Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:28 feb 2021 17:57
Høres meget genialt ut 
Er disse mulig å tilpasse til 3sgte også eller?

Er disse mulig å tilpasse til 3sgte også eller?
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
ArildM skrev:Høres meget genialt utIkke nok moment på bunn til at det blir særlig kjørbart med 3s.
Er disse mulig å tilpasse til 3sgte også eller?
magnesmurf skrev:Er du sikker? Har du prøvd en gen 3 kontra en gen 2, det har du sikkert men jeg spør uansettArildM skrev:Høres meget genialt utIkke nok moment på bunn til at det blir særlig kjørbart med 3s.
Er disse mulig å tilpasse til 3sgte også eller?
Makk skrev:Ifølge woodsport og flere andre, så er girene for lang drevet i EA kassene til at det passer med det lave momentet som er før 3000rpm i 3s motorene. Du må ligge på høyt turtall og evt gire ned hver gang du skal ha fremdrift, ellers skjer det ikke stort. Så problemet er ikke 6.gir i seg selv, men at alle girene er for "lange"magnesmurf skrev:Er du sikker? Har du prøvd en gen 3 kontra en gen 2, det har du sikkert men jeg spør uansettArildM skrev:Høres meget genialt utIkke nok moment på bunn til at det blir særlig kjørbart med 3s.
Er disse mulig å tilpasse til 3sgte også eller?
Gen 3 er mye mer kraftig i bunn, den bedre turboen leverer lettere det den skal også, jeg mener bestemt at den skulle fint klart å utnytte ett sjette gir, muligens ikke den beste fuel economien, men for motorveikjøring er det kanskje knall greier, ihvertfall om du får kjøre 120-130, no alle gjør vel egentlig uansett?
Lurer dog på, åssen funker revers med det her? Blir det sånn du drar helt til venstre å frem da?
magnesmurf skrev:Det er dessverre ikke så lett magne, det går ikke å mikse fra kasse til kasse.lasse skrev:Spennende å følge med!Mulig å velge utvekslinger på 6 trinns kassa, fra alle tilgjenglige EAxx girkasser
6-trinns er jo snop, særlig om 6 giret er skikkelig tungt så du slipper unna med lavt turtall på motorvei.
Har du solgt gamle 3sgte motoren forresten?Så kan få tettsteget 1-4 gir og langt 5-6 gir hvis jeg vil.
Kan også få litt lenger 1-2. gir så de ikke tar slutt med en gang, og man når over 100 km/t på 2.gir.
For så å velge korte 3-4 gir for bedre akselreasjon, og igjen lange 5-6 gir for lavere turtall ved høyere hastighet.
Regnet på utveksling og turtall.
Med de lange girene kan jeg få et 2.gir hvor man når over 110 km/t før turtallsperre på 7200rpm, og med et langt 6.gir kan jeg ligger i 110 km/t på motorveien og ha temmelig nøyaktig 2000rpm.
Så gankse sikker på at det blir en 6 trinns kasse etterhvert