TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 som daily driver?

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #309973  av ReWrite

Jupp, vet det er en rev 1 :)

Finner jeg ingen gode biler, så sparer jeg litt mer penger og slår til på din Sven!
Så du får holde fingrene krysset for at det er noe alvorlig galt med den :P
 #309977  av Sven

Det hørtes ut som en god plan :D
Du skal få den billigere hvis jeg slipper å bytte det jeg skulle bytte først. Er ikke mye som skal byttes.
Kan vel også kanskje selge den uten spiller og GPS ved et fradrag i prisen.
 #309987  av inzane2012

du bør sjekke etter fukt i bagasjerommet, kommer det litt fukt inni der blir det mye kondens pga varmen fra motoren og eksospotta som ligger rett under bagasjerommet
 #310034  av ReWrite

Da har jeg vært og sett på den, fant ikke noen rust i hjulbuer, og den så generellt veldig bra ut.

Frontspoiler og høyre forskjerm var byttet og opplakkert igjen pga en bulk eller lignende, men det så ut som om det var bra gjort.
Smurt også på noen anti-rust belegg på alt av kanaler, noe som må sies og være positivt? Om det ikke skjuler noe grums da selvfølgelig.

Bilen kjentes tight og fin ut under prøvekjøring, men girkassen var litt slarkete.. Dette kan løses med og montere shortshift?

Kjentes litt daff ut på lave turtall, men kom seg veldig når man nærmet seg 7k.. Dette er selvfølgelig normalt antar jeg? Er vel ingen form for automatisk ventiljustering på denne motoren?
Uten at jeg kjenner bremsene så godt på MR2, men de krevde virkelig litt arbeid for og stoppe skikkelig.. kunne nesten minne om en bil som ikke hadde bremsekraftforsterker.. litt overdrevent men følelsen var litt lik. Skal pedalen være såpass hard?

Clutchen virket lett og fin, men den tok litt langt ute så holdt nesten på og kvele den et par ganger. Eier påstod denne var byttet i mai, så kan hende den skal være slik. Har kjørt altfor mye automat til at jeg tørr og konkludere noen veier rundt det.

Oljeforbruk var visstnok på halvlitern i halvåret, er vanskelig og få sjekket det så der må jeg bare ta dem på ordet.
 #310038  av inzane2012

hørtes ut som en bra bil det der :)

det med girkassen kan vere litt slitte synkringer, og en shortshifter er heller ikke å forakte:)

og det med bremsene kan vere dårlige klosser og/eller skiver, for jeg har testa litt bremselenger på min, og den bremser fra 100 - 0 på ca 35m på tørr asfalt :) og ja, jeg har faktisk målt det opp :)

og litt daff motor vet jeg ikke helt va jeg skal svare på, men den skal vertfall sparke bra fra så fort du kommer over 4500rpm, er vel da den der T-VIS'en kobler inn, en slags ventil i innsugsmanifoilden, ala forhistoriens vvti system, correct me if im wrong...
 #310044  av Sven

Kom plutselig på en ting til som er forbedret på Rev. 2. Synkringene, de pleier ofte å bli dårlige på Rev. 1

Som inzane sier så skal motoren komme ordentlig rundt 4500RPM
Må si jeg ikke kjenner igjen bremsefølelsen du beskriver. MR2 er kjent for å ha meget gode bremser. Stopper faktisk fortere enn Enzo :D Dette gjelder vel Rev. 2 som har større bremser enn Rev. 1
Mulig caliperene går tregt, måtte smøre mine og bytte rep.sett for et par år siden.
 #310059  av ReWrite

86.000 kr gikk den for.. dvs 13tusen under hva jeg ville ha for den.

Nytt lån i postbanken og ikke elcon denne gangen!

Bremser og div skulle vært skiftet i Mai 08, men mye av arbeidet som var gjort på bilen var gjort svart.
Ergo, ikke dokumentert. :S

Synes fortsatt bremsepedalen kjentes rar ut, men nå er jeg vant til Hypersensitiv Alfa bremser, så kan hende det er derfor.

