TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøreegenskaper pÃ¥ Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#79533  av @lpher

supratt skrev: Keep up the good work Alf. :wink:
Thanx Frank :)
supratt skrev: Konge å vise endel av NFS og Fast and Furious prega gutta som dette forumet tydeligvis begynner å få noen av at påstander er og blir påstander. De testene sa jo absolutt at Supraen har sitat: Racor sharp handling. :D
Har notert meg en viss dreining mot det du nevner her i det siste ja....ikke bra...men..jeg regner med det er en uheldig bieffekt av at vi ebgynner å bli mange kanskje? :) Jeg velger ihvertfall å tro det... :D
supratt skrev:
Det som gjør meg rett og slett irritert er at folk kommer med utalelser om biler de kanskje knapt har sett og langt ifra kjørt.
Så enig....det er bare søtt når det kommer fra 10-11 åringer utafor din lokale rimi-butikk...men det blir litt feil å prøve å bruke hearsay som fakta på ett bilforum...noe som ser ut til å ha bredt om seg på de fleste forum etter at div spill etc. ble vel populært... Det virkeer som om folk tror blindt på at bilene er 'satt opp' slik de er i virkeligheten gitt :D
supratt skrev:
Har så inderlig lyst til å komme med en del eksempler selv, men jeg holder meg for god til å diskutere mange av påstandene som det desverre begynner å bli litt vel mange av her på forumet... :roll:
Ikke hold igjen Frank...jeg vet ihvertfall at du kan å snakke for deg...din...din...Selger! :D

@lpher

#79535  av @lpher

eirikoo skrev: Det hadde jo vært gøy om noen viste det i praksis og da, og ikke bare la ut tester? :wink:
Tror ikke Frank er mannen du trenger å be to ganger angående slike ting... :) Han er vel ganske kjent "her oppe" for å mene det han sier ihvertfall...og med en helt egen evne til å backe det opp også...er jeg redd :D
eirikoo skrev: F&F gutta liker vel Supra best av alle? Det er jo der den ble 'kjent'? :lol:
Spiller ingen rolle hva de liker best når de blir vranglært angående de fleste typer biler via slike kanaler :)

@lpher

#79537  av eirikoo

nå begynner det å bli litt overlegent her vel..

Jeg HAR kjørt mot en Supra på bane, og den kjørte ikke fra min daværende bil. Det var en bil med rundt 260-70 hk jeg kjørte, en Nissan 200SX. noen partier var Supraen best på, men andre var min bil best på.
Den er ikke så overlegen som du/dere skal ha det til, men en greit kompetent bil.

Har du kjørt den på bane og kjent på det selv? Prøvd andre hvasse biler?

Selv har jeg ikke hatt gleden av å kjøre en Supra, men har hatt lyst på en.. Men de er i tyngste laget syns jeg.

Har hatt et par hvasse 200SX'er, en Urquattro, en Impreza STi, og kjører nå en Honda S2000.

Jeg håper det ikke er ment til meg de sleivkommentarene ang F&F og diverse spill. Jeg henter mine kjøreerfaringer fra virkeligheten..

Og jeg blir faktisk ørlitte provosert når alle som stiller spørsmålstegn ved bilene blir avfeid som fjortiser som sitter hjemme på promperommet og spiller PS2. :wink:

nok om det.. Måtte bare blåse litt ut. hehe

#79539  av @lpher

eirikoo skrev: nå begynner det å bli litt overlegent her vel..
Hæ?
eirikoo skrev: Jeg HAR kjørt mot en Supra på bane, og den kjørte ikke fra min daværende bil. Det var en bil med rundt 260-70 hk jeg kjørte, en Nissan 200SX. noen partier var Supraen best på, men andre var min bil best på.
Den er ikke så overlegen som du/dere skal ha det til, men en greit kompetent bil.
Thats your opinion....og den har du rett til å ha... :)
eirikoo skrev: Har du kjørt den på bane og kjent på det selv?
De få banene vi har her er stort sett fulle av folk med 10.000,- biler...og det er det UAKTUELT å kjøre her ihvertfall :) ..og rudskogen (som jeg forøvrig har kjørt endel på...med annen bil) er alt for langt unna :)
eirikoo skrev: Prøvd andre hvasse biler?
Yepp :)
eirikoo skrev: Selv har jeg ikke hatt gleden av å kjøre en Supra, men har hatt lyst på en.. Men de er i tyngste laget syns jeg.
Hvordan kan du si at du synes den er i tyngste laget når du ikke har prøvd den? Jeg skjønner at du ser at den veier mye på papiret men...blir det ikke litt snevert å si det kun utifra tallene på papiret?
eirikoo skrev: Har hatt et par hvasse 200SX'er, en Urquattro, en Impreza STi, og kjører nå en Honda S2000.
Kurant knippe med biler det da :)
eirikoo skrev: Jeg håper det ikke er ment til meg de sleivkommentarene ang F&F og diverse spill. Jeg henter mine kjøreerfaringer fra virkeligheten..
Så abolutt ikke! :D Hvis du fikk inntrykk av det så var det ikke min intensjon ihvertfall :)
eirikoo skrev: Og jeg blir faktisk ørlitte provosert når alle som stiller spørsmålstegn ved bilene blir avfeid som fjortiser som sitter hjemme på promperommet og spiller PS2. :wink:
Viktig å huske på hvordan tråden ble startet.... Når en tråd starter med useriøse påstander...og når folk støtter opp om denne...så har det lett for å balle på seg :) Motivet mitt for i det hele tatt for først å svare var som Frank sier...at mange av oss er lei alle de faktafeil som kommer av bilspill/bilfilmer...og ikke minst diverse bilforum... :)
eirikoo skrev: nok om det.. Måtte bare blåse litt ut. hehe
Bare blås i vei du :D

