inzane2012 skrev:drit i omegaen eirik og kjøp heller mr2'n min vinterbil
så beholder du bakhjulstrekken og får motoren der den skal vere 
Hehe.. er ikke så veldig begeistret for bakhjulstrekk på vinterføre :p Her på sunnmøre har vi et slikt værfenomen der det er -8 grader og snø, for så å bli +4 dagen etter.. så smelter det delvis, for så å fryse på igjen til dagen etter.. så får man REN is, og gjerne litt puddersnø oppå der igjen.
Utingen med bakhjulstrekk er at om man av en eller annen grunn må legge seg litt ut i grøfta, enten det er møtende bil, ambulanse, fotgjengere eller hva det måtte være så kommer man seg IKKE opp igjen. Man kan jo ikke slepe seg opp igjen ved å svinge på drivhjulene. Uansett hvor mye man svinger på fremhjula så skur man seg bare lenger uti
Greit nok det er morro å leke seg litt. Men blir fort ganske irriterende når man skal stå fast konstant. Når man ikke kommer seg opp den slakkeste bakke engang pga man ikke har noe vekt bak på drivjula som er tilfellet med opelen, og det meste som er av BMW osv..
Nei! Neste gang blir det forhjulstrekk eller firhjulstrekk på vinterbilen. Noen MR2 ville jeg ikke turt å bruke på vinteren slik den er her iallefall. Om jeg skulle kjørt med min på vinterføre ville den jo blitt utsatt for følgende dødsdommer:
1. Salt
2. grus som spruter fra bilene forran over hele bilen og lager riper og stensprut.
3. Å kjøre med en så stiv bil i "traktorspor" etter at traktoren/hjullasteren har brøytet veien vil jo egenhendig kunne riste bilen istykker. Det som er av bolter vil jo skru seg ut og ting vil begynne å klirre og skrangle.
5. støtdemperene ville tatt kvelden uhorvelig fort..
6. Bilen er egentlig for lav til å komme seg over alle brøytekanter og genlt dårlig brøytede veier. Det ligger isklumper osv midt i veien rett som det er. En slik så er det bare å si adjø til fronten
Jeg får trøste meg med at jeg har det morro om sommeren istedet. :p