Som du sa så kom det skikkelig trøkk og lyd etter 4500rpm, før det så var den veldig sedat og .. ja litt som en lav lav corolla :p

Alt i alt, jeg er forelska, men skal titte lit til slik jeg får et sammenligningsgrunnlag. Dessuten så synes jeg ikke en bil som har gått 206tusen kilometer er verdt 79, vil tro 70 er mer reelt :)
 #310105  av Ivar

ReWrite: som en mann som har kjørt alt for mye Fiat og Alfa kan jeg si at bremsene er hypersensitive i forhold til en MR2. Du må bruke litt mer krefter her, men det er nok slik en sportsbil er.
 #310115  av ReWrite

Da har jeg handlet bil :)

Dro idag for og se på denne
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 018180#top

Og endte opp med en handel på bilen, men det var et par mangler.. Så da lurer jeg litt på hvor lett det er og fikse?

1. T-Taket var lekk bakerst på døra ved passasjersiden.
2. Antennen var knekt, lett og bytte?
3. Vindusheisene fungerte kun når dørene stod åpne, og ikke lukket. Ledning i klem?
4. Et par lys var gåen i instrumentpanelet, men dette er vel lett og bytte?

Henter bilen og signerer kontrakten på Torsdag som kommer, men må vite om dette er enkle reperasjoner før jeg slår til :)

Og hvordan er regreim intervallene på bilene?
 #310125  av mr2storbrua

ReWrite skrev:
3. Vindusheisene fungerte kun når dørene stod åpne, og ikke lukket. Ledning i klem?

Henter bilen og signerer kontrakten på Torsdag som kommer, men må vite om dette er enkle reperasjoner før jeg slår til :)

1. For en permanent reperasjon av dette må du handle ny pakning. Hør med Xlr8 om han kan skaffe, er meninga han skal skaffe til meg etter nyttår. En midlertidig løsning er silikonspray.
2. Jeg vet ikke hvor mye dette koster, men en mulighet er å kjøpe antenne som du fester på vinduet, dette ser mye bedre ut enn en antenne som stikker opp.
3. Det høres veldig ut som ledningene er i klem ja.
4. I utgangspunktet lett å bytte hvis du ikke har svære armer og hender. Billig reperasjon. Det som er clue(t) her er speedometervaieren. Denne skal rett og slett bare skrus samtidig som du drar litt forsiktig. Tok ganske lang tid å ta den av for min del, trodde jeg måtte trykke inn en plass. Fant ikke ut av det før jeg skulle sette den på plass igjen, da den ikke ville feste seg uansett hvor hardt jeg pressa den på. Bare husk at du må vri, så går det greit.

Regreima er som på vanlige biler, 100 000km eller 5 år.

Så forresten ut som en fin bil, var litt spesiell inni. Virker ikke som noen u-pris dersom det kun er disse manglene.
Gratulerer med ny bil dersom du ikke ombestemmer deg.
 #310145  av ReWrite

Nå skal det sies at jeg fikk den for vesentlig lavere pris enn den er annonsert for :)

Eneste jeg tror må gjøres snart er Regreim, koster vel mellom 4-6k?

Skal også eu-godkjennes, i April så kan vel kjøre den direkte på EU-Kontroll nå så ser vi hva som må gjøres :)

Tror det blir bra, lager en prosjekt tråd så fort bilen er i hus!
 #310191  av inzane2012

jeg fikset den "lille" lekasjen jeg hadde med å bruke pakningssilikon fra biltema, smørte det utover pakningen som gikk rundt taket, samt den som er på selve t-taket, og nå skal det mye regn til før det drypper noe inn. du får og kjøpt noen "dingsebomser", husker ikke navnet på dem nå, hos toyota, tror det var ecentric guidrods eller noe sånt til taket...

EDIT:

http://mr2.noegruts.com/ttops/ttops.htm der har du en repmetode til taket vertfall
viewtopic.php?t=21577 her er neemis forklaring på hvordan bytte pærer i instrumentpanelet
for mer info og for å finne flere sider med masse tips til forskjellige reperasjonen of mods bør du sjekke ut FAQ tråden til mr2
 #310192  av hmsilset

ReWrite skrev:Da har jeg handlet bil :)

Og endte opp med en handel på bilen, men det var et par mangler.. Så da lurer jeg litt på hvor lett det er og fikse?

Gratulerer med ny bil :D punkt nr 3 må du av med gummigreia over ledningene og kanskje av med dør dekselet.Litt tungt å knotete,men alt i alt er det enkelt.

#310193  av hmsilset

hmsilset skrev:
ReWrite skrev:Da har jeg handlet bil :)

Gratulerer med ny bil :D punkt nr 3 må du av med gummigreia over ledningene og kanskje av med dør dekselet.Litt tungt å knotete,men alt i alt er det enkelt.

ups,rota litt der :P
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8