Side 5 av 8

Legg innLagt inn:19 aug 2007 23:04
av Mr2Even
BrennaRacing skrev:Hmm..Mener jeg kjører på 10w40 olje nå. Må nesten bare prøve alt mulig, hvis jeg skal ha sjans til å få brukt den litt før vinterlagring
10w-40 burde holde. Det er egentlig vanlig med litt undertrukk, men den skulle ikke gått så veldig dårlig for det, hvertfall ikke når den er ordentlig varm. Kan være en annen ting eller en blanding. Tror jeg ville gått for Tuninspesialisten eller kontakt forbrukerombudet :wink:

Legg innLagt inn:19 aug 2007 23:11
av BrennaRacing
Den brukte rundt 1,5 liter bensin på mila forrige gang jeg målte tror jeg, så er vel kanskje noe med blandinga. Lamdaen kanskje??

Legg innLagt inn:20 aug 2007 07:23
av CelicaTurbo
Vel, om det er slik at du kun får til 10 graders tenning ved maks utslag så kan jeg nærmest garantere deg at regreimen har hoppet over et hakk. Det kan ha skjedd med bytte av reim, men også i ettertid. Det gir søppelytelse uansett om du får til 10 grader tenning eller ikke pga den ene kamakselen da er helt feil justert. Om du kun får til 10 grader ved fullt utslag av fordeleren så er det noe feil. Tar mekanikeren av dekselet er det fort gjort å sjekke om det er tilfellet.

Legg innLagt inn:20 aug 2007 14:44
av BrennaRacing
Det kan jo virke veldig som om det er den. Visste ikke at bilen gikk dårligere på grunn av det. Forakkurat da bilen begynte å gå dårlig, så fikk jeg kraftig tenningsbank også. Ringte mekanikern i sta å fortalte han det. Å han syntes det hørtes veldig sannsynlig ut, så han skulle få skjekket det opp så fort som mulig.

Hadde vært fint om det bare hadde vært det. :D

Men hva er grunnen til at reg reimer hopper av?? Er det no feil noe sted, eller er det bare noe som kan skje??

Legg innLagt inn:20 aug 2007 15:16
av Sven
Gi beskjed så fort du hører noe da :)
Er flere med samme problemet her :(

venter spent...

Legg innLagt inn:20 aug 2007 16:01
av Larsen
BrennaRacing skrev:Det kan jo virke veldig som om det er den. Visste ikke at bilen gikk dårligere på grunn av det. Forakkurat da bilen begynte å gå dårlig, så fikk jeg kraftig tenningsbank også. Ringte mekanikern i sta å fortalte han det. Å han syntes det hørtes veldig sannsynlig ut, så han skulle få skjekket det opp så fort som mulig.

Hadde vært fint om det bare hadde vært det. :D

Men hva er grunnen til at reg reimer hopper av?? Er det no feil noe sted, eller er det bare noe som kan skje??
Det er nok en kombinasjon av dårlig reim, dårlig design og litt turtall. Kan også være dårlig strammer, men ikke nødvendigvis.

Legg innLagt inn:20 aug 2007 16:40
av BrennaRacing
Sven skrev:Gi beskjed så fort du hører noe da :)
Er flere med samme problemet her :(

venter spent...
Jupp :D Syns det plutselig var veldig mange som fikk samme problemet :?
Larsen skrev:
BrennaRacing skrev:Det kan jo virke veldig som om det er den. Visste ikke at bilen gikk dårligere på grunn av det. Forakkurat da bilen begynte å gå dårlig, så fikk jeg kraftig tenningsbank også. Ringte mekanikern i sta å fortalte han det. Å han syntes det hørtes veldig sannsynlig ut, så han skulle få skjekket det opp så fort som mulig.

Hadde vært fint om det bare hadde vært det. :D

Men hva er grunnen til at reg reimer hopper av?? Er det no feil noe sted, eller er det bare noe som kan skje??
Det er nok en kombinasjon av dårlig reim, dårlig design og litt turtall. Kan også være dårlig strammer, men ikke nødvendigvis.
Hva mener du med design og turtall?? Er helt ny reim da

Legg innLagt inn:20 aug 2007 16:46
av Larsen
Da kan du helt sikkert utelykke at reima har skylden, med design så mener jeg at toyota har plassert strammerene på feil og at de kanskje kunne ha gjordt dette bedre med mer testing. Med turtall så tenker jeg på at motstanden for å drive kamakslene rundt er svært mye større på 7000 rpm enn den er på 3000 rpm og derfor har større sjans til å hoppe over på høyt turtall.

