Side 6 av 6

Legg innLagt inn:15 okt 2007 18:46
av Christian
Min var en ct20b, kom ikke under 0,7 med 3" eksos.

Legg innLagt inn:15 okt 2007 19:34
av sindrejl
Christian skrev:Det gikk da på din, men ikke på min :wink: Vil tro at eksosen gjør endel...
sikkert noe med eksos å gjøre, dog jeg hadde 3" åpent rett bak og downpipe uten cat og styr.. mange som påstår det ikke skulle gå an, men det gikk da an :) mulig det er dårlig flow gjennom ic'en som utgjorde det, ikke vet jeg for bilen gikk spinnbra når jeg skrudde opp, og rævva på 0.5 :P var som en grei 170hesters n/a

Legg innLagt inn:15 okt 2007 19:50
av sleeper
kan jo bare skru opp bensintrykket til himmels så blir det en god del mindre hk.
og hvis du har datasprut så kan du justere tenninga tilbake en 5-6 grader så blir det MYE mindre hk.. :wink:

Legg innLagt inn:15 okt 2007 20:15
av Daniel_hoy
Får folk virkelig bilen til å lade under 1 bar? Får den ikke under 1 bar på min. Var akkurat det samme når jeg hadde org turbo. Nå har jeg CT27.
Har 3" eksos hele veien. Kunne godt tenkt meg å fått ned ladetrykket jeg.

Legg innLagt inn:15 okt 2007 21:34
av Marcus
sleeper skrev: og hvis du har datasprut så kan du justere tenninga tilbake en 5-6 grader så blir det MYE mindre hk.. :wink:
Klart, men det kan jo umulig være bra for bilen over lengre tid? Og dessuten må man ty til en ulovlig datasprut for å få det til, så da er man jo like langt
:lol:

Legg innLagt inn:15 okt 2007 21:42
av jumbo
Daniel_hoy skrev:Får folk virkelig bilen til å lade under 1 bar? Får den ikke under 1 bar på min. Var akkurat det samme når jeg hadde org turbo. Nå har jeg CT27.
Har 3" eksos hele veien. Kunne godt tenkt meg å fått ned ladetrykket jeg.

Har hørt om noen med ct20b og 3" eksos som har hatt trøbbel med boost creep hvertfall, men for min del har jeg null problem med dette... den ligger mellom 0,7 og 0,8 et sted uten BC.

Legg innLagt inn:15 okt 2007 21:59
av Daniel_hoy
0,7-0,8 bar er det jeg kunne tenkt meg å ligge på UTEN BC`n på. For de da hadde jeg hatt muligheten til å skru oppnår jeg ville og viss jeg kunne brukt BC til å skru opp trykket så hadde den komt mye fortere. Merker stor forskjell med BC av og på nå, men har ikke mulighet til å justere noe pga. at jeg allerede ligger i grenseland av hva trykk jeg vil kjøre på. Om noen har et tips til hvordan jeg kan få ned trykket så blir jeg glad :lol:
Er det noen som har erfaring med å skifte actuator? Vet at forge selger en.

Legg innLagt inn:15 okt 2007 22:22
av sindrejl
sleeper skrev:kan jo bare skru opp bensintrykket til himmels så blir det en god del mindre hk.
og hvis du har datasprut så kan du justere tenninga tilbake en 5-6 grader så blir det MYE mindre hk.. :wink:
er det jeg mener, er ikke vanskelig, bare å mekke en hurtigknapp eller lignende smo er litt gjemt. trykk på den eller røsk ut en ledning så er tenninga justert 6 grader tilbake og bilen går råttent :)

Legg innLagt inn:15 okt 2007 22:23
av sindrejl
Marcus skrev:
sleeper skrev: og hvis du har datasprut så kan du justere tenninga tilbake en 5-6 grader så blir det MYE mindre hk.. :wink:
Klart, men det kan jo umulig være bra for bilen over lengre tid? Og dessuten må man ty til en ulovlig datasprut for å få det til, så da er man jo like langt
:lol:
men nok en gang så er det ingen steder i loven som faktisk påpeker at datasprut er ulovlig. Datasprut kan brukes til så mangt, ikke bare å gi bilen mer hester.

Legg innLagt inn:16 okt 2007 12:36
av jumbo
Daniel_hoy skrev:0,7-0,8 bar er det jeg kunne tenkt meg å ligge på UTEN BC`n på. For de da hadde jeg hatt muligheten til å skru oppnår jeg ville og viss jeg kunne brukt BC til å skru opp trykket så hadde den komt mye fortere. Merker stor forskjell med BC av og på nå, men har ikke mulighet til å justere noe pga. at jeg allerede ligger i grenseland av hva trykk jeg vil kjøre på. Om noen har et tips til hvordan jeg kan få ned trykket så blir jeg glad :lol:
Er det noen som har erfaring med å skifte actuator? Vet at forge selger en.
Nesten litt snodig at det skiller såpass mye mellom tilnærmet like oppsett egentlig, men det gjør det.... Jostein hadde jo også boost creep om jeg ikke husker feil, med tilnærmet helt likt oppsett jeg og christian har kjørt på lenge uten noen sinne å ha trøbbel med dette... så koker vel ned til at det er rimelig minimale forskjeller i eksos etc som skal til, kan ikke komme på hva annet det skulle være så lenge vi snakker om 100% like motorer og turboer.

Legg innLagt inn:16 okt 2007 20:13
av Rage
Restrikor!
Genialt hvis du skal vise bilen for effektmåling o.l.
Evt justerbar akturator.

Legg innLagt inn:16 okt 2007 21:35
av jumbo
Vel, restriktor er jo vel og bra dersom man har en planlagt kontroll.... litt verre om man blir tauet inn direkte, eller ender opp i en ulykke som etterforskes

Angående aktuator hjelper det jo fint lite hvordan du styrer en WG som har for liten bypass-kapasitet selv om den står pip åpen fra 0 trykk

Legg innLagt inn:16 okt 2007 21:51
av Daniel_hoy
Men er ikke det mest sannsynlig at det må være actuatoren som er problemet når noen kan lade 0,7 og andre kommer ikke under 1,1?
Actuatoren er en mekanisk del men, hullet i wastegaten er jo et hull.
Og som alle vet. Et hull er et hull :lol:

Legg innLagt inn:16 okt 2007 22:14
av jumbo
Daniel_hoy skrev:Men er ikke det mest sannsynlig at det må være actuatoren som er problemet når noen kan lade 0,7 og andre kommer ikke under 1,1?
Da må vi i såfall snakke om aktuatorer som faktisk er ødelagt og ikke virker (som de skal)... forskjellene du nevner over her er observert mellom biler med dønn lik turbo og WG, men noe ulik eksos (3" hele veien, men ulike fabrikkanter)

Actuatoren er en mekanisk del men, hullet i wastegaten er jo et hull. Og som alle vet. Et hull er et hull :lol:

Joa, er vel mulig at noen kan ha trøbbel med en WG som ikke åpner skikkelig, men tror vi kan utelukke dette etter f.eks testen til Christain - som viser hva en 100% åpen WG gjør med trykket... dvs fint lite.