TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #224327  av Ã¸f
 
og en ting til toyparts: vet at du sitter med mye info,så innlegg var ikke ment som kritikk til deg :wink:

 #224371  av TOYPARTS
 
Kilgallon skrev:
TOYPARTS skrev:
Kilgallon skrev: Fordi clutchen røyk, å den jeg bestilte av deg tok jo sin tid. Derfor har jeg ikke registret den. Noe som er jævli kjipt nå, etter disse nye reglene.
går jo fint an å vise den uten girkasse, jeg viste min uten motor og gir, og dessuten fikk du jo 7000,- i avslag på clutchen så klage er feil. men så lenge du har tuvpapirer så er jo alt i orden?
Jeg klager ikke! Men TUV papirene hjelper meg jo ikke nå lengre da.
det hadde de nok desverre ikke gjort på den tiden heller, men det er jo ikke umulig at det dukker opp ekte papirer, slik det ser ut i dag så er det jo rimelig mørkt.

 #224372  av Kilgallon
 
TOYPARTS skrev:
Kilgallon skrev:
TOYPARTS skrev: går jo fint an å vise den uten girkasse, jeg viste min uten motor og gir, og dessuten fikk du jo 7000,- i avslag på clutchen så klage er feil. men så lenge du har tuvpapirer så er jo alt i orden?
Jeg klager ikke! Men TUV papirene hjelper meg jo ikke nå lengre da.
det hadde de nok desverre ikke gjort på den tiden heller, men det er jo ikke umulig at det dukker opp ekte papirer, slik det ser ut i dag så er det jo rimelig mørkt.
Vi får sitte hjemme å krysse fingrene og håpe at det skal dukke opp lovlige papirer så vi kan få skilt på bilen :wink:

 #224373  av TOYPARTS
 
øf
Jeg vet ikke hva de ligger i uekte papirer, men regner med at det er forfalskede eurospec papirer som er brukt, har ikke fått info om det enda, har sendt en mail til de som sitter rimelig langt oppe i tuv for å få et skikkelig svar på mine spm.

 #224375  av Kilgallon
 
TOYPARTS skrev:øf
Jeg vet ikke hva de ligger i uekte papirer, men regner med at det er forfalskede eurospec papirer som er brukt, har ikke fått info om det enda, har sendt en mail til de som sitter rimelig langt oppe i tuv for å få et skikkelig svar på mine spm.
Når du får svar, så legg de ut her da. Så kanskje det kan hjelpe noen av oss her som lurer masse på dette med de papirene.

 #224376  av TOYPARTS
 
Kom til å tenke på en ting som bt sa til meg, de tuvpapirene som man hadde manglet noen dokumenter som tuv ikke kunne skrive ut så vidt jeg skjønte, men hva det var husker jeg ikke, når det gjelder det med dokumenter så hadde bt vært i kontakt med tuv og fremmet nye og enda strengere krav om dette med japspecbiler, jeg også vet at det finnes mange med rhd i tyskland, men der godtar de sva godkjenning fra England, og dermed blir de "tuv godkjent" men på grunnlag, og dermed ikke her hjemme.

 #224377  av Ã¸f
 
men tuv kan da vel ikke "lage" papirer på biler fra japan uten meningen at man kan regge? det er korrekt at det mangler enkelte opplysninger man må underdokumentere.

 #224378  av TOYPARTS
 
øf skrev:men tuv kan da vel ikke "lage" papirer på biler fra japan uten meningen at man kan regge? det er korrekt at det mangler enkelte opplysninger man må underdokumentere.
¨
Det vet jeg ikke, det er vel de som er blitt forfalsket her hjemme det da, ikke vet jeg, men nå kommer man til å slite med å få regget de med underdokumentene også, det var etter at bt fremmet nye krav til tuv, dvs det var vel vegdirektoratet som gjorde det.

 #225812  av Rockon GT-R
 
TOYPARTS skrev:Kom til å tenke på en ting som bt sa til meg, de tuvpapirene som man hadde manglet noen dokumenter som tuv ikke kunne skrive ut så vidt jeg skjønte, men hva det var husker jeg ikke, når det gjelder det med dokumenter så hadde bt vært i kontakt med tuv og fremmet nye og enda strengere krav om dette med japspecbiler, jeg også vet at det finnes mange med rhd i tyskland, men der godtar de sva godkjenning fra England, og dermed blir de "tuv godkjent" men på grunnlag, og dermed ikke her hjemme.
Han på BT som jeg snakket med sa at TUV dokumentene var ikke falske, men det manglet en del info ang. bilen..