@lpher

#79541  av eirikoo

Neida, ser jo at tråden startet litt anderledes..

Jeg er selvfølgelig litt snever når jeg kun ser på papiret og sier at Supra er tung, det har du helt rett i. :wink:
Men vekt skal skifte retning, hvertfall i min type kjøring (bane). Og da foretrekker jeg en lettere bil. Det har mye med slitasje å gjøre også..

Skal prøve å ikke fremstå som en kverulant her nå, og trekker meg ut tror jeg. :lol:

Jeg hadde ingen intensjon om å snakke dritt om Supra da, det er som jeg har sagt før en utrolig rå bil.

#79543  av @lpher

eirikoo skrev: Neida, ser jo at tråden startet litt anderledes..
Sant...
eirikoo skrev:
Jeg er selvfølgelig litt snever når jeg kun ser på papiret og sier at Supra er tung, det har du helt rett i. :wink:
:D Neida...bilen er tung den....men den trenger det for å kunne holde seg stabil i høyere hastigheter....og den som hørt prøvd å bremset KRAFTIG ned fra "litt hastighet"...gjerne med litt vind...VET hva jeg snakker om :D ST182 Celican min føltes livsfarlig lett ut i slike situasjoner ihvertfall... Supran? Well...la meg si det slik at den føles like shurefooted i 40 som det gjør i 240! :D
eirikoo skrev: Men vekt skal skifte retning, hvertfall i min type kjøring (bane).
Sant nok...men som du selv nevnte så Supran kommet veldig godt utav slalomtester...tross 'overvekt' :)
eirikoo skrev: Og da foretrekker jeg en lettere bil.
Man kjøper bil etter hva man skal bruke den mest til...each to his own :)
eirikoo skrev: Det har mye med slitasje å gjøre også..
Akkruat der er vel Supran meget snill faktisk...ikke spørr meg hvordan eller hvorfor...men det er ett faktum at den ikke er kjent for å spise noen som helst slitedeler :) Annet enn bakdekk da...DET har den STOR appeitt for...men det er vel ikke du med S2000 helt ukjent med heller kan jeg tenke meg? :D
eirikoo skrev: Skal prøve å ikke fremstå som en kverulant her nå, og trekker meg ut tror jeg. :lol:
Du blir ikke oppført som kverulant i min bok ihvertfall..om det er noen trøst? :)
eirikoo skrev: Jeg hadde ingen intensjon om å snakke dritt om Supra da, det er som jeg har sagt før en utrolig rå bil.
'preciate that :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 30 des 2004 22:19, redigert 1 gang totalt.

#79545  av eirikoo

@lpher skrev:
eirikoo skrev: Det har mye med slitasje å gjøre også..
Akkruat der er vel Supran meget snill faktisk...ikke spørr meg hvordan eller hvorfor...men det er ett faktum at den ikke er kjent for å spise noen som helst slitedeler :) Annet enn bakdekk da...DET har den STOR appeitt for...men det er vel ikke du med S2000 helt ukjent med heller kan jeg tenke meg? :D

@lpher
det jeg mente med slitasje er at ved banekjøring vil foringer, dempere, bremser og alt slites mer jo tyngre bil man har..
Tviler ikke på at Supra har toyotakvalitet over seg, og derfor fungerer bra veldig lenge. :wink:

Bakdekk er forbruksvare da. hehe

#79548  av @lpher

eirikoo skrev: det jeg mente med slitasje er at ved banekjøring vil foringer, dempere, bremser og alt slites mer jo tyngre bil man har..
Tviler ikke på at Supra har toyotakvalitet over seg, og derfor fungerer bra veldig lenge. :wink:

Bakdekk er forbruksvare da. hehe
Ahh...ja jeg lurte vel egentlig litt på hva du mente der ja :)

@lpher

#79551  av tojo

eirikoo skrev:
supratt skrev: Konge å vise endel av NFS og Fast and Furious prega gutta som dette forumet tydeligvis begynner å få noen av at påstander er og blir påstander. De testene sa jo absolutt at Supraen har sitat: Racor sharp handling. :D
Det hadde jo vært gøy om noen viste det i praksis og da, og ikke bare la ut tester? :wink:

F&F gutta liker vel Supra best av alle? Det er jo der den ble 'kjent'? :lol:
Er litt uenig med deg der! Supran var kjent før F&F.
Men det er mulig at den ble kjent blandt fjortiser og uvitende da :!:
(skal ha,vil ha skal kjøpe når jeg blir stor)
Kom ikke å fortell her at Supran ikke var kjent blandt folk som har bil som interesse får F&F!

