Side 6 av 6

Legg innLagt inn:25 apr 2004 17:38
av FireWalk
Ja jeg kan tenke meg at dette blir meget bra når det er ferdig :-)

sexten: om det var Turbo du mente, så kan jeg ikke svare på om han vil bygge en til deg og... det er jo godt mulig, men det gjør han nok neppe gratis i så fall.. :-)

Legg innLagt inn:17 mai 2004 20:44
av FireWalk
vi holder da stadig på med dette prosjektet... deler er på vei... men spørsmålet lyder som følger: Hvor plaserer dere gutta boys Intercooleren!? det er jo ikke så mange steder den kan være... vi tenkte å ha den på toppen av motoren.. men er det gunstig? der er det jo meget varmt.. og muligheten til å ta luft fra toppdekselet er vel heller begrenset... side inntakene er vel heller ikke særlig aktuelt... noen foreslo å ha den i fronten og legge rør helt bak.. men det blir jo sabla mye styr det og... hvor står intercooleren på orginal Mr2 Turbo?

Legg innLagt inn:17 mai 2004 21:08
av CelicaTurbo
orginalt står den i høyre luftinntak til motoren, fremfor bakhjulet.. tror også dette er et greit sted å plassere den om det kombineres med en vifte av et slag.. ellers er det flere som plasserer den oppe mot motorlokket når dem monterer større IC eller ettermonterer, men det er verdt å tenke på at når bilen er i fart er det vakum over motorlokket pga formen på bakruten, derfor må IC'en kjøles fra luften som strømmer fra det varme motorrommet og ut motorlokket, gjerne med hjelp av en vifte..

Legg innLagt inn:31 mai 2004 22:58
av TomG
Bare lag braketer og plasser den i luftinntaket på passasjer siden.
Om den er for stor til det, så kan du sette den horisontalt over motoren helt til høyre på fører siden.
Og som det har blitt sagt, kanskje med en vifte.

Ellers så vil jeg si at, om man skal stikke turbo på en 3sge, så husk at tenninga er ganske agressiv orgianlt, og det er noe som må ordnes når man skrur opp lade trykket.

En annen ting du kanskje skulle kikke på er vanninnsprøyting, for å makse ut den effektive oktanen i forbrenningskammeret.

Det hjelper også på å kontrollere varme utviklingen rundt stemplet.

T