TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøreegenskaper pÃ¥ Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #78880  av Zepticon

Hei..
Har en ganske heftig diskusjon på gang emd en kompis av meg om hvilke biler som eier hvem...
Han er svoren tillhenger av BMW, Audi osv (Nazi-stål som en annen kompis av meg kaller det...)
Mens jeg seff er ris-koker entusiast... :P

Så spørsmålet dreier seg om kjøreegenskapene til Supra. Han sier den går greit rett frem, men at dem ikke kan matche Bmw på svingete veier.

Derfor... Dere som faktisk har kjørt Supra. Stemmer dette overhodet eller?

#78881  av Turbotrille

Med 3-500hk så er nok Supraen best.
5-1000hk så er vel fortsatt supraen best????? :D :D :D

At det ikke er kjøreegenskaper på en supra på svingete vei er nok det kraftige understellet og den solide motoren som har gjort at den har blitt en så populær 'strippen' bil som gjør.

Konkusjon; Supra vinner alt. :wink:

#78884  av memo

konklusjon: du tar feil

hk antall har vel ingenting å si for kjøreegenskapene...

BMW er absolutt en verdig motstander til Supra med tanke på kjøreegenskaper, om ikke bedre... BMW er så velbalansert at det er utrolig... sykt hva man kan få til med en slik sak...

men supra'en er kjappere enn en standard "vanlig" bmw da... men her var det vel snakk om kjøreegenskaper, ikke hvilken effekt pr kg den hadde :)

#78886  av Zepticon

Men er det snakk om voldsomme forskjeller....?

Hva er best av en Supra og en Bmw til samme pris... Om vi regner både kjøreegenskaper og effekt... både i svinger og på stripa....

#78888  av RedCelica

Vil ikke si det, men BMW. Supra har rett og slett dårligere handling enn en like dyr BMW.

#78890  av Zepticon

Så om man hadde kjørt om kapp med BMW og Supra så hadde BMW'en vært best?

#78891  av RedCelica

Kommer jo ann på hvordan vei det er. Er det en svingete vei, ville nok BMW'en vunnet. De ligger jo vanligvis som støpt på veien.

#78893  av sindrejl

tull fra ende til annen.. en supra mk3 f.eks er deigete som fy.. likevel henger dem meget godt på en mr2 mk2.. som INGEN kan matche sving egenskapen til..

Supra er absolutt ikke bygget for rett frem kjøring og er overraskende bra på svingete veier.. om man i tillegg bare investerer rundt 10.000 i fjæringer og dempere så skulle den iallefall gå meget bra.. men da snakker jeg om mk3.. mk4 går nok enda bedre i svinger fra fabrikk :)

#78906  av chris

er vel egentlig bare å prøve en supra og en "tilsvarende" bimmer.. så finner man ut hva man selv foretrekker ;)

(vet hva JEG hadde valgt ja :P)
 #78911  av @lpher

Zepticon skrev: Hei..
Har en ganske heftig diskusjon på gang emd en kompis av meg om hvilke biler som eier hvem...
Det finnes vel nesten bare ett annet diskusjonsgrunnlag som er mindre interesant...og det er..som dere sikkert har gjettet..."min far er større enn din far" eller "jeg kan tisse lengre enn deg" etc :D MEN...det er nå bare min mening da..so feel free to ignore it :)
Zepticon skrev: Han er svoren tillhenger av BMW, Audi osv (Nazi-stål som en annen kompis av meg kaller det...)
Mens jeg seff er ris-koker entusiast... :P
Jeg liker egentlig alt av kurante biler selv...faktisk inkludert BMW/Audi/MB :D (alt til sitt bruk :D) ...men har needless to say...en forkjærlighet for Toyota/Lexus :D
Zepticon skrev: Så spørsmålet dreier seg om kjøreegenskapene til Supra. Han sier den går greit rett frem, men at dem ikke kan matche Bmw på svingete veier.
ROTFLMAO :D Disse falske ryktene skyldes nok i all hovedsak at drag race specca Supras er svært populær til drag race og lignende i fks usa...og vips..så blir det til at supran ikke kan svinge :D

Jeg skal fatte meg i korthet her...but i will say this...mkIV Supran er en av de desidert beste front engined rear wheel drive -bilene handlingwise....i sin klasse :)
Zepticon skrev: Derfor... Dere som faktisk har kjørt Supra. Stemmer dette overhodet eller?
LOL :D Denne påstanden er faktisk noe av det mer latterlige jeg har hørt :D

@lpher

#78913  av @lpher

Når jeg har lest igjennom mye av de rare svarene her...så vil jeg anbefale de som ikke har prøvd begge deler...å holde seg for å god til å svare! ...det at man har lest/hørt at "bmw er best" kvalifiserer ikke til at man automatisk bør uttale seg...

