TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fikk litt motorproblemer i sta..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#258376  av BrennaRacing

Mr2 Mk2 skrev:Uten å ha fulgt noe videre med her så virker det jo som om noe er helt på tryne her, og vil påstå at en som er litt bilkyndig burde klare å lokalisere feilen rimelig greit. få noen andre enn han "mekanikeren din" til å se på den er mitt beste tips. Vrient for oss andre å sitte her å leke "tusenkunstner" når det ikke er noen som kan sjekke opp tingene som blir foreslått skikkelig.
Det er sant. Det virker som om han ikke gidder å prøve en gang. Men har en bekjent som jobber på en annen Toyota, som har overhalt et par 3sge`er. Han burde vel greie det greit får jeg håpe.

#258379  av Mr2 Mk2

Om du ikke har prøvd så skift fordelerlokk og kabler evt coil men den ryker sjeldent.

#258404  av CelicaTurbo

Skulle fått noen andre til å se på den bilen, noen som har skrudd på disse motorene før. Selve driftsproblemene dine høres ikke direkte ut som regreimen men kanskje det er en kombinasjon av problemer for måten du beskriver tenningsjusteringen på tyder på lite annet enn et slikt problem. For å få av det dekselet over regreimen må motoren løsnes fra et motorfeste og heves/senkes et stykke på den siden så det er vel igrunn sannsynlig at mekanikeren ikke har giddet å gjøre det og heller bare har sendt bilen fra seg.

Det høres ikke ut som om det er spesielt hyggelig å kjøre den bilen nå.. :roll:

#258478  av Larsen

Jeg fikk løsnet og justert reg reima (byttet kammer) uten å løsne motorfestet. Den var en 3sgte, men disse motorene er jo svært like.
Kan hende at du ødelegger et feste til dekselet, men det er isåfall ikke farlig.

#258532  av CelicaTurbo

Problemet ligger i en bolt/skrue midt på den øverste delen av dekselet (dekselet er egentlig i to biter, en øvre og en nedre del). Man kommer ikke til den uten å løfte eller senke motoren litt. Det er en ganske populær mod på mr2oc.com å kutte av litt av dekselet rundt skruen og skru det fast igjen, slik at man kan fjerne dekselet mens dette dette lille stykket står igjen.

#258551  av Larsen

CelicaTurbo skrev:Problemet ligger i en bolt/skrue midt på den øverste delen av dekselet (dekselet er egentlig i to biter, en øvre og en nedre del). Man kommer ikke til den uten å løfte eller senke motoren litt. Det er en ganske populær mod på mr2oc.com å kutte av litt av dekselet rundt skruen og skru det fast igjen, slik at man kan fjerne dekselet mens dette dette lille stykket står igjen.
Var den jeg siktet til. Dro den bare løs jeg. Ser ikke hvordan det kan ha noen negativ effekt.

#258565  av BrennaRacing

Da får jeg sette inn bilen på Toyota eller no, så de får sett på det. Gidder ikke å begynne med det der selv, for da ender jeg helt sikkert opp med å herpe mer enn jeg fikser.

Hvis det ikke er noen som har gjort dette før som er keen på å hjelpe meg mot litt spenn da 8)

#258568  av Larsen

BrennaRacing skrev:Da får jeg sette inn bilen på Toyota eller no, så de får sett på det. Gidder ikke å begynne med det der selv, for da ender jeg helt sikkert opp med å herpe mer enn jeg fikser.

Hvis det ikke er noen som har gjort dette før som er keen på å hjelpe meg mot litt spenn da 8)
Regner ikke med at du orker å kjøre ned til Grimstad...

#258571  av BrennaRacing

Skal ikke se bort i fra det :lol: Hvor lang tid tar det sånn ca fra Oslo

#258607  av nomad25

Følger du fartsgrensa er du der på ca.4timer

#258645  av BrennaRacing

Da tror jeg det utgår ja. :D

#259490  av BrennaRacing

I morgen skal jeg levere bilen til en annen mekaniker som skal se litt på den. Men drev å tittet litt på den i går, så jeg lurer på et par ting.

La meg under bilen i går å fant en kontakt i bunnpanna. Regner med at dette er oljenivåfølern?! Nappet ut den og sparyet på litt elspray og puttet den inn igjen (Gjorde dette fordi jeg først trodde det var Lamdaen) Peilet olja og fant ut at jeg hadde litt lite olje. Fylte på litt, å tok en kjøretur. Plutselig gikk bilen mye bedre. Til tider gikk den akkureat som den skulle. Når den først gikk dårlig så gikk den ikke så dårlig som den har gjort før.
Hva kan det komme av??

Med en gang jeg kommer over 3000 rpm begynner oljelampa å lyse. Regner med at det er fordi det er dårlig kontakt i den pluggen jeg tok ut eller no

#259491  av Mr2Even

BrennaRacing skrev:I morgen skal jeg levere bilen til en annen mekaniker som skal se litt på den. Men drev å tittet litt på den i går, så jeg lurer på et par ting.

La meg under bilen i går å fant en kontakt i bunnpanna. Regner med at dette er oljenivåfølern?! Nappet ut den og sparyet på litt elspray og puttet den inn igjen (Gjorde dette fordi jeg først trodde det var Lamdaen) Peilet olja og fant ut at jeg hadde litt lite olje. Fylte på litt, å tok en kjøretur. Plutselig gikk bilen mye bedre. Til tider gikk den akkureat som den skulle. Når den først gikk dårlig så gikk den ikke så dårlig som den har gjort før.
Hva kan det komme av??

Med en gang jeg kommer over 3000 rpm begynner oljelampa å lyse. Regner med at det er fordi det er dårlig kontakt i den pluggen jeg tok ut eller no
Kanskje fordi syliderne dine får mer olje rett etter du har fyllt på og da tetter det bedre og kanskje derfor får bilen bedre drag ?

#259522  av Larsen

BrennaRacing skrev:I morgen skal jeg levere bilen til en annen mekaniker som skal se litt på den. Men drev å tittet litt på den i går, så jeg lurer på et par ting.

Hva kan det komme av??

Hvem av oljelampene?

#259541  av CelicaTurbo

Høres ut som du beskrive pluggen til oljenivåsensor (gult lys), og sokkelen på den sensoren er litt knekt på min bil så jeg kjørte en periode med sensoren frakoblet uten at det gjorde noen forskjell på bilens gange.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8