Legg innLagt inn:20 aug 2007 19:23
av WaxFraq
heisan!
som Mr2Even sa i ett tidligere innlegg...eksosmanifoilen..

jeg har slitt litt med min (3s-gte) men etter en lengre leteperiode fant jeg da endelig synderen..en liiiten sprekk i manifoilen og faktisk en KNEEKT bolt!!! så vi er flere som sliter litt kan du si.. :?

Legg innLagt inn:20 aug 2007 20:01
av BrennaRacing
WaxFraq skrev:heisan!
som Mr2Even sa i ett tidligere innlegg...eksosmanifoilen..

jeg har slitt litt med min (3s-gte) men etter en lengre leteperiode fant jeg da endelig synderen..en liiiten sprekk i manifoilen og faktisk en KNEEKT bolt!!! så vi er flere som sliter litt kan du si.. :?
Jupp. Skal få han til å skjekke den også. Er jo mulig det er flere grunner til at bilen blir frakjørt av hvilken som helst bil med over 50 hk :lol:

Legg innLagt inn:21 aug 2007 10:57
av WaxFraq
hoff å hoff...det hørtes jo hjerterått ut da!! hehe..
så ille er det strengt talt ikke hos meg...meen ikke langt unna :roll:

ingen som gidder å prøve seg på meg vettu.. :lol:

Legg innLagt inn:22 aug 2007 15:10
av BrennaRacing
Da har jeg vært å hentet bilen på Toyota. Den går fortsatt like dårlig, å mekanikern skjønte ingen ting. Så da må jeg finne på noe annet.

Noen som vet om det er noen steder i nærheten av Oslo som har peil på sånne biler. Tenkte på Speedparts foreksempel

Legg innLagt inn:22 aug 2007 20:56
av CelicaTurbo
...og han verifiserte at kamaksel-timingen var korrekt?

Legg innLagt inn:22 aug 2007 22:15
av BrennaRacing
Han sa at han hadde sett på det. Men jeg tittet nedi der, og for å få av dekselet til reg reima så må han vel ha av motorfestet?? Eller?? Så jeg tviler egentlig litt på om han i det hele tatt har sett oppi der.

Men bilen har vært på verksted å lenge at jeg nesten har glemt hvordan det var å kjøre den. Når jeg gir på så er det veldig ofte at den kutter ut litt opp på turtall. Når jeg slipper gassen, så begynner bilen å fuske veldig når jeg kommer på lavt turtall igjen. Sto i kø i sta, å da måtte jeg tråkke inn clutchen hele tiden. Hvis jeg bare slapp gassen eller hadde lite gass i 1 gir, så hoppet jeg bare bortover.

Prøvde også å dra den helt opp på turtall i 3 gir i sta. Når jeg kom opp på 6000 så kuttet alt ut. Ikke noe drag i det hele tatt. Så trykket jeg inn clutchen og gira opp i 4. Når jeg da dro inn gassen igjen så skjedde det ingen ting. Hadde gassen i bånn, og etter et par sekunder tok den tak igjen.

Er dette også kjennetegn på at regreima kan ha hoppet over eller??

Legg innLagt inn:22 aug 2007 22:20
av Mr2 Mk2
Uten å ha fulgt noe videre med her så virker det jo som om noe er helt på tryne her, og vil påstå at en som er litt bilkyndig burde klare å lokalisere feilen rimelig greit. få noen andre enn han "mekanikeren din" til å se på den er mitt beste tips. Vrient for oss andre å sitte her å leke "tusenkunstner" når det ikke er noen som kan sjekke opp tingene som blir foreslått skikkelig.

-edit for å gjenta "celicaturbo" , om du ikke oppnår mer enn 10graders tenning ved fullt utslag så er det jo noe som definitivt ikke stemmer.