 #225817  av Kilgallon
 
Rockon GT-R skrev:
TOYPARTS skrev:Kom til å tenke på en ting som bt sa til meg, de tuvpapirene som man hadde manglet noen dokumenter som tuv ikke kunne skrive ut så vidt jeg skjønte, men hva det var husker jeg ikke, når det gjelder det med dokumenter så hadde bt vært i kontakt med tuv og fremmet nye og enda strengere krav om dette med japspecbiler, jeg også vet at det finnes mange med rhd i tyskland, men der godtar de sva godkjenning fra England, og dermed blir de "tuv godkjent" men på grunnlag, og dermed ikke her hjemme.
Han på BT som jeg snakket med sa at TUV dokumentene var ikke falske, men det manglet en del info ang. bilen..
Hvilken info var det da?

 #227005  av Ã¸f
 
jaja.da har jeg omsider vært igjennom en runde med BT.første gang var alt greit med papirene foruten et par punkter som måtte underdokumenteres sa dem.greit tenkte jeg,og skaffet da dette :) så kom dagen idag,og bilen skulle vises(like dønn strøken som en supra skal være).kjørte inn porten hos BT,ga han papirene og gikk litt unna slik at han kunne undersøke i fred.litt sjekking på bilen,for så å sitte inne på kontoret i en halv time.så kom han ut og anmerket at ALLE punktene måtte underdokumenteres på nytt.fikk forklart hva jeg trengte av papirer til "neste" gang.har nå sjekket litt mer,og sannsynligheten for at BT godtar neste gang,er sannsynlig lik null :cry: så nå sitter jeg igjen med mange tanker om hvor og hvorfor osv osv.det jeg tror jeg kommer til å gjøre med supraen er å lagre den i 16år i håp om å få den registrert som veteran.syns det er veldig trist at systemet er så vanskelig.nesten så man har lyst å skrike.. godkjenne alt annet ombygd uorginalt dritt,ja det kan dem gjøre.er vel en smule oppgitt ja.

 #227042  av Stiansen
 
Typisk.. :?

 #227046  av mralp
 
I min ungdom var jeg Amcar-entusiast. Jeg var 16 når jeg begynte å fikle med Amcars, vi sveiset/kappet og tok deler fra alt mulig, og det var aldri noe bråk. Eksos var alltid selvlaget, i alle fasonger. Ble man stoppet var det for en prat, gikk i "kul bil" / "wow, mye jobb her!" etc. Aldri noe negativt. Ble stoppet med kjettingratt en gang, det måtte jeg fikse, man ikke noe bråk.

Jeg kan ikke fatte å begripe hva Biltilsynet holder på med når det gjelder japanske biler i dag. Her må det komme endringer, idiotiet kan ikke få vinne.

Jeg blir så oppgitt. Lykke til alle, glad jeg har skilter på min japse :/

 #227124  av Ã¸f
 
er en mulighet for å få skilter,for det er ikke umulig har dem sagt(jaja bla bla). det er å skaffe papirer fra fabrikk på den spesifikke bilen du skal vise.så kan dem sammenligne med normen for europa i det aktuelle produksjonsår (eks 1993/1994 osv).MEN(alltid et men)bilene er jo ikke "typegodkjent" uansett,så i bunn og grunn er man like langt.
så i norge er biler som er RHD,litt større motor og ser litt sprek ut bannlyst :cry: noe man også bør tenke litt på er at prøveskilter også kan bli forbudt med tiden på våre biler. hvorfor? jo fordi dette er biler som ikke trenger å prøves/flyttes fordi det er umulig å få skilter :?
jeg skal ialfall skaffe papirene jeg videre trenger for så å prøve igjen :)

 #227126  av Ã¸f
 
mralp skrev:I min ungdom var jeg Amcar-entusiast. Jeg var 16 når jeg begynte å fikle med Amcars, vi sveiset/kappet og tok deler fra alt mulig, og det var aldri noe bråk. Eksos var alltid selvlaget, i alle fasonger. Ble man stoppet var det for en prat, gikk i "kul bil" / "wow, mye jobb her!" etc. Aldri noe negativt. Ble stoppet med kjettingratt en gang, det måtte jeg fikse, man ikke noe bråk.

Jeg kan ikke fatte å begripe hva Biltilsynet holder på med når det gjelder japanske biler i dag. Her må det komme endringer, idiotiet kan ikke få vinne.

Jeg blir så oppgitt. Lykke til alle, glad jeg har skilter på min japse :/
ja sånn skal det være.klart at BT bør henge seg opp i ting som "går over streken" (sånn som f.eks kjetting-ratt) hehe :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16