Side 5 av 5

Legg innLagt inn:05 okt 2004 08:25
av vegar85
blir vel gromt det der.

Legg innLagt inn:28 okt 2004 11:22
av Morten
TTT gjelder fortsatt i denne saken... :roll:

Meeen, det går ihvertfall fremover. Startet opp i forgårs, men etter å gått i ca. 20 sekunder begynte det å bli rimelig fuktig på gulvet og det var bare å stoppe ASAP. Masse olje på gulvet som ser ut til å komme fra oljeinngangen til turboen. Har visst glemt å få stramma til der... :oops:

Knot å komme til men satser på at det lar seg gjøre. Skal bli godt å bli ferdig for denne gangen må jeg si!

Legger med noen bilder av de gåene stemplene i tilfelle noen er interessert.

Legg innLagt inn:15 nov 2004 19:13
av Morten
Da er jeg så smått igang med innkjøringa. Er endel grovtuning som må til nå først for å sikre at den ikke går for magert med endringene som er gjort. To ting jeg har merket meg så langt er:

1. Den nye eksosen brumler skikkelig kraftig, selv med instikksdemperen i.
2. Virker ikke som om jeg har tapt noe særlig effekt på lavere turtall. :D Har riktignok bare kjørt superforsiktig til nå, men virker helt greit så langt...

Skal prøve å få lagt ut et bilde eller to av eksosen i morra.

Legg innLagt inn:16 nov 2004 10:03
av kennethx
Høres gromt ut :)

Legg innLagt inn:28 des 2004 22:22
av Morten
Lillegul er ferdig innkjørt og ute på veien igjen (bedre seint enn aldri...) :wink:
Ambisjonene om å la den stå inne i vinter er ikke like sterke lenger, må si det er godt å kjøre skikkelig bil igjen. Markus var *litt* misunnelig her om dagen tror jeg :wink: :mrgreen:

Ellers er det fortsatt litt som gjenstår:

1. Mappingen er gjort ganske grovt. Har ikke lyst å betale tusenvis av spenn for å mappe den opp med CT26'en som egentlig ikke skal stå på. Fant også ut at det ikke er ideelt å mappe når det er så kaldt som nå. (grunnmap'ene er ved 20 grader, blir masse kalkulatortrykking for å finne hva en må justere til nå :cry: )

2. etter å ha fiksa problemet fra i sommer med at jeg ikke fikk trykk før ved 4500 omdreininger, har jeg nå motsatt problem -> boostcreep. Så vidt jeg kan skjønne er det tre muligheter til dette: 1. actuatoren ser ikke det reelle trykket. 2. wastegate-flappen åpner seg bare delvis. 3. motoren puster så godt at den interne wastegaten ikke har nok flow til å få unna nok gasser... "Time will show!"

3. Få på HKS turboen!!!! :twisted: (vil jo løse litt opp i både punkt 1. & 2. i samme slengen) Er i gang og sanker delene til dette, står stort sett på å få lagd downpipe og innsug.

PS: Hvis noen flinke mennesker har mulighet til å hjelpe å få fiksa det kjapt så skrik ut! :twisted:

Legg innLagt inn:29 des 2004 09:35
av kennethx
Prøv med litt mer fortenning da :) Så kanskje du får roet ned de eksosgassene litt :twisted:

Legg innLagt inn:29 des 2004 12:13
av Christian
Godt å høre at bilen din er på veien igjen, er nok en god følelse! :)

Legg innLagt inn:29 des 2004 14:45
av ST205RR
var nok godt å få den på veien igjen selv om den ikke er 100% enda..
du får kaste inn HKS'n og kjøre den orntlig inn på ACR :twisted: