Ah nei, 1.gen RAV4 som har 3sfe (evt 3sge Beams i Japan i top spec).
Denne har 1AZ motor, altså samme som Rav4 bensinvariantene hadde fra 2001-2009 (når facelift av 3.gen rav4 kom med 2AR). Big block oppgraderingen jeg snakker om er 2AZ blokken på 2.4l mot 2l i 1AZ.
1AZ
Output is 145 hp at 6000 rpm with 190 Nâ‹…m (140 lbâ‹…ft)
2AZ
Output is 160 hp at 5600 rpm; 220 Nâ‹…m of torque at 4000 rpm
Later versions of the 2AZ-FE engine were upgraded with 9.8:1 compression ratio, a slightly more aggressive intake cam profile, 6500 rpm redline, and piston oil squirters. A TRD supercharger was available for the Scion tC until Spring 2009.
200 hp / 251 Nâ‹…m)with TRD Supercharger
Så om man vil dykke ned i et stort pengehull kan man bygge seg en 2az motor, skaffe seg en trd kompressor og presse ut 200hk uten å måtte gjøre nevneverdige store endringer, spørs litt på hvor kompressoren er montert originalt. Da har man en veldig rar rav4 med 2.4l kompressormotor, koblet på en gammel autolat slushboks

På 1255kg så bør det være helt ok. Men igjen, det er et pengehull jeg ikke vil gå i. I alle fall ikke enda
Så akkurat nå er jeg helt enig med deg Myklebust

Blir litt som at du skulle ha satt en 3sgte inn i Carinaen din bare fordi du har 3s blokk i den. Det er sikkert mulig, men da sitter du der med noe heelt annet enn hva bilen var, noe du ikke får eu godkjent osv osv.
Har forresten støydempet inne i bakskjermene og bakluken, så mye mindre støy der. Støydempet også gulvet når jeg hadde ut hele interiøret og setene for å rense de rene for røyklukt og tjære
Lyd/stereo er helt ok for småkjøring innimellom, ny headunit hjalp naturligvis enormt! Har et 6,5" komponentsett som kanskje skal inn når originalhøyttalerene en gang gir opp. Tar i så fall støydemping av dørene samtidig