#79553  av eirikoo

tojo skrev: Er litt uenig med deg der! Supran var kjent før F&F.
Men det er mulig at den ble kjent blandt fjortiser og uvitende da :!:
(skal ha,vil ha skal kjøpe når jeg blir stor)
Kom ikke å fortell her at Supran ikke var kjent blandt folk som har bil som interesse får F&F!
Jada, vi som er bilinteresserte har visst om den lenge før FnF filmene.
Jeg bare satt det litt på spissen. :wink:

#79568  av Harkoon

chris skrev:
@lpher skrev:Når jeg har lest igjennom mye av de rare svarene her...så vil jeg anbefale de som ikke har prøvd begge deler...å holde seg for å god til å svare! ...det at man har lest/hørt at "bmw er best" kvalifiserer ikke til at man automatisk bør uttale seg...

Makan til vranglære....

Foresten...hvilken BMW er det snakk om? Det rettmessige blir å sammenligne BMW med Toyota/Lexus....ikke bilmerker mot bilmodell...DET blir for dumt...

Den eneste BMW'en som kommer i nærheten er jo M3....og den er jo som sagt bare i nærheten...og ett godt stykke bak :D Jeg understreker at vi snakker om tilsvarende årsmodeller....før noen kommer å jazzer om M3 CSL :D ...som jo er en rimelig hårete sportsbil :D

@lpher
amen.

og den nye CSL'en.. ja, den er hårete :D (men en GOD DEL nyere enn supraen også da, så det kan jo ikke sammenlignes).

jeg må si jeg også lurer på hva slags BMW det "sammenlignes" mot her. er vel egentlig de færreste her på forumet som har kjørt enten Supra mk4 eller BMW M3 (som du sier er det nærmeste å sammenligne mot), og ha prøvd en kompis sin 318i og har sett en dragsupra på tv blir liksom ikke helt rett..

memo: den "konklusjon: du tar feil" var litt gøy :P
Jeg har kjørt både BMW E30 M3 og MK3 supra både rett frem og på svingete vei!
Jeg eier i dag en MK3 !

I REST MY CASE!

:roll:

#79656  av chris

synes det blir litt dumt jeg.. liksom.. "fy faen, jeg blåste fra en supra her om dagen".. og "bimmern min eier supra på bane". altså.. om sjåføren av en gammel lada er god nok, og sjåføren av en supra (eller andre fete biler) er dårlig nok, så vil sjåføren av lada kunne kjøre fra den andre. altså, sjåføren har *MYE* å si. hvis man skal finne ut hva som er best "on the edge", så må man overlate testingen til proffene, altså de som tester for div magasiner og sånt. ikke "utfordre" eieren av bilen til å grisekjøre sin egen bil på bane. forskjellen mellom sjåfører er veldig stor..

-edit-
og før noen tolker/mistolker her nå, dette var ikke noe personangrep på noen her.. bare måtte si det :P

#79659  av Rallar

chris skrev:synes det blir litt dumt jeg.. liksom.. "fy faen, jeg blåste fra en supra her om dagen".. og "bimmern min eier supra på bane". altså.. om sjåføren av en gammel lada er god nok, og sjåføren av en supra (eller andre fete biler) er dårlig nok, så vil sjåføren av lada kunne kjøre fra den andre. altså, sjåføren har *MYE* å si. hvis man skal finne ut hva som er best "on the edge", så må man overlate testingen til proffene, altså de som tester for div magasiner og sånt. ikke "utfordre" eieren av bilen til å grisekjøre sin egen bil på bane. forskjellen mellom sjåfører er veldig stor..

-edit-
og før noen tolker/mistolker her nå, dette var ikke noe personangrep på noen her.. bare måtte si det :P
hehe helt enig! personlig syntes jeg blir det for dumt å utale seg om en bil man ikke har kjørt eller har mye erfaring med.

#79701  av cameleon

Nå har jo jeg eid bmw 318is før da. Hadde den i et partre uker før jeg solgte den. Strøken jævel. Gikk for godt til meg så jeg turde ikke kjøre den mer.
Men utsenedemessig liker jeg 3-serien da :wink: Og m3 skal jo visstnok ha noe eget.

Bare av vill nysgjerrighet det her. Men når de tester flere forskjellige biler som f.eks i top gear, Bruker de samme type dekk på alle bilene? Dekk har jo en viktig rolle når det kommer til resultater.

#79763  av @lpher

cameleon skrev: Bare av vill nysgjerrighet det her. Men når de tester flere forskjellige biler som f.eks i top gear, Bruker de samme type dekk på alle bilene? Dekk har jo en viktig rolle når det kommer til resultater.
Det gjør de nok ikke...såvidt jeg kjenner til ihvertfall :)

@lpher
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8