Side 5 av 5

Legg innLagt inn:21 apr 2004 16:56
av erling
Ville vel heller sammenligna med WRC på asfalt og DTM. De har svære felger og lite gummi. :)

Legg innLagt inn:21 apr 2004 17:07
av spkstrp
sikkert en bedre sammenligning ja :) Men de felgene er sikkert rimelig lette (og dyre) osv.. Er sikkert et tema som er diskutert i filler flere ganger før og tenker ikke starte en ny for min del :D

Legg innLagt inn:21 apr 2004 18:31
av Speeder
Wrc gutta kjører med karbon felger i allefall, regner med att dtm gjør det samme....

Mener å ha lest en plass, att for hver kilo du sparer på hjulene, kan du gange med ti for å få samme effekten. Hvis kiloene spares på vanlig vis(karosseri)

Altså får å få samme effekt må man får bort 100 kilo av bilen kontra 10 kilo på hjulene

Legg innLagt inn:21 apr 2004 21:29
av erling
Speeder skrev:Wrc gutta kjører med karbon felger i allefall, regner med att dtm gjør det samme....
De har forsatt stor diameter, var det ikke det som var diskusjonen? :D
Speeder skrev:Mener å ha lest en plass, att for hver kilo du sparer på hjulene, kan du gange med ti for å få samme effekten. Hvis kiloene spares på vanlig vis(karosseri)

Altså får å få samme effekt må man får bort 100 kilo av bilen kontra 10 kilo på hjulene
Jeg også har lest og hørt det, men det stemmer ikke i praksis. Har tunge felger jeg, men merker ikke no. Om det sitter en på 60 kg vedsiden av, merker jeg sinnsyk forskjell. :wink:

Legg innLagt inn:21 apr 2004 22:47
av Speeder
erling skrev:
Speeder skrev:Wrc gutta kjører med karbon felger i allefall, regner med att dtm gjør det samme....
De har forsatt stor diameter, var det ikke det som var diskusjonen? :D
Det var bare en kommentar til 'spkstrp' som sa att de sikekrt hadde lette felger, noe jeg bare prøvde å bekrefte:)