TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #432900  av ArildM

Det ligger mye bilder bakigjennom tråden. Enkelt sagt var bakskjermene og en dårlig lakkjobb de verste tingene med den som jeg viste. Overhalingen av stylinga ble storjobb uten like, men som Knut sier, når du først har bilen i Latvia og til han har du allerede betalt grunnhonoraret, og ekstrajobbene koster ikke all verdens mye mer. I utgangspunktet snakket vi om lakk og sveising med en pris på 25lapper, alt dette ekstraarbeidet har kostet meg 10lapper mer og er VEL verdt det :D

Hvorvidt man kan gjøre butikk av det er vel heller tvilsomt, sammenlagt har jeg lagt i rett over 100 lapper i bilen, og den er trolig verdt rundt det når den er ferdig? Regner ca 40'000 totalt for latviaturen (inkl ferieuka mi selv nedi der). 40 for motor, 30 ved kjøp og import av bil, og en hel del utgifter på småtterier. Blir jo aldri helt ferdig, men men, det er noe jeg jobber hardt for å realisere, og jeg har trua på at det blir den "perfekte" bil for min del :) Attpåtil blir den så nært strøken som en AW11 kan komme i dag, noe som er sjelden vare :)

Et lite skår i gleden er at Coiloverene er forsinket og at de trolig ikke blir sendt før denne uken en gang, altså blir de trolig for sene til å komme frem til Latvia :( Men men, monterer de trolig selv når jeg kommer hjem :) Ikke all verdens med jobb.
 #432901  av ArildM

Men joda, finner du en AW11 med bra motor til 20 lapper og sender den til Latvia og koster på den 30lapper i overhaling så har du jo en høvelig fin AW11 :) Eller en hvilken som helst annen bil for den saks skyld :) Holder man øye på markedet og kjøper rette bilen til veldig lav pris kan man sikkert få veldig fin bil for en del under markedspris :)
 #432904  av Mr2mr2

tror du bare kan drømme om å få 100k for bilen på dagens marked ? :P eller er vanskelig å vite da, siden det sjeldent ligger noen 110% strøkne AW11'er på finn
 #432905  av ArildM

Det har du nok helt rett i.

Vet ikke helt hvor jeg var når jeg sa den var verdt 100 lapper. Realistisk sett kunne jeg vel ha solgt den for 60-70 hvis jeg var veldig heldig. Men igjen, det er veldig vanskelig siden det ikke finnes noe som er likedan på markedet. Men bil er aldri noe man gjør for å bli rik, i alle fall ikke med måten jeg har utført dette prosjektet. Dette er om å pusse opp en bil jeg har drømt om å få strøken i mange år :)
 #432916  av Zepticon

Det man investerer i bil i norge, er helt 100% for egen glede. Spesielt om den ikke er sammleobject, veldig populær, eller dyr. Jeg sitter i hvertfall på 200k investert totalt på mine to V6 Mazdaer, uten at jeg har noen tro på at jeg kommer til å få de pengene tilbake, men det er morro, og det er det som teller for min del.

Kjøper man en Hemmi 'cuda, Corvette eller Mustang fra 60-70tallet billig fra USA, importerer den hit i en kontainer, og så kjører den rett til Latvia kan man kansje tjene noen kroner.
De ligger vell på finn.no till 200k+ i strøken stand. Amcar generasjonen er jo den generasjonen som nå sitter med gjeldsfri hus, unger som har flytta ut, og masse penger å bruke på hobby.
 #432919  av tad

då er vel bilen min som eg ga 5 lapper for eit greit objekt å sende ned der,berre minus att den ikkje er reg,kan vel ikkje køyre ned der på prøveskilter.tar dei eu kontrollen der nede også eller?
 #432920  av ArildM

Du kan få den nedover på prøveskilter (var egentlig planen med min), men det er litt sånn i gråsonen for å si det slik :wink:
De tar en gratis grundig sjekk av bilene når de kommer nedover, tviler på du får dette dekket som en EU kontroll, men det er i alle fall sikkert at du får den tilbake 100% teknisk bra (såfremt du betaler for det) :)
 #433012  av ArildM

Jaja, da går vi mot slutten, og det er absolutt ikke noe vedmodig 8)

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Bare 4 dager igjen :D
 #433015  av mr2pondus

Alt av tomler i været for at dørhåndtak og speil IKKE er lakkert :!: :!:
Hinsides bra dette blir :D :D
 #433016  av ArildM

Takk! Fikk tilbudet om å lakke speil, men takket blankt nei.
Det må være noe svart for å bryte med det røde, har sett på utallige biler med lakkerte speil, men det ser bare dumt ut på AW11 (synes jeg da) :) Røde speil gjør at bilen ser høyere ut, mens svartere bekrefter linjene til bilen bedre :)
Lister, speil, dørhåndtak, og detaljene på bakfangeren blir sort :) Luftinntaket skal bli rødt, bare ikke montert enda :)
 #433020  av DanielJ

Dette blir virkelig bra Arild :) Kommer du på Høsttreffet til Sommertreff?
 #433022  av ArildM

Takk takk :)
Tror ikke jeg rekker det, drar Torsdag, og er fremme i stockholm en gang på fredag. Fremme seent på lørdag på ACR i så fall.
Men den dukker garantert opp på ACR til neste år :)
 #433027  av DanielJ

ArildM skrev:Takk takk :)
Tror ikke jeg rekker det, drar Torsdag, og er fremme i stockholm en gang på fredag. Fremme seent på lørdag på ACR i så fall.
Men den dukker garantert opp på ACR til neste år :)
Ahh... Kom igjen da :roll: Når du først er i gang så må du komme på ACR, vil jo se bilen :wink:
 #433034  av ArildM

Vi får se? :)
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 76