Legg innLagt inn:15 okt 2007 18:46
Min var en ct20b, kom ikke under 0,7 med 3" eksos.
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Christian skrev:Det gikk da på din, men ikke på minsikkert noe med eksos å gjøre, dog jeg hadde 3" åpent rett bak og downpipe uten cat og styr.. mange som påstår det ikke skulle gå an, men det gikk da anVil tro at eksosen gjør endel...
sleeper skrev: og hvis du har datasprut så kan du justere tenninga tilbake en 5-6 grader så blir det MYE mindre hk..Klart, men det kan jo umulig være bra for bilen over lengre tid? Og dessuten må man ty til en ulovlig datasprut for å få det til, så da er man jo like langt
Daniel_hoy skrev:Får folk virkelig bilen til å lade under 1 bar? Får den ikke under 1 bar på min. Var akkurat det samme når jeg hadde org turbo. Nå har jeg CT27.
Har 3" eksos hele veien. Kunne godt tenkt meg å fått ned ladetrykket jeg.
sleeper skrev:kan jo bare skru opp bensintrykket til himmels så blir det en god del mindre hk.er det jeg mener, er ikke vanskelig, bare å mekke en hurtigknapp eller lignende smo er litt gjemt. trykk på den eller røsk ut en ledning så er tenninga justert 6 grader tilbake og bilen går råttent
og hvis du har datasprut så kan du justere tenninga tilbake en 5-6 grader så blir det MYE mindre hk..
Marcus skrev:men nok en gang så er det ingen steder i loven som faktisk påpeker at datasprut er ulovlig. Datasprut kan brukes til så mangt, ikke bare å gi bilen mer hester.sleeper skrev: og hvis du har datasprut så kan du justere tenninga tilbake en 5-6 grader så blir det MYE mindre hk..Klart, men det kan jo umulig være bra for bilen over lengre tid? Og dessuten må man ty til en ulovlig datasprut for å få det til, så da er man jo like langt
Daniel_hoy skrev:0,7-0,8 bar er det jeg kunne tenkt meg å ligge på UTEN BC`n på. For de da hadde jeg hatt muligheten til å skru oppnår jeg ville og viss jeg kunne brukt BC til å skru opp trykket så hadde den komt mye fortere. Merker stor forskjell med BC av og på nå, men har ikke mulighet til å justere noe pga. at jeg allerede ligger i grenseland av hva trykk jeg vil kjøre på. Om noen har et tips til hvordan jeg kan få ned trykket så blir jeg gladNesten litt snodig at det skiller såpass mye mellom tilnærmet like oppsett egentlig, men det gjør det.... Jostein hadde jo også boost creep om jeg ikke husker feil, med tilnærmet helt likt oppsett jeg og christian har kjørt på lenge uten noen sinne å ha trøbbel med dette... så koker vel ned til at det er rimelig minimale forskjeller i eksos etc som skal til, kan ikke komme på hva annet det skulle være så lenge vi snakker om 100% like motorer og turboer.![]()
Er det noen som har erfaring med å skifte actuator? Vet at forge selger en.
Daniel_hoy skrev:Men er ikke det mest sannsynlig at det må være actuatoren som er problemet når noen kan lade 0,7 og andre kommer ikke under 1,1?Da må vi i såfall snakke om aktuatorer som faktisk er ødelagt og ikke virker (som de skal)... forskjellene du nevner over her er observert mellom biler med dønn lik turbo og WG, men noe ulik eksos (3" hele veien, men ulike fabrikkanter)
Actuatoren er en mekanisk del men, hullet i wastegaten er jo et hull. Og som alle vet. Et hull er et hull