CelicaTurbo skrev:presis justering er viktig ja, kammene roterer i halve hastigheten til veiven så husk at enhver feil i grader på kammen blir doblet i grader på veiven (og det kan jo påvirke instilling av tenning en hel del). Siden du observerer en halv tann feil så er det mulig at veivhjulet har forskjøvet seg litt i forhold til slik det skal stå, slik at 0-merket på veiven ikke lengre betyr at stempel 1 står i øverste posisjon. Det er en vibrasjonsdempende gummiforing i hjulet på veiven som kan bli litt slapp med årene, så enkelte har observert at denne "glir" slik at tenningsmerket ikke lengre blir korrekt. Siden du observerer en halv tann feil er det mulig at dette har skjedd hos deg, så om du har mulighet ville jeg ha prøvd å stadfeste det korrekte toppunktet på stempelet ved å måle på selve stempelet istedet. Har aldri gjort det selv, kjenner bare til teorien ved det.Akkurat ja. Ja det det er fullt mulig dette har skjedd. Lønner det seg å bytte hele veivhjulet kanskje?
Har ikke lengre Mr2 men en Renault Megane.
_____________________
Renault Meagane 98, Hyunday Accent, Yaris Verso, Daihatsu Applause, Rød Mr2 90mod, 95Nissan Sunny, Hvit Mr2 GTI, 73Mini Morris 1300cc m webber forg, Lada Samara, 75Mini Morris .
_____________________
Renault Meagane 98, Hyunday Accent, Yaris Verso, Daihatsu Applause, Rød Mr2 90mod, 95Nissan Sunny, Hvit Mr2 GTI, 73Mini Morris 1300cc m webber forg, Lada Samara, 75Mini Morris .