TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 Trial Try Force Aero bodykit + TRD VM180 rear wing

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#41119  av CrazyKnight

Wow... Konge!! Blir råtøft! Hvor mye kosta dette kit'et?

CK
-nøyer seg med effektanlegg og senkefjærer i år... Tror jeg... :roll:

#41121  av jan-erik

CrazyKnight skrev:Wow... Konge!! Blir råtøft! Hvor mye kosta dette kit'et?
Trial kitet koster ca. 1700$. Vingen fra TRD ca. 800$. Så kommer frakt/handling, mva + lakkering. Regner med jeg ender totalt på ca. 32-33000,- . Dyr moro, men det er verdt det. Går å sikler på et TRD sportivo kit eller et Tein coilover justertbart oppsett, men da forsvinner det 15000,- til og vel så det. Har ikke begynt å tenkte motor enda.

#41123  av jan-erik

Har montert sammen vingen. Legger ved noen bilder av resultat.
Vedlegg
TRD vinge lakkert.jpg
TRD vinge lakkert.jpg (49.5 kiB) Vist 1534 ganger
TRD vinge i deler.jpg
TRD vinge i deler.jpg (41.31 kiB) Vist 1534 ganger

#41153  av MR2turbo

Åh ser utrolig godt ut :) det er jo bare kjempe inspirasjon til å få det ferdig når du får lakk på delene ;) kjenner godt følelsen.. hehe

ellers så gleder jeg meg veldig til å se det live når vi skal på sommertreffet.. ;)

#41211  av 2kMK3

jan-erik skrev:
CrazyKnight skrev:Wow... Konge!! Blir råtøft! Hvor mye kosta dette kit'et?
Trial kitet koster ca. 1700$. Vingen fra TRD ca. 800$. Så kommer frakt/handling, mva + lakkering. Regner med jeg ender totalt på ca. 32-33000,- . Dyr moro, men det er verdt det. Går å sikler på et TRD sportivo kit eller et Tein coilover justertbart oppsett, men da forsvinner det 15000,- til og vel så det. Har ikke begynt å tenkte motor enda.
Det er det jeg regner med å bruke på et komplett turbokit jo :D Men det blir veldig fint, jan-erik! Hvis du møter en sort MR2 om tuter og blinker, så er det meg som saluterer :D

Mer bilder? :shock:

#41286  av Erlend

Rå vinge! Er ikke mange stylede mk3er i Norge, så din kommer nok til å skille seg markant ut etter den får på alt, Jan Erik :wink:

#41291  av jan-erik

Erlend skrev:Rå vinge! Er ikke mange stylede mk3er i Norge, så din kommer nok til å skille seg markant ut etter den får på alt, Jan Erik :wink:
Blir nok flere stylede MK3-ere etterhvert tror jeg når de faller litt mer i pris og en litt annen kjøpergruppe kjøper dem. Skal finnes en Veilside stylet en i Oslo, og så er det noen med TRD Stage 1 kit. Noe av vitsen med litt styling var å skille seg ut fra de litt mer anonyme MK3-ene med mann i 40 års krise bak rattet :-)

Satt på netting gitter i det store luftinntaket i fronten i kveld. Jævla dritt jobb. Brukte ei hel tube epoxy lim til det. Skulle hatt litt mer enn 2 hender. Så om noen har voldsomt arbeidslyst i helga og vil hjelpe til å holde litt så bare si ifra :-). Men tror det sitter bra nå. Må nok hamstre noen flere tuber i morgen så jeg ikke går tom i helga. Må jo bli ferdig i løpet av helga da det er banekjøring på Rudskogen på tirsdag.

#41293  av Christian

jan-erik skrev:...Må jo bli ferdig i løpet av helga da det er banekjøring på Rudskogen på tirsdag...
Vil også kjøre :(
Har sitti jevnt i telefonen den siste uka, virker som jeg kanskje vil begynne å få inn ting & tang i slutten av neste uke...så OM alt går greit håper jeg å kunne være på veien i begynnelsen av juni :? Så er det bare å kjøre så mye som mulig for å få litt innkjøring før bremsinga :)
Med litt flaks kan jeg kanskje få med meg rudskogen i september :roll: :wink:
*Drømmer vått om motbakken etter "slakter'n" og langsida *

Gleder meg til å se bilen din, kommer til å bli heftig bra :!:

#41331  av CelicaTurbo

ser virkelig frem til dette ja, er vel ikke lenge til alt er montert nå :)

#41614  av jan-erik

Da var front og bakfanger montert, samt TRD vingen. Har igjen sideskjørtene som jeg begynner med i morgen. Bilen trenger en polering iallfall, da fargeforskjellen mellom nye og gamle deler er ganske stor. Håper det går med polering, er noe dritt med rød bil som falmer seg i sola, selv om den er under 4 år bare. Legger ved noen bilder, og ja den trenger senking.
Vedlegg
Closeup side frontfanger.jpg
Closeup side frontfanger.jpg (75.55 kiB) Vist 1422 ganger
Forfra.jpg
Forfra.jpg (62.22 kiB) Vist 1423 ganger
Bakfra uten kanalskjørt.jpg
Bakfra uten kanalskjørt.jpg (71.52 kiB) Vist 1423 ganger
Front-side uten kanalskjørt.jpg
Front-side uten kanalskjørt.jpg (62.34 kiB) Vist 1423 ganger

#41649  av CrazyKnight

Wow... Smooth!! :D
Men jeg savna et bilde fra siden, for å få sett hele bilen. Men regner med det kommer snart!! Uansett sinnsykt fett.
Men hva har du tenkt å gjøre med skiltet foran? Jeg har bestilt meg små skilt, og det ser jo ut som det er noe du burde ha foran også. Bak var det jo plass for "amerikansk" skilt...

CrazyKnight
-imponert!

#41651  av jan-erik

CrazyKnight skrev:Wow... Smooth!! :D
Men jeg savna et bilde fra siden, for å få sett hele bilen. Men regner med det kommer snart!! Uansett sinnsykt fett.
Men hva har du tenkt å gjøre med skiltet foran? Jeg har bestilt meg små skilt, og det ser jo ut som det er noe du burde ha foran også. Bak var det jo plass for "amerikansk" skilt...
Kommer bilde fra siden i morgen (dvs i senere i dag) når jeg får på kanalskjørtene. Tror kanskje ikke bilen vil virke så høy når jeg får på de. Satser på lite skilt foran, og et lite høyt skilt bak om det er plass. Skal på biltilsynet på mandag og ta en visuell sjekk på om jeg får små skilt. Mulig jeg tar av vingen bak for å unngå eventuelle spørsmål om den, selv om den burde gå greit gjennom. Eller mener dere jeg ikke behøver det?

#41656  av cameleon

Damn!! Detta ble utrolig bra! Gleder meg til å se resten! :D

#41657  av angrykid

Damn nice, jan-erik! :D

Synd den glippa mellom panser og fanger dog. :-) ellers var det søtt. Gleder meg til å se fullt kit og senkinga på plass. ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7