TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TS-OGN løser verdensproblemer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #310252  av mr2storbrua

Til slutt så kommer sola til å sluke jorden. Verden startet med the big bang, og kommer til å slutte med the big bang.

Etter hvert så tror jeg at ikke-fornybare energikilder kommer til å ta slutt, men innen det skjer så har vi gjort oss selv uavhengige av de, eller gjort de om til fornybare (f.eks. omgjøring av karbon til kull og olje tar jo millioner av år med trykk, i fremtiden blir det kanskje mulig å forkorte denne tiden kraftig).

Allikevel så vil forurensing forekomme, og når istiden kommer er det mange av oss som flytter til mars frem til det er levelig på planeten vår igjen, og istedet for å ødelegge drivhuseffekten og ozonlaget, vil vi hive søppelet på månen eller en planet som vi ikke kan leve på. Kanskje vi skyter det med rakett mot sola, blir jo verdens største forbrenningsovn.
 #310253  av ArildM

Burde forandre Topic til den store fyllediskusjonspratetråden nå :mrgreen:

Reise til Mars, eller enda mer urealistisk andre solsystemer? Neh... Hva med å foreta en ekte månelanding først?
Kanskje om 4-5 generasjoner.

Selvfølgelig er det liv ute i verdensrommet gitt at det er uendelig. Hvis ikke hadde det vel vært litt rart? Et uendelig univers men bare -1- beboelig planet? Neh.
Forresten: Sort hull i midten av melkeveien og de fleste andre galakser? Jepp trolig.

At vi er avanserte? Neh... Se bare på teknologikurven, vi er langt nede i en eksponensiell vekst av teknologi. Ting blir utviklet raskere og raskere, og innføring av teknologi skjer fortere og fortere. Internett feks er bare 20 år gammelt, og det er en teknologi som er så vanlig og innebygget at de fleste av oss faktisk ikke klarer oss uten (tenk bare et liv uten nettbank+Ts-Ogn) :|
 #310257  av mr2storbrua

ArildM skrev:Reise til Mars, eller enda mer urealistisk andre solsystemer? Neh... Hva med å foreta en ekte månelanding først?
Kanskje om 4-5 generasjoner.
Flere som har sett den konspirasjonsvideoen ja. MÃ¥ si det at de har mange gode poeng, og jeg er overbevist om at det kun var en del av den kalde krigen.
 #310262  av JK86

ja er det ikke litt rart åssen det flagget på månelandinga svaier i vinden. hmmm
 #310264  av Supramk3turbo

Noen som har sett Wall-E eller?? Ny animert film. Der har alle menneskene som er igjen flyttet opp i verdensrommet på et stort romskip. Artig film:)
 #310265  av JK86

Selvfølgelig er det liv ute i verdensrommet gitt at det er uendelig. Hvis ikke hadde det vel vært litt rart? Et uendelig univers men bare -1- beboelig planet? Neh.
Forresten: Sort hull i midten av melkeveien og de fleste andre galakser? Jepp trolig. tenk så kult om det ikke var sånn da. tenk om det er sånn at om man drar langt nok. så møter man "veggen". what if? hehe

At vi er avanserte? Neh... Se bare på teknologikurven, vi er langt nede i en eksponensiell vekst av teknologi. Ting blir utviklet raskere og raskere, og innføring av teknologi skjer fortere og fortere. Internett feks er bare 20 år gammelt, og det er en teknologi som er så vanlig og innebygget at de fleste av oss faktisk ikke klarer oss uten (tenk bare et liv uten nettbank+Ts-Ogn) :|[/quote]

stemmer det der ass. hadde jo ikke funka uten. horte om en smarting i sverige som visst nok var høyt oppe i systemet som mente at internett var en liten korttids sak som kom til og gå over og glemmes ganske fort. hadde jo rett igjen dem haha
 #310267  av inzane2012

btw, solen vil trolig ikke sluke jorden når den går tom for hydrogen, men jorden vil kretse rundt sola som en liten forkullet klump med en overflate av flytende lava, sola vår er ikke stor nok til at vil ese så langt ut, men merkur og venus forsvinner da...

