke umulig at den kalles ct20b i kataloger. Jeg har tilogmed sett referanser til at TTE kaller turboen for ct20b, mens det vistnok ikke finnes noen referanser til det navnet i noe fra Toyota 
dette grunnet at selv om man taster inn mr2 89-98 og velger 98 versjonen så kommer det fremdeles opp de samme tallene som om man skulle valgt en 89 mr2.. er rart det der.. epc'en funker ikke helt bra uten chassisnr..
Legg innLagt inn:22 jun 2006 08:35
av Johansen
Gratulerer med en bil som fungerer da

Legg innLagt inn:22 jun 2006 13:57
av FireWalk
Vi modifiserte oljerørene til turboen litt for å spare litt arbeid. De 2 forige gangene har jeg ergret meg grønn over måten dette er designet på. Oljetilførselen fra blokka må jo skrues fast, denne går i et helstøpt metall rør opp til turboen der den skal festes på turboen, og så ned igjen til bunnpanna. Videre skal det festes en skru nede også, samt en brakett som holder donwnpipen skal også festes der.
Samtidig er det svært liten plass under der når turbo har kommet på. Derfor lagde vi en fiks løsning:
Kappet oljetilførsel-røret på enden av den O- saken med bolt igjennom som festes på blokka. Kappet så røret helt oppe med inntaket til turboen også. Så sveiset vi på gjenger og la et flexi-oljerør mellom her istedet.
Nå var det mulig å feste røret på turboen FØR vi senket den nedi, så var det bare å skru oljetilførselslangen rett inn på uttaket på blokka, og feste oljereturen i bunnpanna.
2 timer spart iallefall der.. minus en halv time på modifiseringen.
Nå blir det iallefall betydelig enklere neste gang den skal skiftes.
bilder:
Legg innLagt inn:22 jun 2006 16:31
av kennethx
Er det bare bildet som lyger, eller ser det oljereturrøret ut som det nesten er klemt flatt? Om det er det så vil du jo fort få litt problemer med høyt oljetrykk i turbo?! Og da raser det jo fort...
Legg innLagt inn:22 jun 2006 16:58
av jumbo
Neemi skrev:Noen som vil være med å gjette på hva som ryker i neste omgang? 
Ok, hva er innsatsen?

Legg innLagt inn:22 jun 2006 17:08
av FireWalk
kennethx skrev:Er det bare bildet som lyger, eller ser det oljereturrøret ut som det nesten er klemt flatt? Om det er det så vil du jo fort få litt problemer med høyt oljetrykk i turbo?! Og da raser det jo fort...
Det er nok bildet som lyver. Det er ikke enden du ser der, det er den braketten med hull i som går opp, den som festes inn på blokka (samme festet som V braketten til downpipen festes i). Enden ligger under og litt lenger fremme. Selve røret er helt rundt, og faktisk noe større i enden enn resten av røret, der det går inn på gummi slangen som forbinder røret til bunnpanna.

Legg innLagt inn:23 jun 2006 09:49
av kennethx
det var her jeg mente...men det er gjerne bildet som lyger
Legg innLagt inn:23 jun 2006 13:21
av FireWalk
kennethx skrev:det var her jeg mente...men det er gjerne bildet som lyger
Jepp.. Det er nok det, det er en 90 graders bøy der, men det er ikke flatt

dårlig vinkel bildet er tatt fra bare.
Alt funker perfekt nå

har vært på en lengre kjøretur nå, og ingen problemer. Oljenivå er stabilt og kjølevann-nivå er stabilt. Det er nesten for godt til å være sant. hehe
Kan endelig fortsette med prosjektet mitt nå.
Legg innLagt inn:23 jun 2006 16:33
av sleeper
bra det ser ut til og funke da.. kansje du kan få kjørt resten av sommeren nå da..

Legg innLagt inn:24 jun 2006 06:58
av andre 1
Ja nå må det vel være på tide at Murphys lov takker for seg her , håper du får en problemfri sesong..............