Da er IS300h solgt, og jeg har kjøpt meg en Rav4 2002 modell, sort, 3 dørs.
Planen er en softroader/overland bygge.
Utgangspunktet er greit-ish? Disse er relativt sjeldne, i alle fall med bensin og automat.
Og grunnen til at jeg kjøpte er egentlig at det er en 3 dørs suv, så jeg måtte bare ha den når jeg fant den. Den var bare for kul til at jeg kunne la være å kjøpe?
På tross av at den er sort, og en Oslobil (mye salt?).
Vi tok fly for å hente den, sto opp 0500 sharp
Når vi kom frem hadde eieren tatt ferie (som varslet).
Bilen var tom for strøm
Nøkkelen med fjernlås var knekt
De nye piggdekkene var fra 2012
Dekkverkstedet hadde rotet bort sommerhjulene
Alvorlig rust nederst på passasjerdøren <- Kanskje den verste feilen jeg har funnet til nå
Alle skivene var brune av rust
Motorlampe lyser, selger sa den kommer og går, sikkert selgerspeak for at den lyser hele tiden? Fant en grundig verkstedrapport fra 2017 som sier at lampen lyser pga gåen lambdasensor, så den har bare lyst i 5 år?
Fordel:
Gått relativt lite (139k km)
Nylig eu ok (nov 21)
Det er en simpel Rav4!
Veier bare 1250kg
Ikke noe elektronikk og en virkelig simpel oppbygning
Alt teknisk har gått seg til og fungerer utmerket nå
En eldre dame har eid den siden 2007.
Forbruket i starten var på relativt heftige 1.1liter på motorveien ut av Oslo.
Fikk på 98 V-power på Shell når tankmåleren var nesten tom, samt en god flaske med dyserens.
Etter å ha fått sjekket at alt funker gikk bilen gradvis ned til 0,72 på mila. Så sett at Lexusen brukte 0,55-06, og kosta meg 3000 i mnd i verditap så går jeg ikke konk på det lille ekstra drivstoffforbruket.
Så alt i alt gikk turen fra Oslo til Meråker meget fint, var heldigvis sommerføre og godt vær hele veien. Så vi kjente ikke mye til at piggdekkene er urgamle.
Legger ved noen bilder
Planen er en softroader/overland bygge.
Utgangspunktet er greit-ish? Disse er relativt sjeldne, i alle fall med bensin og automat.
Og grunnen til at jeg kjøpte er egentlig at det er en 3 dørs suv, så jeg måtte bare ha den når jeg fant den. Den var bare for kul til at jeg kunne la være å kjøpe?

På tross av at den er sort, og en Oslobil (mye salt?).
Vi tok fly for å hente den, sto opp 0500 sharp

Når vi kom frem hadde eieren tatt ferie (som varslet).
Bilen var tom for strøm
Nøkkelen med fjernlås var knekt
De nye piggdekkene var fra 2012
Dekkverkstedet hadde rotet bort sommerhjulene
Alvorlig rust nederst på passasjerdøren <- Kanskje den verste feilen jeg har funnet til nå
Alle skivene var brune av rust
Motorlampe lyser, selger sa den kommer og går, sikkert selgerspeak for at den lyser hele tiden? Fant en grundig verkstedrapport fra 2017 som sier at lampen lyser pga gåen lambdasensor, så den har bare lyst i 5 år?
Fordel:
Gått relativt lite (139k km)
Nylig eu ok (nov 21)
Det er en simpel Rav4!
Veier bare 1250kg
Ikke noe elektronikk og en virkelig simpel oppbygning
Alt teknisk har gått seg til og fungerer utmerket nå
En eldre dame har eid den siden 2007.
Forbruket i starten var på relativt heftige 1.1liter på motorveien ut av Oslo.
Fikk på 98 V-power på Shell når tankmåleren var nesten tom, samt en god flaske med dyserens.
Etter å ha fått sjekket at alt funker gikk bilen gradvis ned til 0,72 på mila. Så sett at Lexusen brukte 0,55-06, og kosta meg 3000 i mnd i verditap så går jeg ikke konk på det lille ekstra drivstoffforbruket.
Så alt i alt gikk turen fra Oslo til Meråker meget fint, var heldigvis sommerføre og godt vær hele veien. Så vi kjente ikke mye til at piggdekkene er urgamle.
Legger ved noen bilder
Vedlegg
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4