en måte å kunne reise mer "komfortabelt" til f.eks mars kan jo vere å bygge flere romstasjoner slik at man reiser fra stasjon til stasjon og man slipper å reise i ett halvt år i strekk på ett romskip. og her bør det og jobbes mer med kunstig gravitasjon så litt mer "normale" folk kan reise.
det med å samle sammen søppelet og sende det ut i verdensrommet er en heller dårlig plan, det hadde nok kostet mer enn det smaker, men det var jo faktisk snakk om å sende atomavfall ut i verdensrommet for "noen" år tilbake:)
 #310278  av ArildM

Vel konspirasjonsteorier kan jo diskuteres opp og ned:
Denne prøver å bevise at folk faktisk har landet på månen (jada jada jeg argumenterer for begge sider nå :lol: ). Ærlig talt er jeg lei av denne konspirasjonteorien, like mye som jeg er lei av at 9/11 skal være planlagt og gjennomført av USA selv :twisted: Det løser liksom ingen verdensproblemer :mrgreen:
 #310285  av inzane2012

ArildM skrev:Vel konspirasjonsteorier kan jo diskuteres opp og ned:
Denne prøver å bevise at folk faktisk har landet på månen (jada jada jeg argumenterer for begge sider nå :lol: ). Ærlig talt er jeg lei av denne konspirasjonteorien, like mye som jeg er lei av at 9/11 skal være planlagt og gjennomført av USA selv :twisted: Det løser liksom ingen verdensproblemer :mrgreen:
sant nok :)
men jeg tror nok at folk har landet på månen jeg da, det skal jo "ikke så mye til" å gjøre det da :P hehe
 #310297  av sindrejl

Larsen skrev:Da har jeg et annet problem dere kan løse. Nemelig global oppvarming. Eller nærmere forklart mangel på global oppvarming. Sliter med varme i hybelen om dagen skjønner du...
ja jeg også sitter og venter på denne oppvarmingen! har alt for høye strømregninger :P
 #310298  av sindrejl

ArildM skrev:Burde forandre Topic til den store fyllediskusjonspratetråden nå :mrgreen:
ja bare vent du, fredag og lørdag skal jeg på storfylla.. da kan det dukke opp noe morsomt her inne :D
 #310299  av sindrejl

inzane2012 skrev:btw, solen vil trolig ikke sluke jorden når den går tom for hydrogen, men jorden vil kretse rundt sola som en liten forkullet klump med en overflate av flytende lava, sola vår er ikke stor nok til at vil ese så langt ut, men merkur og venus forsvinner da...

en måte å kunne reise mer "komfortabelt" til f.eks mars kan jo vere å bygge flere romstasjoner slik at man reiser fra stasjon til stasjon og man slipper å reise i ett halvt år i strekk på ett romskip. og her bør det og jobbes mer med kunstig gravitasjon så litt mer "normale" folk kan reise.
det med å samle sammen søppelet og sende det ut i verdensrommet er en heller dårlig plan, det hadde nok kostet mer enn det smaker, men det var jo faktisk snakk om å sende atomavfall ut i verdensrommet for "noen" år tilbake:)
2001 a space odyssey :P Hal9000 ftw.. nettverket mitt heter HAL
 #310302  av JK86

sindrejl skrev:
ArildM skrev:Burde forandre Topic til den store fyllediskusjonspratetråden nå :mrgreen:
ja bare vent du, fredag og lørdag skal jeg på storfylla.. da kan det dukke opp noe morsomt her inne :D
ja spørs om det ikke kommer noe fra meg oxo på fredag når jeg har fått litt innabords
 #310310  av JK86

inzane2012 skrev:
sindrejl skrev:
2001 a space odyssey :P Hal9000 ftw.. nettverket mitt heter HAL
Har Aldri Ladies?
hva hæ but why and what?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7