da har jeg påført techtyl i bunnen av dreneringsrenna. Brukte slik techtyl som er tynnflytenes og som er til bruk for understell, hjulbuer og hulerom. påførte et tynt lag så det ikke skal stenge for vannet og for at det skulle trekke inn før det dannet en hinne.
Trøket veldig godt før jeg hadde på denne techtylen.
Står på flasken at techtylen danner en beskyttende tyk, voksaktig hinne som beskytter mot salt, rust, smuss, fukt. Den er først gjennomtørr etter 2-3 dager.
så nå trur jeg at jeg har beskyttet dette stedet for evt videre utvikkling

Ser nå i etter tid at dette nok ikke var rust, men ugjevnheter i dreneringsrenna og brun hulromstechtyl helt i bunnen av renna som jeg trudde kunne være rust. grunnen til at jeg trur dette er at disse ugjevnhetene ikke ga etter selv om jeg trykket hardt på de med neggelen og at dette brune i bunnen av renna gav farge på papiret, så det lot seg på en måte tørke seg av. Det er også ganske ulogisk at det skulle være rust akkurat ved det fremste dreneringshullet når det ikke er antydning til noe ved de andre dreneringshullene.
Mener selv dette er bra nok. Flere som trur at jeg nå har forhindret evt videre utvikling om det er rust da... virker ikke slik.