Makan til vranglære....

Foresten...hvilken BMW er det snakk om? Det rettmessige blir å sammenligne BMW med Toyota/Lexus....ikke bilmerker mot bilmodell...DET blir for dumt...

Den eneste BMW'en som kommer i nærheten er jo M3....og den er jo som sagt bare i nærheten...og ett godt stykke bak :D Jeg understreker at vi snakker om tilsvarende årsmodeller....før noen kommer å jazzer om M3 CSL :D ...som jo er en rimelig hårete sportsbil :D

@lpher

#78931  av chris

@lpher skrev:Når jeg har lest igjennom mye av de rare svarene her...så vil jeg anbefale de som ikke har prøvd begge deler...å holde seg for å god til å svare! ...det at man har lest/hørt at "bmw er best" kvalifiserer ikke til at man automatisk bør uttale seg...

Makan til vranglære....

Foresten...hvilken BMW er det snakk om? Det rettmessige blir å sammenligne BMW med Toyota/Lexus....ikke bilmerker mot bilmodell...DET blir for dumt...

Den eneste BMW'en som kommer i nærheten er jo M3....og den er jo som sagt bare i nærheten...og ett godt stykke bak :D Jeg understreker at vi snakker om tilsvarende årsmodeller....før noen kommer å jazzer om M3 CSL :D ...som jo er en rimelig hårete sportsbil :D

@lpher
amen.

og den nye CSL'en.. ja, den er hårete :D (men en GOD DEL nyere enn supraen også da, så det kan jo ikke sammenlignes).

jeg må si jeg også lurer på hva slags BMW det "sammenlignes" mot her. er vel egentlig de færreste her på forumet som har kjørt enten Supra mk4 eller BMW M3 (som du sier er det nærmeste å sammenligne mot), og ha prøvd en kompis sin 318i og har sett en dragsupra på tv blir liksom ikke helt rett..

memo: den "konklusjon: du tar feil" var litt gøy :P

#78941  av memo

sindrejl skrev:tull fra ende til annen.. en supra mk3 f.eks er deigete som fy.. likevel henger dem meget godt på en mr2 mk2.. som INGEN kan matche sving egenskapen til..
tull her og ja :lol:

hvis det hadde vært skikkelige sjåfører i bilene (noe det umulig kunne vært mtp. ditt utsagn), så hadde IKKE en supra mk3 klart å holde følge med en mk2. uansett hva du sier.

om den hadde klart det, så ville jeg ikke akkurat satsa på noe motorsport yrke for den sjåføren i mr2'en :wink:

og..kremt... "som "ingen" kan matche sving egenskapen til"...
1. hva ER egentlig en sving-egenskap?
2. om du mener kjøreegenskap, så tror jeg du må revurdere ditt syn på mr2 mk2...det er ikke noen supersportsbil som du kanskje tror, og den har mange konkurrenter når det gjelder kjøreegenskaper :)

#78942  av memo

chris skrev:er vel egentlig bare å prøve en supra og en "tilsvarende" bimmer.. så finner man ut hva man selv foretrekker ;)

(vet hva JEG hadde valgt ja :P)
da hadde du endt opp med en supra og en 95+ BMW M3...
(M3'en hadde fortsatt vært 100.000,- billigere)

og jeg tror jeg vet hvem som hadde tatt hvem på en svingete fjellvei ;)

#78945  av memo

Det virker for meg som om Toyota miljøet blir mer og mer likt BMW og Honda miljøet... lukke øya og rope "TOYOTA ER BEST I VERDEN!"...

Gjelder selvsagt ikke alle...kanskje ikke de fleste engang... men det er litt synd...

Det at man personlig ikke LIKER en bil, betyr ikke nødvendigvis at den er dårligere enn den man selv har eller vil ha.

Ikke glem det ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8