TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla e15 sedan

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #363605  av Supramk3turbo

Så lenge du holder deg unna BT så er det nok ikke noe problem :D
 #363607  av lexusmann

Supramk3turbo skrev:Så lenge du holder deg unna BT så er det nok ikke noe problem :D
Det var det da...og ikke minst hvis de står langs veien... :roll:
 #363609  av Supramk3turbo

Er jo ikke noe big deal, blir du stoppet med det, å de i det heletatt ser det, så får du bare en mangel lapp. Å de orginale fjørene tar du jo vare på, fort gjort å skru tilbake igjen. Litt må man ofre for skjønnheten :D
 #363611  av 2fast4u

lexusmann skrev:
Supramk3turbo skrev:Så lenge du holder deg unna BT så er det nok ikke noe problem :D
Det var det da...og ikke minst hvis de står langs veien... :roll:
Tror ikke noen vil kunne se at du har senkefjærer på denne,
25mm fra den høyden du har nå vil gjøre at bilen kommer i mer "normal" høyde, ikke råsenket.
Monter og kjør, får du mangel på EU-kontroll så kjører du enkelt til et annet verksted, det er lov å "shoppe" kontrollen også.
Du kan også skifte over til org fjærer som tidligere nevnt her i tråden, når du har gjort dette en gang så ser du hvor enkelt det er.

:wink:
IMG_0177.jpg
IMG_0177.jpg (658.12 kiB) Vist 958 ganger
 #363614  av lexusmann

Dere er jo flinke til å overtale da, hehe... :wink: vet bare ikke om jeg får det til selv...sånn er det alltid, veldig dårlig selvtillit og dårlig tro på meg selv... :roll:
 #363619  av Mr_Storbrua

lexusmann skrev:Dere er jo flinke til å overtale da, hehe... :wink: vet bare ikke om jeg får det til selv...sånn er det alltid, veldig dårlig selvtillit og dårlig tro på meg selv... :roll:
Er vel noen i nærområdet som kan hjelpe deg? Kanskje noen her på forumet, så blir du bare med å ser på. Er ikke så vanskelig å bytte fjører. Men du må jo ha 4 hjulskontroll, å det må du kanskje gjøre på dagtid på ett verksted
 #363623  av lexusmann

Mr_Storbrua skrev:
lexusmann skrev:Dere er jo flinke til å overtale da, hehe... :wink: vet bare ikke om jeg får det til selv...sånn er det alltid, veldig dårlig selvtillit og dårlig tro på meg selv... :roll:
Er vel noen i nærområdet som kan hjelpe deg? Kanskje noen her på forumet, så blir du bare med å ser på. Er ikke så vanskelig å bytte fjører. Men du må jo ha 4 hjulskontroll, å det må du kanskje gjøre på dagtid på ett verksted
Jepp, klar over det... :wink:
 #376507  av lexusmann

Har ikke vært innom tråden min her på lenge...
Har kjøpt den lille spoiler lista, skal få den montert og lakkert for den nette sum av 1200 spenn, hehe...kan legge ut noen bilder når de montert...fikk ikke somla meg til å montere senkefjærene før vinteren satte inn men håper jeg får noen til å gjøre det til våren...i tillegg monterte jeg de dørterskel beskytterne med corolla logo på...liker helst originale deler jeg, hehe...synd det er så lite stæsj til e15'en... :roll:
Denne tråden burde kanskje flyttet til prosjekt tråden eller show & shine tråden... :wink:
 #378912  av lexusmann

e15 corolla i rødt var skikkelig fin.... :D
Bilde
Tror min blir ca i den høyden bare jeg får fjærene på.... :roll: :wink:
 #379483  av lexusmann

Da fikk jeg satt på den originale spoiler lista i dag...tar et par bilder av den i morra da jeg har fått av teipen... :D Ble veldig bra.... :wink:
 #379548  av lexusmann

Tok av tapen nå, men tror jeg venter til i morra med å ta bilder....den er forferdelig skitten, hehe.... :wink: eller kanskje litt senere i dag, er meldt dårlig vær i morgen....
Ser på bilder av en styla hvit en, får hvirkelig inspirasjon her nå, hehe.... :D
Noen som vet om det er vanskelig å få tak i denne stylingen?Koster vel endel....var bare helt ferdig den der... :wink:
http://www.cardomain.com/ride/3881379/2 ... s-sedan-4d
Men ser den har boltsirkel 5*100 og det er jo spesielt, siden jeg har 5*114,3, hehe....
 #381780  av mannen

lurer på om de corollaene har en sports utgave i statene som har noe lignende styling...

du får gi et pip hvis du ikke har fått byttet fjærene før våren kommer så kan gjerne jeg hjelpe litt. det er mcpherson på disse sant ??
 #381788  av lexusmann

Har ikke fått bytta de nei...hva understellet heter aner jeg ikke, men har sett at fjærene står på siden av demperne i alle fall... :wink:
Hørtes bra ut det :D
 #381804  av mannen

de er slik ?
Bilde

men uansett så kan det ikke være mye jobb og bytte.
 #381876  av lexusmann

Bilen skal på eu kontroll i løpet av mai...er det lurt å få tatt den før jeg setter på senkefjærene?vil tro det, hehe... :wink:
Kan jo se om jeg får tatt et bilde elle 2 av understellet mannen...har du nr mitt mannen?